Czyli jeden moduł złożony z 5 segmentów.badys pisze:[...] wszystko razem ma być integralną całością [...]
Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Te skosy tylko wydają się takie duże z powodu użycia teleobiektywu. W rzeczywistosci wszystkie cechy rozjazdu wskazują, ze jest to rozjazd zwykły 1:9, R~190m, z prostą krzyżownicą.ArturSwider pisze:Oto zdjęcie. Jak widać nawet tu w "realu" skosy rozjazdu są bardzo duże.
W Kobierzycach zastosowano takie rozwizanie pewnie dlatego, że typowy trapez nie zmieściłby sie pomiędzy stacją a rozchodzącymi się w dwie różne strony dwoma jednotorowymi liniami kolejowymi.
Na linii dwutorowej z reguły nie stosuje sie takich skomplikowanych układów z dwóch powodów:
1. takie rozwiązanie jest droższe w budownie i utrzymaniu ze względu na dodatkowe skrzyżowanie pośrodku,
2. wymaga zastosowania odpowiednio szerokiego odstępu między torami, umozliwiającego zmieszczenie tego dodatkowego skrzyżowania.
Bywają oczywiście wyjątki, wymuszone przez lokalne warunki. Np. we Wrocławiu-Popowicach jest tez taka kombinacja ze skrzyżowaniem pośrodku, tylko że tam tory linii dwutorowej wychodzą ze stacji prosto na dwa osobne mosty, przerzucone nad Odrą, a odległośc między stacja a mostami jest za mała, zeby zmieścić normalny trapez. Ale, jak powiedziałem - jest to wyjątek.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 06 lis 2006, 23:53
- Lokalizacja: Ślonck
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
w planie jest budowa dwóch modułów dwutorowych po jednym na wjazd i wyjazd ze stacji, oraz 3 moduły samej stacji, wszystko razem ma być integralną całościąmiki pisze: sprecyzuj. Czy budujesz kilka modułów czy stację, ktora powinna być traktowana ja integralna całość?
jeszcze jedno pytanie ten rozjazd może być wykorzystany czy nie zgodnie ze standartem
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 16:14 przez badys, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Hi,

Oto zdjęcie. Jak widać nawet tu w "realu" skosy rozjazdu są bardzo duże.Układ stacyjny z wykorzystaniem takiego "anglika" jest z powodzeniem zastosowany w Kobierzycach, stacji leżącej na trasie Wrocław - Sobótka.

Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 16:13 przez ArturSwider, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Widzisz, jeśli chcesz budowac według sttandardu to musisz pozbyc się tego cacka.
Zgłaszam się na kupca. Będę potrzebował takie coś, gdyż nie stosuję się do sttandartu.
Zgłaszam się na kupca. Będę potrzebował takie coś, gdyż nie stosuję się do sttandartu.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Biorąc pod uwagę, że cały moduł stacyjny zasilany jest niezależnie od linii, nie ma potrzeby dodatkowego izolowania /cięcia/ zwrotnicy. Chyba że na stacji mają być niezależne przebiegi, ale wtedy komplikuje się cała elektryka.ArturSch pisze:Przepraszam, ale mam pewną wątpliwość: moduł dwutorowy umożliwia DOWOLNE zasilenie obu torów, w szczególności pociągi mają prawo jechać w przeciwnych kierunkach. Jeśli zastosujemy "coś takiego jak na fotce" to oba tory będą zwarte, co stoi w opozycji do niezależności lini dwutorowej.
Jak z tym problemech myślisz sobie poradzić ...bez cięcia torów na serię odcinków izolowanych ?
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Moim zdaniem 22,5° czyli totalna lipa kompletnie nie pasująca do założeń TT-standardu. Możliwe jest samodzielne zrobienie czegoś takiego z 4 rozjazdów EW3 gdzie można się pokusić o rozstaw międzytorowy 36mm ale to już „wyższa matematyka”. Zalecam podobnie jak Miki uproszczenie układu torowego czyli "trapez".miki pisze:Łamane iglice i wzięte na oko wymiary jednoznacznie wskazują na jakąś pochodną EW1, kto wie może tu jest nawet więcej niż 15 stopni...
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Łamane iglice i wzięte na oko wymiary jednoznacznie wskazują na jakąś pochodną EW1, kto wie może tu jest nawet więcej niż 15 stopni
Jednym słowem zgroza, choć sTTandard - poza ogólnyn zaleceniem, by w torach głównych nie używać rozjazdów o kącie skosu większym niż 12 stopni (EW3) - niczego nie narzuca
Co do kablologii i innej elektryki - pewnie to wygląda podobnie jak u Hugwy
http://norma.martel.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=45
Ergo: ja bym to wyrzucił (sprzedał). Klasyczny trapez, spełniający dokładnie te same funkcje, na "eleganckich" rozjazdach EW3, z 4 razy mniej skomplikowaną elektryką zajmuje metr (100 cm). Wg mnie ,gra o te 60-70 cm mniej jest niewarta świeczki

Co do kablologii i innej elektryki - pewnie to wygląda podobnie jak u Hugwy
http://norma.martel.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=45
sprecyzuj. Czy budujesz kilka modułów czy stację, ktora powinna być traktowana ja integralna całość?kilku modułów dwutorowych - konkretnie stacji
Ergo: ja bym to wyrzucił (sprzedał). Klasyczny trapez, spełniający dokładnie te same funkcje, na "eleganckich" rozjazdach EW3, z 4 razy mniej skomplikowaną elektryką zajmuje metr (100 cm). Wg mnie ,gra o te 60-70 cm mniej jest niewarta świeczki
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Hi,
Układ stacyjny z wykorzystaniem takiego "anglika" jest z powodzeniem zastosowany w Kobierzycach, stacji leżącej na trasie Wrocław - Sobótka.
Leży na głowicy zachodniej, gdzie szlak rozchodzi się do Niemczy i Sobótki.
Układ stacyjny z wykorzystaniem takiego "anglika" jest z powodzeniem zastosowany w Kobierzycach, stacji leżącej na trasie Wrocław - Sobótka.
Leży na głowicy zachodniej, gdzie szlak rozchodzi się do Niemczy i Sobótki.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 06 lis 2006, 23:53
- Lokalizacja: Ślonck
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
odpowiedź szczera do bólu - nie wiem, widząc narastającą ilość problemów chyba sobie ten motyw odpuszczę, chociaż zawsze mogę prosić Was Szanowni Forumowicze o pomoc. (tak myślę)ArturSch pisze: to oba tory będą zwarte, co stoi w opozycji do niezależności lini dwutorowej.
Jak z tym problemech myślisz sobie poradzić ...bez cięcia torów na serię odcinków izolowanych ?
a tu szkic tego co sobie wymyśliłem - bez zachowania skali proporcji kątów itp...

chyba nie do końca przemyślając całość bo stanąłem na różnicy szerokości torowisk, więc do elektryki nie doszedłem, zawsze jeszcze można dać czerwone na wysokości zwrotnicy krzyżowej na czas przejazdu jednego pociągu i odizolować tylko samą zwrotnicę krzyżową,
- Witek M.
- Posty: 976
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
A jaki kąt/promień łuku mają te rozjazdy? Bo wyglądają dość tramwajowo (EW1?). Odnoszę wrażenie, że nie tylko osi torów są niezgodne ze sTTandardem.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
A odnośnie odległosi między osiami torów... prawdopodobnie najsensowniejszym rozwiązaniem będzie potraktowanie stacji jako jednego modułu zaczynającego się fragmentu szlaku dwutorowego (z poprawnymi odelgłościami pomiędzy osiami torów), następnie serii rozjazdów, gdzie w/w odległoś nie będzie juz nikogo odbchodziła, aż do właściwej stacji i dalej analogicznie... W końcu nikt nie będzie Ci nic podpinał w Twoją stację, a jedynie na skrajne końce...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10871
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Przepraszam, ale mam pewną wątpliwość: moduł dwutorowy umożliwia DOWOLNE zasilenie obu torów, w szczególności pociągi mają prawo jechać w przeciwnych kierunkach. Jeśli zastosujemy "coś takiego jak na fotce" to oba tory będą zwarte, co stoi w opozycji do niezależności lini dwutorowej.badys pisze:mam ... koncepcję budowy ... modułów dwutorowych - ... - na której wjeździe chciałbym zamontować coś takiego jak na fotce,
Jak z tym problemech myślisz sobie poradzić ...bez cięcia torów na serię odcinków izolowanych ?
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna
Tak, tak, potrzebny Twój schemat, bo tak każdy z nas będzie tworzył wedle swojej wizji.
Dla mnie osobiście zastosowanie tego w głowicy rozjazdowej stacji jest nieekonomiczne, a to dlatego, że nie daje oszczędności na długości drogi rozjazdowej. Gdyby zamiast dwóch rozjazdów z jednej strony były dwa angliki, to byłaby rewelacja.
Osobiście bym to zamontował tak, aby ten kpl rozjazdów był czymś "nie do zlikwidowania" oddzielony od reszty rozjazdów np: mostem, wiaduktem.
Wjeżdżamy w te przejście rozjazdowe, mosty i dalsza częśc stacji.
Osobiście planuję zamontowac to na podg gdzie krzyżują się dwie linie jednotorowe z bezkolizyjnym rozwiazaniem-przecięcie linii Gdynia-Kościerzyna i Kartuzy-Pruszcz Gd.
A jeśli chodzi o odległości pomiedzy osiami torów-no cóż, musisz miec to już na module "swoim" z jednej strony przynajmniej. A odchylenie toru jednego od drugiego zawsze się stosuje na wjazdach na stacje czy nawet przystanki osobowe.
W takich miejscach jest zawsze szersza skrajnia.
Takie rozwiazanie również widziałem w peronach w Amsterdamie. Tam często perony są dzielone na pół w ten sposób.
Dla mnie osobiście zastosowanie tego w głowicy rozjazdowej stacji jest nieekonomiczne, a to dlatego, że nie daje oszczędności na długości drogi rozjazdowej. Gdyby zamiast dwóch rozjazdów z jednej strony były dwa angliki, to byłaby rewelacja.
Osobiście bym to zamontował tak, aby ten kpl rozjazdów był czymś "nie do zlikwidowania" oddzielony od reszty rozjazdów np: mostem, wiaduktem.
Wjeżdżamy w te przejście rozjazdowe, mosty i dalsza częśc stacji.
Osobiście planuję zamontowac to na podg gdzie krzyżują się dwie linie jednotorowe z bezkolizyjnym rozwiazaniem-przecięcie linii Gdynia-Kościerzyna i Kartuzy-Pruszcz Gd.
A jeśli chodzi o odległości pomiedzy osiami torów-no cóż, musisz miec to już na module "swoim" z jednej strony przynajmniej. A odchylenie toru jednego od drugiego zawsze się stosuje na wjazdach na stacje czy nawet przystanki osobowe.
W takich miejscach jest zawsze szersza skrajnia.
Takie rozwiazanie również widziałem w peronach w Amsterdamie. Tam często perony są dzielone na pół w ten sposób.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość