Cysterna DEC

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: ArturSchŁ »

Charakterek pisze:.... to chyba wina Polskiego importera, który jakby olewa nasz rodzimy rynek...
No dobrze. CHCĘ kupić ...gdzie ??
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: Charakterek »

Fred, staram się być w miarę obiektywny i na stronie umieszczać testy różnych producentów. Już jest tam Roco, PIKO, TT modell, Tillig, wkrótce będzie i Peresvet. Nie jest moją winą, że o BWE jest cicho. A to naprawdę dość wiernie zrobiony model, pomimo dość sierżmiennego wykonania... Jednak to, że tych wagonów i lokomotyw jest w Polsce tak mało (a w sklepach to wogóle ich nie ma), to chyba wina Polskiego importera, który jakby olewa nasz rodzimy rynek...
Ostatnio zmieniony 12 cze 2006, 16:09 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: fred3rg »

Domniemany "kult Tilliga" to nie jakaś zmowa! To jest z pewnością nie zamierzone!
Ale odnoszę wrażenie, że więkrzość wypowiadających sie tu osób, ocenia modele nieobiektywnie.
Tilig to jest monopolista, który robi 90% modeli w naszej skali i zrozumiała jest ilość miejsca jaką się mu poświęca.

Ale to, o co mi chodzi świetnie ilustruje przykład 2 modeli wagonów osobowych. Oba są atrakcyjne wizualnie. Po pojawieniu sie jednego część "społeczności TT" zwołuje akcje wykupienia całej serii produkcujnej, a o drugim, po publikacji na stronie testu (pozytywnie oceniającego Model), jest dość cicho...
Ten pierwszy to model Tilliga, a drugi nie.

Strona ttklubu i to forum, to główne media w tym kraju traktujące o TT!!!
Zgodzicie się chyba, że dzielimy się na kolekcjonerów i modelarzy.

Jedni chcą mieć to co jest żadkością lub jest nową wersją w nowych barwach strarego modelu. I nijak nie zniechęci ich fakt, że na torach nigdy taki wagon nie jeżdził.

Drudzy porównuja proporcje, poprawność oznakowań, a nawet sprawdzaja liczbe kontrolna numeru wagonu.

Więkrzośc z nas, zalicza się po trochu do obu grup. Ja też.
Ale więkrzość waszych opinii prezentuje tylko stanowisko kolekcjonerów!

To czytaja i kolekcjonerzy i modelarze. i Ci dródzy nie znajda w więkrzości testów informacji ważnych dla siebie. Oelka wyraźnie pisze, że model ma zachowane proporcje i wymiary zgodne z orginałem/120. Jak otworzy sie dowolna nie miecka gazetę, to w teście modelu jest część poświęcona zgodności z oryginałem. Ba, często jest liczbowe porównanie rozstawu osi, czy wumiarów pudła modelu i oryginału!

W teście cysterny jest o tym jedno enigmatycznie brzmiące zdanie. To oczywiste dla kolekcjonera, ale niedopuszcalne dla modelarza!

Nie robię testów modeli, nie mam na to czasu. Ja zajmuje sie budową i przerabianiem modeli, a nie opisywaniem ich. To wy sie tym zajmujecie. Ale rbcie to solidnie, bo to nie takie proste.

Gdyby było jasno powiedziane, że to wagon typu X pomalowany tak jak Wagon typu Y stojący w muzeum gdzieś tam, zatem wszelkie porównania obu są trudne; to chyba teraz nie dyskutowalibyśmy na ten temat. Alee powiedziano tylko że to wreszcie ten polski brąz ze znajomym logo i każdy na pewno powiniem mieć cały skład.

Gdyby chodziło nam wszystkim tylko o te nasze kolory, to dawno ktos przemalował by serię BR 188 na SU45 i każdy z nas by taką miał. Ale niekupiłbym tego, ani ja, ani wy( w każdym razie więkrzośc raczej nie). Wiec widac znacie pojecie zgodności z oryginałem, i też sie nim kierujecie. Więc nie zapominajcie o ty którzy przywiazuja do niej wiekrzą wagę.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: DBv »

ArturSch pisze:Ale są także i tacy, jak np ja, którzy leją na to, czy napis, kształt itp, jest zgodny czy nie jest zgodny z oryginałem, kupują akurat to, co się podoba.
IMHO Jak komuś zależy na wiernej kopii oryginału, to proszę bardzo modele redukcyjne budować sobie samemu.
A mnie to jednak interesuje, chciażby dlatego, że kupuje produkt, który określany jest terminem modelu. Czesto niedoskonałego, z uproszczeniami podyktowanymi procesem produkcji, brakami wynikającymi z określonego stosunku cena/jakość, ale jednak modelu (a nie np chińskiej plastikowej zabawki z kiosku Ruchu za 5,45PLN). Dlatego tez nie wiedze specjalnego usprawiedliwienia dla wyrobu, który z bliżej niewiadomych przyczyn z oryginałem wspólnego ma niewiele. Z przyczyn niewiadomych, bo przecież poprzez wybór innego opisu czy sposobu malowania, miniatura wagonu mogłaby znacznie lepiej odzwierciedlać oryginał.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: ArturSchŁ »

