V 200 203
Moderator: mod-Tabor
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: V 200 203
W google znalazłem tylko miniaturkę V 200 203. I tam poręczy nie widzę. Może dospawali je jakoś później? Trzeba przeanalizować V 200 203 w niebieskim malowaniu! I wtedy będziemy wiedzieć jak to naprawdę było. Tyle, że zdobyć taką fotkę to teraz jest. Hm...
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: V 200 203
Jak będę w kraju to sprawdzę dokładnie bo był kiedyś artykuł w EK o tym egzemplarzu. Obecnie moge stwierdzić na 90%, że skoro nic nie ma tam nadrukowanego, to znaczy, że tej tabliczki po prostu tam nie powinno być.Charakterek pisze:Co do bocznych tabliczek - u góry powinno być oznaczenie kolei DR. W prototypie nie ma takowego. Czy jest takie zamalowane wytłoczenie w oryginale? To trzeba by dorwać zdjęcia V 200 203.
Prosze dokładnie przeanalizowac zdjęcia. Owszem poręczy jest mniej niż w wersji "standardowej", ale są.Charakterek pisze:A co do przodu - może podeprę się zdjęciem ze strony naszych kolegów - modelarzy tt.
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age23.html
E a jakie poręcze powinny tam być? Skoro w oryginale ich nie ma?
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 10:39 przez DBv, łącznie zmieniany 3 razy.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: V 200 203
Co do bocznych tabliczek - u góry powinno być oznaczenie kolei DR. W prototypie nie ma takowego. Czy jest talie zamalowane wytłoczenie w oryginale? To trzeba by dorwać zdjęcia V 200 203. A co do przodu - może podeprę się zdjęciem ze strony naszych kolegów - modelarzy tt.
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age23.html
E a jakie poręcze powinny tam być? Skoro w oryginale ich nie ma?
http://modelarzett.ovh.org/My_Homepage_ ... age23.html
E a jakie poręcze powinny tam być? Skoro w oryginale ich nie ma?
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: V 200 203
Z tą jakością malowania to sie faktycznie nie popisali. Białe pasy są nadwyraz (jak na Tilliga) nieostre. Moze zastosowali tu inną technikę niż np przy BR118 czy 119? (tam boczne pasy nanoszone były zdaje sie jako tampon)
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: V 200 203
Jarku, to wychodzi przy naprawdę dużych powiększeniach. A jak się patrzy na model wzrokiem "nieuzbrojonym", to nie widać z tego nic a nic. Poza tym te lokomotywy są malowane ręcznie... Zatem musi być jakieś małe ups. No, ale proces produkcji poznamy 18 sierpnia - już jestem napalony na ten wyjazd!
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: V 200 203
A ja mam parę drobnych uwag do tego modelu.
Po pierwsze: tabliczki na ścianie bocznej. Zastanawia mnie po co odlali te tabliczki razem z pudlem. Wygląda to teraz w tej wersji trochę mało profesjonalnie, przypominając nieco czasy BTTB. W większości nowych modeli nie stosuje się już takiej praktyki, odpowiednie oznaczenia są jedynie nadrukowane, co w sytuacji zastosowania odmiennych oznaczeń nie prowadzi do takich problemów jak w przypadku tej właśnie wersji V200.
Po drugie: ściana czołowa. Tu natomiast razi mnie pewna niekonsekwencja producenta. W wersji "tradycyjnej" cały przód lokomotywy w zasadzie był upstrzony różnymi elementami dodatkowymi - uchwyty (czy taki sposób odzwierciedlenia tych detali jest najwłaściwszy to już inna sprawa). Tymczasem tutaj nie ma po tym ani śladu i przód wygląda pod względem wyposażenia w detale trochę ubogo. Dziwi trochę ta niekonsekwencja wszak obie wersje powstały praktycznie w tym samym okresie. Czyżby więc poszli tu na łatwiznę?
Po trzecie: słynna już sprawa "wydruku ksero" w przedziale maszynowym, w wersji 4-okiennej nadwyraz widoczna.
Po pierwsze: tabliczki na ścianie bocznej. Zastanawia mnie po co odlali te tabliczki razem z pudlem. Wygląda to teraz w tej wersji trochę mało profesjonalnie, przypominając nieco czasy BTTB. W większości nowych modeli nie stosuje się już takiej praktyki, odpowiednie oznaczenia są jedynie nadrukowane, co w sytuacji zastosowania odmiennych oznaczeń nie prowadzi do takich problemów jak w przypadku tej właśnie wersji V200.
Po drugie: ściana czołowa. Tu natomiast razi mnie pewna niekonsekwencja producenta. W wersji "tradycyjnej" cały przód lokomotywy w zasadzie był upstrzony różnymi elementami dodatkowymi - uchwyty (czy taki sposób odzwierciedlenia tych detali jest najwłaściwszy to już inna sprawa). Tymczasem tutaj nie ma po tym ani śladu i przód wygląda pod względem wyposażenia w detale trochę ubogo. Dziwi trochę ta niekonsekwencja wszak obie wersje powstały praktycznie w tym samym okresie. Czyżby więc poszli tu na łatwiznę?
Po trzecie: słynna już sprawa "wydruku ksero" w przedziale maszynowym, w wersji 4-okiennej nadwyraz widoczna.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 10:08 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
- jarkott
- Posty: 625
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: V 200 203
Bardzo ładna lokomotywa, jednak proszę zwrócić uwagę na niestaranne malowanie:
- niebieski dolny pas wchodzi na biały pas
http://www.ttclub.pl/img/testy/diesle/200203/08.jpg
- czy rozmycie białego pasa na czole:
http://www.ttclub.pl/img/testy/diesle/200203/16.jpg
- niebieski dolny pas wchodzi na biały pas
http://www.ttclub.pl/img/testy/diesle/200203/08.jpg
- czy rozmycie białego pasa na czole:
http://www.ttclub.pl/img/testy/diesle/200203/16.jpg
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V 200 203
DBv pisze:... jak to przedstawił przedpiśca.




THX za info.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2006, 09:56 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: V 200 203
No no no .... znów mnie nagrzewacie na ten model. Ale najpierw Gagara kupuję potem niebieską Glasfaserkanzel.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: V 200 203
No mniej więcej jest tak jak to przedstawił przedpiśca. Po prostu w epoce III, kiedy powstalo większść konstrukcji, przyjęto jeszcze sysytem przedwojenny oznaczania pojazdów spalinowych jako V (Verbrennungs - Spalinowy) + cyfra oznaczjaca moc pojazdu. Takich zbierzności było więc więcej pomiędzy DB i DR, jak np V100 czy V60. Wiecej znajdziesz na ten temat tu:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=280
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=280
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: V 200 203
Pierwsza to koleje DB, Druga DR a trzecia - no tu się Niemcy sami zagmatwali podnosząc moc z 1800 koni do 2000 i nazwali ją zamiast V 180 - V 200. Jednak już w IV epoce 2000 konne 118 pozostały 118 a V 200 (Gagarin) zrobił się 120. Natomiast w DB stara V 200 zrobiła się 221 i problem znikł!
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V 200 203
Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego V200Charakterek pisze:V 200 203




Dla mnie V 200 to TA.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
V 200 203
No już jest kolejny test - znaczy się nie próżnuję. Tym razem pod lupą - kanciak! A tutaj cała masa fotek i opisu Niby to 118 a jednak nie 118. A jaka jest Twoja opinia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości