Bombardier BLUE TIGER, Mehano
Moderator: mod-Tabor
- 
				AdasR69
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 lut 2009, 15:49
- Lokalizacja: google
- Kontakt:
A czy ktoś zna parametry techniczne tej lokomotywy?
Chodzi mi o parametry lokomotyw eksploatowanych w rzeczywistości typu masa, prędkość max itp.
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 11 lut 2009, 20:20 przez AdasR69, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10967
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Bombardier BLUE TIGER, Mehano
Uzupełniłem opis powyżej i dodaję parę zdań.
OTWIERANIE modelu nie należy do najłatwiejszych. Konieczna jest ostrożność oraz pudełeczko na małe detale, bo strasznie lubią one znikać.
Lokomotywa ma pudło składające się z 3 części : dwie kabiny i część środkową. Wszystkie 3 części zdejmujemy na raz Rozbieranie lokomotywy zaczynamy od poluzowania obu kabin i wyjęciu 4 reflektorów. Kabina ma trochę luzu przód-tył a zdejmuje się ją do góry. Jednak by sama nie spadła jest zabezpieczona dwoma detalami (po obu stronach - razem w 4 miejscach + reflektory).
 Rozbieranie lokomotywy zaczynamy od poluzowania obu kabin i wyjęciu 4 reflektorów. Kabina ma trochę luzu przód-tył a zdejmuje się ją do góry. Jednak by sama nie spadła jest zabezpieczona dwoma detalami (po obu stronach - razem w 4 miejscach + reflektory).
 
  
  
 
Chwytając lokomotywę jedną ręką za część środkową podwozia, drugą ręką próbujemy poruszyć kabinę. Powinna nam lekko popuścić na tyle, że udaje nam się odciągnąć blaszki zabezpieczające pod drzwiami do kabiny. Dalej pociągając przednią część kabiny do przodu i góry zauważamy, że szkła reflektorów się lekko wysuwają - o to nam chodziło wyjmujemy je gdyż światłowód czerwonych lamp jest drugim zabezpieczeniem przed zdjęciem kabiny. Z drugą kabiną postępujemy analogicznie. Teraz już możemy "z czuciem" przystąpić do ściągnięcia wszystkich 3 części obudowy. Proponuję sobie zanotować gdzie była która kabina (są różne) oraz w którą stronę była obrócona część środkowa względem podwozia.
Jeszcze zerknijmy jak zbudowane są detale mocujące kabiny:
 
  
  
  
 
Na jednym z powyższych zdjęć widać dekoder zamontowany w miejsce zaślepki analogowej - cel naszego rozbierania lokomotywy 
 
Przy okazji zobaczmy jak prosto genialnie zrobiono oświetlenie czołowe - żadnych prześwitów
 
  
 
Na zakończenie jeszcze tylko woreczek z detalami do zamontowania, o których wspomina instrukcja oraz dwa dodatkowe sprzęgi:
 
 
[dopisane:]
Na PW dostałem informację, że można inaczej zdjąć kabiny. W podwoziu są 4 małe śrubki (trzeba skręcić wózek), po odkręceniu których kabina też schodzi - ciekawe. Domyślam się, że schodzi razem z całym zespołem oświetlenia. Ja zdjąłem SAMĄ kabinę, co już wystarczy do zdjęcia części środkowej.
 
			
			
													OTWIERANIE modelu nie należy do najłatwiejszych. Konieczna jest ostrożność oraz pudełeczko na małe detale, bo strasznie lubią one znikać.
Lokomotywa ma pudło składające się z 3 części : dwie kabiny i część środkową. Wszystkie 3 części zdejmujemy na raz
 Rozbieranie lokomotywy zaczynamy od poluzowania obu kabin i wyjęciu 4 reflektorów. Kabina ma trochę luzu przód-tył a zdejmuje się ją do góry. Jednak by sama nie spadła jest zabezpieczona dwoma detalami (po obu stronach - razem w 4 miejscach + reflektory).
 Rozbieranie lokomotywy zaczynamy od poluzowania obu kabin i wyjęciu 4 reflektorów. Kabina ma trochę luzu przód-tył a zdejmuje się ją do góry. Jednak by sama nie spadła jest zabezpieczona dwoma detalami (po obu stronach - razem w 4 miejscach + reflektory). 
  
  
 Chwytając lokomotywę jedną ręką za część środkową podwozia, drugą ręką próbujemy poruszyć kabinę. Powinna nam lekko popuścić na tyle, że udaje nam się odciągnąć blaszki zabezpieczające pod drzwiami do kabiny. Dalej pociągając przednią część kabiny do przodu i góry zauważamy, że szkła reflektorów się lekko wysuwają - o to nam chodziło wyjmujemy je gdyż światłowód czerwonych lamp jest drugim zabezpieczeniem przed zdjęciem kabiny. Z drugą kabiną postępujemy analogicznie. Teraz już możemy "z czuciem" przystąpić do ściągnięcia wszystkich 3 części obudowy. Proponuję sobie zanotować gdzie była która kabina (są różne) oraz w którą stronę była obrócona część środkowa względem podwozia.
Jeszcze zerknijmy jak zbudowane są detale mocujące kabiny:
 
  
  
  
 Na jednym z powyższych zdjęć widać dekoder zamontowany w miejsce zaślepki analogowej - cel naszego rozbierania lokomotywy
 
 Przy okazji zobaczmy jak prosto genialnie zrobiono oświetlenie czołowe - żadnych prześwitów

 
  
 Na zakończenie jeszcze tylko woreczek z detalami do zamontowania, o których wspomina instrukcja oraz dwa dodatkowe sprzęgi:
 
 [dopisane:]
Na PW dostałem informację, że można inaczej zdjąć kabiny. W podwoziu są 4 małe śrubki (trzeba skręcić wózek), po odkręceniu których kabina też schodzi - ciekawe. Domyślam się, że schodzi razem z całym zespołem oświetlenia. Ja zdjąłem SAMĄ kabinę, co już wystarczy do zdjęcia części środkowej.

					Ostatnio zmieniony 07 lip 2012, 18:20 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
									
			
																
						- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10967
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Bombardier BLUE TIGER, Mehano
BLUE TIGER 
  Dokładna nazwa modelu
 Dokładna nazwa modelu 
Lokomotywa spalinowa BLUE TIGER kolei POOLLOK
  Liczba osi
 Liczba osi 
6
  Dokładna nazwa producenta modelu
 Dokładna nazwa producenta modelu 
MEHANO d.o.o. - Slovenia
  Forma
 Forma 
Model gotowy
  Technologia/Materiał
 Technologia/Materiał 
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
  Charakter produkcji
 Charakter produkcji 
Model wielkoseryjny
  Numer katalogowy modelu
 Numer katalogowy modelu 
55528
  Zarząd kolejowy
 Zarząd kolejowy 
POOLLOK
  Epoka
 Epoka 
V
  Oznaczenie modelu
 Oznaczenie modelu 
250 002-3
  Elementy specyficzne
 Elementy specyficzne 
Brak
  Wersje modelu
 Wersje modelu 
55528 - 250 002-3, POOLLOK, Ep. V
55530 - MKB, Ep. V
55532 - ITL, Ep. V
55534 - HVLE, Ep. V
  Napęd
 Napęd
Silnik 5-polowy, napędzane wszystkie 6 osi, 2 wewnętrzne osie z opaskami zwiększającymi uciąg (4 szt.), pobór prądu ze wszystkich (12) kół
  Sprzęg
 Sprzęg
Model posiada KKS i gniazdo NEM 358
  Oświetlenie
 Oświetlenie
3 Białe / 2 czerwone, LEDy, zmienne w zależności od kierunku jazdy
 
  Uwagi
 Uwagi 
Instrukcja nie zawiera polskiego tłumaczenia, więc pozwolę sobie je tu umieścić.
================
  Proszę uważnie przeczytać tę instrukcję, zanim rozpoczniesz używać swój pociąg. Zachowaj tę instrukcję na przyszłość.
 Proszę uważnie przeczytać tę instrukcję, zanim rozpoczniesz używać swój pociąg. Zachowaj tę instrukcję na przyszłość.
  Wyciągnij lokomotywę ostrożnie z opakowania. Uważaj na opakowanie, może być używane w przyszłości. W celu uniknięcia uszkodzeń w transporcie, niektóre małe i dlatego delikatne części nie były fabrycznie montowane. Części te są oddzielnie zapakowane i powinny być montowane przez klientów.
 Wyciągnij lokomotywę ostrożnie z opakowania. Uważaj na opakowanie, może być używane w przyszłości. W celu uniknięcia uszkodzeń w transporcie, niektóre małe i dlatego delikatne części nie były fabrycznie montowane. Części te są oddzielnie zapakowane i powinny być montowane przez klientów.
  Lokomotywy mogą być montowane jako w pełni działający model (które mają być wykorzystywane do ciągnięcia Rys. 1). Należy zachować ostrożność podczas montażu.
 Lokomotywy mogą być montowane jako w pełni działający model (które mają być wykorzystywane do ciągnięcia Rys. 1). Należy zachować ostrożność podczas montażu.
  Smarowanie łożysk osi i kół zębatych (Rys. 2).
 Smarowanie łożysk osi i kół zębatych (Rys. 2).
  Zmiana obręczy przyczepnościowych (jeśli potrzebne, Rys. 3).
 Zmiana obręczy przyczepnościowych (jeśli potrzebne, Rys. 3).
  Jako zasilacza użyj transformatora (nie dołączony) zgodnego z europejską normą EN 61558-2-7 (Transformatory separacyjne i separacyjne transformatory bezpieczeństwa). W celu maksymalizacji efektywności modeli wskazane jest, aby lokomotywę uruchomić na połowie prędkości przez okres 15 minut w jednym kierunku i 15 min w przeciwnym bez obciążenia. Najmniejszy promień łuku to 192 mm. Lokomotywy będą działały poprawnie tylko w dobrze zamontowanym i czystym torze.
 Jako zasilacza użyj transformatora (nie dołączony) zgodnego z europejską normą EN 61558-2-7 (Transformatory separacyjne i separacyjne transformatory bezpieczeństwa). W celu maksymalizacji efektywności modeli wskazane jest, aby lokomotywę uruchomić na połowie prędkości przez okres 15 minut w jednym kierunku i 15 min w przeciwnym bez obciążenia. Najmniejszy promień łuku to 192 mm. Lokomotywy będą działały poprawnie tylko w dobrze zamontowanym i czystym torze.
Zasilanie - DC (prąd stały),
Napięcie znamionowe - 12V
Napięcie robocze - 2-14V
Znamionowa moc wejściowa - 1,85W (3,6W max)
Natężenie nominalne - 0,13A (0,3A max)
  Należy odłączyć zasilanie przed wszelkiego rodzaju czyszczeniem lub konserwacją. W celu zapewnienia lokomotywie efektywnej i długiej pracy, zaleca się przeprowadzanie właściwego serwisowania (co 40 godzin pracy). Należy lokomotywę umieść tylko na miękkiej powierzchni (delikatne części mogą być łatwo uszkodzone).
 Należy odłączyć zasilanie przed wszelkiego rodzaju czyszczeniem lub konserwacją. W celu zapewnienia lokomotywie efektywnej i długiej pracy, zaleca się przeprowadzanie właściwego serwisowania (co 40 godzin pracy). Należy lokomotywę umieść tylko na miękkiej powierzchni (delikatne części mogą być łatwo uszkodzone).
  Model jest wyposażony w 6 pinowe gniazdo dekodera (NEM 651). Aby zainstalować dekoder w tym modelu, lokomotywa musi być rozebrana. Przy tej operacji należy zachować ostrożność. Należy odłączyć zaślepkę analogową i wsadzić wtyk dekodera w gniazdo. Przed montowaniem dekodera, przeczytaj uważnie jego instrukcję.
 Model jest wyposażony w 6 pinowe gniazdo dekodera (NEM 651). Aby zainstalować dekoder w tym modelu, lokomotywa musi być rozebrana. Przy tej operacji należy zachować ostrożność. Należy odłączyć zaślepkę analogową i wsadzić wtyk dekodera w gniazdo. Przed montowaniem dekodera, przeczytaj uważnie jego instrukcję.
  Proszę powołać się na numer katalogowy lokomotywy (na pudelku: order number) i numer części (odszukaj na rysunku) w celu zamówienia części zamiennej.
 Proszę powołać się na numer katalogowy lokomotywy (na pudelku: order number) i numer części (odszukaj na rysunku) w celu zamówienia części zamiennej.
  Firma Mehano zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian bez uprzedzenia.
 Firma Mehano zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian bez uprzedzenia.
================
ORYGINAŁ
Pierwszy Blue Tiger, opracowany i zbudowany w 1996 r. przez AdTranz, ustanowił nowy poziom dla nowoczesnych lokomotyw spalinowych. Bombardier Transp. Systems bazował na tej technologii w nowych konstrukcjach z nowymi Blue Tiger 2 na czele. W lokomotywach BT2 robi niezwykłe wrażenie ich wygląd oraz najbardziej nowoczesna technologia, niezawodność i moc trakcyjna. BT2 jest spalinowo-elektryczną lokomotywą z wykorzystaniem prądu trójfazowego, stosowaną do składów towarowych. Posiada zintegrowany system komputerowej kontroli, komputerowo sterowane powietrzne hamulce ciśnieniowe i najbardziej nowoczesną technologię zwaną "Flexi-float" zastosowaną w wózkach, charakteryzujących się dynamiką jazdy, wysokiej klasy jakością biegu oraz optymalizacją mocy.
  DCC:
 DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Przygotowana, jako jedyna na rynku, do instalacji dekodera z dźwiękiem
  Podsumowanie:
 Podsumowanie:
Długi (195 mm), ciężki model zaopatrzony w metalowe trawione barierki, poręcze i drabinki. Genialnie świecące oświetlenie czołowe, atrakcyjne malowanie. Podczas krótkich testów na spotkaniu w Gdyni pokazał swoje bardzo dobre właściwości jezdne - ruszył od 0,5 podziałki na Fz1 licząc podkłady. Piekna nowoczesna lokomotywa dla miłosników dłuuuugich składów towarowych w Ep. V.

 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
  
  
  
  
 
			
			
													 Dokładna nazwa modelu
 Dokładna nazwa modelu Lokomotywa spalinowa BLUE TIGER kolei POOLLOK
 Liczba osi
 Liczba osi 6
 Dokładna nazwa producenta modelu
 Dokładna nazwa producenta modelu MEHANO d.o.o. - Slovenia
 Forma
 Forma Model gotowy
 Technologia/Materiał
 Technologia/Materiał Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
 Charakter produkcji
 Charakter produkcji Model wielkoseryjny
 Numer katalogowy modelu
 Numer katalogowy modelu 55528
 Zarząd kolejowy
 Zarząd kolejowy POOLLOK
 Epoka
 Epoka V
 Oznaczenie modelu
 Oznaczenie modelu 250 002-3
 Elementy specyficzne
 Elementy specyficzne Brak
 Wersje modelu
 Wersje modelu 55528 - 250 002-3, POOLLOK, Ep. V
55530 - MKB, Ep. V
55532 - ITL, Ep. V
55534 - HVLE, Ep. V
 Napęd
 NapędSilnik 5-polowy, napędzane wszystkie 6 osi, 2 wewnętrzne osie z opaskami zwiększającymi uciąg (4 szt.), pobór prądu ze wszystkich (12) kół
 Sprzęg
 SprzęgModel posiada KKS i gniazdo NEM 358
 Oświetlenie
 Oświetlenie3 Białe / 2 czerwone, LEDy, zmienne w zależności od kierunku jazdy
 Uwagi
 Uwagi Instrukcja nie zawiera polskiego tłumaczenia, więc pozwolę sobie je tu umieścić.
================
 Proszę uważnie przeczytać tę instrukcję, zanim rozpoczniesz używać swój pociąg. Zachowaj tę instrukcję na przyszłość.
 Proszę uważnie przeczytać tę instrukcję, zanim rozpoczniesz używać swój pociąg. Zachowaj tę instrukcję na przyszłość. Wyciągnij lokomotywę ostrożnie z opakowania. Uważaj na opakowanie, może być używane w przyszłości. W celu uniknięcia uszkodzeń w transporcie, niektóre małe i dlatego delikatne części nie były fabrycznie montowane. Części te są oddzielnie zapakowane i powinny być montowane przez klientów.
 Wyciągnij lokomotywę ostrożnie z opakowania. Uważaj na opakowanie, może być używane w przyszłości. W celu uniknięcia uszkodzeń w transporcie, niektóre małe i dlatego delikatne części nie były fabrycznie montowane. Części te są oddzielnie zapakowane i powinny być montowane przez klientów. Lokomotywy mogą być montowane jako w pełni działający model (które mają być wykorzystywane do ciągnięcia Rys. 1). Należy zachować ostrożność podczas montażu.
 Lokomotywy mogą być montowane jako w pełni działający model (które mają być wykorzystywane do ciągnięcia Rys. 1). Należy zachować ostrożność podczas montażu. Smarowanie łożysk osi i kół zębatych (Rys. 2).
 Smarowanie łożysk osi i kół zębatych (Rys. 2). Zmiana obręczy przyczepnościowych (jeśli potrzebne, Rys. 3).
 Zmiana obręczy przyczepnościowych (jeśli potrzebne, Rys. 3). Jako zasilacza użyj transformatora (nie dołączony) zgodnego z europejską normą EN 61558-2-7 (Transformatory separacyjne i separacyjne transformatory bezpieczeństwa). W celu maksymalizacji efektywności modeli wskazane jest, aby lokomotywę uruchomić na połowie prędkości przez okres 15 minut w jednym kierunku i 15 min w przeciwnym bez obciążenia. Najmniejszy promień łuku to 192 mm. Lokomotywy będą działały poprawnie tylko w dobrze zamontowanym i czystym torze.
 Jako zasilacza użyj transformatora (nie dołączony) zgodnego z europejską normą EN 61558-2-7 (Transformatory separacyjne i separacyjne transformatory bezpieczeństwa). W celu maksymalizacji efektywności modeli wskazane jest, aby lokomotywę uruchomić na połowie prędkości przez okres 15 minut w jednym kierunku i 15 min w przeciwnym bez obciążenia. Najmniejszy promień łuku to 192 mm. Lokomotywy będą działały poprawnie tylko w dobrze zamontowanym i czystym torze.Zasilanie - DC (prąd stały),
Napięcie znamionowe - 12V
Napięcie robocze - 2-14V
Znamionowa moc wejściowa - 1,85W (3,6W max)
Natężenie nominalne - 0,13A (0,3A max)
 Należy odłączyć zasilanie przed wszelkiego rodzaju czyszczeniem lub konserwacją. W celu zapewnienia lokomotywie efektywnej i długiej pracy, zaleca się przeprowadzanie właściwego serwisowania (co 40 godzin pracy). Należy lokomotywę umieść tylko na miękkiej powierzchni (delikatne części mogą być łatwo uszkodzone).
 Należy odłączyć zasilanie przed wszelkiego rodzaju czyszczeniem lub konserwacją. W celu zapewnienia lokomotywie efektywnej i długiej pracy, zaleca się przeprowadzanie właściwego serwisowania (co 40 godzin pracy). Należy lokomotywę umieść tylko na miękkiej powierzchni (delikatne części mogą być łatwo uszkodzone). Model jest wyposażony w 6 pinowe gniazdo dekodera (NEM 651). Aby zainstalować dekoder w tym modelu, lokomotywa musi być rozebrana. Przy tej operacji należy zachować ostrożność. Należy odłączyć zaślepkę analogową i wsadzić wtyk dekodera w gniazdo. Przed montowaniem dekodera, przeczytaj uważnie jego instrukcję.
 Model jest wyposażony w 6 pinowe gniazdo dekodera (NEM 651). Aby zainstalować dekoder w tym modelu, lokomotywa musi być rozebrana. Przy tej operacji należy zachować ostrożność. Należy odłączyć zaślepkę analogową i wsadzić wtyk dekodera w gniazdo. Przed montowaniem dekodera, przeczytaj uważnie jego instrukcję. Proszę powołać się na numer katalogowy lokomotywy (na pudelku: order number) i numer części (odszukaj na rysunku) w celu zamówienia części zamiennej.
 Proszę powołać się na numer katalogowy lokomotywy (na pudelku: order number) i numer części (odszukaj na rysunku) w celu zamówienia części zamiennej. Firma Mehano zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian bez uprzedzenia.
 Firma Mehano zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian bez uprzedzenia.================
ORYGINAŁ
Pierwszy Blue Tiger, opracowany i zbudowany w 1996 r. przez AdTranz, ustanowił nowy poziom dla nowoczesnych lokomotyw spalinowych. Bombardier Transp. Systems bazował na tej technologii w nowych konstrukcjach z nowymi Blue Tiger 2 na czele. W lokomotywach BT2 robi niezwykłe wrażenie ich wygląd oraz najbardziej nowoczesna technologia, niezawodność i moc trakcyjna. BT2 jest spalinowo-elektryczną lokomotywą z wykorzystaniem prądu trójfazowego, stosowaną do składów towarowych. Posiada zintegrowany system komputerowej kontroli, komputerowo sterowane powietrzne hamulce ciśnieniowe i najbardziej nowoczesną technologię zwaną "Flexi-float" zastosowaną w wózkach, charakteryzujących się dynamiką jazdy, wysokiej klasy jakością biegu oraz optymalizacją mocy.
 DCC:
 DCC:Posiada gniazdo NEM 651. Przygotowana, jako jedyna na rynku, do instalacji dekodera z dźwiękiem
 Podsumowanie:
 Podsumowanie:Długi (195 mm), ciężki model zaopatrzony w metalowe trawione barierki, poręcze i drabinki. Genialnie świecące oświetlenie czołowe, atrakcyjne malowanie. Podczas krótkich testów na spotkaniu w Gdyni pokazał swoje bardzo dobre właściwości jezdne - ruszył od 0,5 podziałki na Fz1 licząc podkłady. Piekna nowoczesna lokomotywa dla miłosników dłuuuugich składów towarowych w Ep. V.

 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
 
 
  
  
  
  
  
  
 
					Ostatnio zmieniony 07 lip 2012, 18:05 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