Witek M. pisze:No, i dla tego ta cysterna mnie na szczęście nie interesuje. Z definicji.
Ale są także i tacy, jak np ja, którzy leją na to, czy napis, kształt itp, jest zgodny czy nie jest zgodny z oryginałem, kupują akurat to, co się podoba.
IMHO Jak komuś zależy na wiernej kopii oryginału, to proszę bardzo modele redukcyjne budować sobie samemu.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: Witek M. »

oelka pisze: Akurat ta nieszczesna cysterna to tez V epoka... [...]
No, i dla tego ta cysterna mnie na szczęście nie interesuje. Z definicji. Tak samo jak Halberstadty z białym pasem udające 120A. Nawet nie muszę się zastanawiać jak daleko mogę posunąć swoją tolerancję dla rozbieżności z oryginałem.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: oelka »

Witek M. pisze:Wez pod uwage, ze np. sa osoby, ktorych V epoka nie interesuje.
Akurat ta nieszczesna cysterna to tez V epoka...
Filip pisze: Weź też pod uwagę, że są osoby, których wagony osobowe nie interesują.
Majac pewien przeglad tego calego srodwiska to raczej wieksza czesc osob interesuje sie ruchem pasazerskim niz towarowym.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Filip
Posty: 343
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: Filip »

Weź też pod uwagę, że są osoby, których wagony osobowe nie interesują.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: DBv »

Myślę, że chodzi tu po prostu o to, że materiał przedstawiający te modele nie jest tak nazwijmy to "kontrowersyjny". Zarówno jeżeli chodzi o kwestie związane ze zgodnością modelu z oryginałem, jak i obiektywność zamiszczonego na stronie opisu.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2006, 16:38 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: Witek M. »

Charakterek pisze: Przeciez˙ to normalne w Polsce. [...]
Wez pod uwage, ze np. sa osoby, ktorych V epoka nie interesuje.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: Charakterek »

oelka pisze:Nie mniej, jesli juz mowimy o taborze PKP to wagony pasazerskie 154A (BWE), odzewu nie wywolaly, a szkoda bo sa to modele ze stosunkowo precyzyjnie odtworzonym malowaniem i bez wiekszych bledow. Nie wiem, jak to rozumiec, ale albo nikt nie ma zadnych watpliwosci i uwag, albo nikogo nie interesuja. A w przypadku TT-modelu mozliwe, ze na tych wagonach sie nie skonczy...

Krzysztof
Przecież to normalne w Polsce. Jak coś się nie podoba, to zjechać na 3 strony i nie kupić, a jak się podoba, to nic nie mówić i też nie kupić. Takie typowo narodowe psioczenie...
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: oelka »

ArturSch pisze:No może właśnie dlatego, że opis/test umknął w innym wątku (Moj tabor - oelka). Może lepiej byłoby osobny temat , jak Charakterek, zrobić i dodać kilka jeszcze fotek.
:)
Charakterek pisze:no i zgodnie z umową podesłać fotki do mnie i byśmy go zapodali na stronie ttclubu :)
Aby do tego doszlo trzeba zrobic porzadny opis wagonu a to bedzie mozliwe wowczas gdy dotre do ksiazek Carstensa. Mam nadzieje, ze ich wlasciciel juz je wypakowal z ktoregos z pudel w swoim nowym mieszkaniu...

Nie mniej, jesli juz mowimy o taborze PKP to wagony pasazerskie 154A (BWE), odzewu nie wywolaly, a szkoda bo sa to modele ze stosunkowo precyzyjnie odtworzonym malowaniem i bez wiekszych bledow. Nie wiem, jak to rozumiec, ale albo nikt nie ma zadnych watpliwosci i uwag, albo nikogo nie interesuja. A w przypadku TT-modelu mozliwe, ze na tych wagonach sie nie skonczy...

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: BarTTek »

Dzięki za pomoc! A co do sklepu k3nski chciałem kupić rurke o średnicy 4mm i dostałem odpowiedź że Pan właściciel musiałby kupić 1 kg tych rurek za 527zł. Trudno trzeba będzie innego poszukać.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: Witek M. »

Sprawdzilem, 18 mm to standardowa srednica rurek elektroinstalacyjnych. Za 3 metry jakies 5 zlotych. Mozesz sobie z jednej rury wyprodukowac jakies 70 beczek...
Ostatnio zmieniony 05 cze 2006, 12:58 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Cysterna DEC

Post autor: Witek M. »

BarTTek pisze:Tak sobie mierzy?em i liczy?em i wysz?o mi z˙e s´rednica zbiornika powinna wynosic´ 18,3mm a jest 24mm i moje pytanie brzmi gdzie mozna kupic´ taka˛ rurke˛? Szkuam równiez˙ sklepu zjamuja˛cego sie˛ sprzedaz˙a˛ rurek o s´rednicy 4mm i grubos´ci s´cianki 0,5mm.
Jezeli dobrze kojarze, to 18 mm powinna podchodzic jakas elektroinstalacyjna albo wodociagowa. A metalowe, cienkoscienne rurki sa tutaj: http://www.k3nski.prv.pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość