BR86/TKt3 28, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2504
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: womo »

Pozostaje wiec tylko miec nadzieje ze TILLIG bedzie cos z tym robil. Dziekuje za odpowiedz ;)
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 22:12 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Kilkujadek »

Niestety nie ma takiej możliwości. Stara konstrukcja ma zupełnie inną mechanikę.
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2504
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: womo »

WItam i dziekuje za test ;)))
Zaczelem moja przygode z TT jakis czas temu niestety jakos wciaz brak czasu ale...
Dzieki wam zaoszczedzilem wlasnie te 700 zl ( ale te swiatla mnie czaruja i tak;) i kupilem
Br 86 BTTB do tego starczylo na BR 56 BTTB i jeszcze pare wagonow towarowych w sklepie;)))
Mam jednak pytanie :
czy jest mozliwosc podmiany kol tak jak pisal Charakterek na kola z gumkami przyczepnosciowymi na os 1 i 4 ? To taka moja ciekawosc bo jakos nie mam odwagi rozczepiac tych wiazarow;)) ale ... kto wie? Mimo wszystko moze kiedys sie na nia zdecyduje a wtedy hm ... jak nic tillig nie poprawi ...
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 10:37 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: tete »

Marcin pisze:W każdym parowozie jaki mam smaruję także wiązary(...)
Git. :mrgreen: jak w oryginale.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2008, 08:52 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Marcin »

Ja ze swoją BR 86 OBB powalczyłem ostro. Pierwsza oś wiązana jak wszystkie zresztą ma zębatkę. Na osi jest blaszka która nie wiem po co dociska ją do ramy. Ta oto blaszka z racji tego, że była za wąska pięknie haczyła o zębatkę. Efekt taki że oprócz rzęchotu loka potrafiła się zatrzymać.
Pomijam fakt że silnik zbyt ciasno zamocowany i też trochę wibrował.
Rozebrałem cały dół, wyprułem zestawy kołowe. Każdą zębatkę pozbawiłem zadziorów po odlewie z wtryskarki, to samo na bokach ostojnicy. Potem smarowanie (również mechanizmu silnika) i złożenie w całość. W każdym parowozie jaki mam smaruję także wiązary, odwdzięcza się to płynniejszą jazdą, nie pominąłem tego w 86. Silnik zluzowałem trochę w mocowaniu, jest ciszej. Efekt taki że loka jedzie super. Nie wnikałem w przekazywanie prądu bo nie zauważyłem jakichś problemów.

Konkluzja: za taką kasę to mi się Tilliga poprawiać nie chce.
BR 01 Beckmana nie wymagała tuningu a jest niestety dużo droższa.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: tete »

Grzegorz TT pisze:Po przeróbce nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z zasilaniem lokomotywy.
Rewelacja !! Czyli można z BR86 zrobić lokomotywkę, która jeździ bez zarzutu... :)
Ostatnio zmieniony 09 cze 2008, 08:22 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Kilkujadek »

Obrazek
Poprawka do poprzedniego postu - 2 blaszki odbierające prąd są niepotrzebne :mrgreen:
Zakres przeróbki: dolutowanie 4 przewodów 0,25 mm² do 4 dolnych odbieraków prądu.
Po przeróbce nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z zasilaniem lokomotywy.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Kilkujadek »

Problemy opisywane przez Charakterka oraz Karola są moim zdaniem mocno wyolbrzymione. Podstawową wadą jest brak smaru oraz złe mocowanie silnika objawiające się przez charczenie napędu. Na ten drugi problem wystarczy 2 mm gąbki między ciężarek a silnik. Problem odbieraków prądu powinien zostać wyeliminowany przez wytworzenie jednej blaszki zawierającej dotychczasowe styki odbierające prąd z kół.
Ogólnie - model z uwagi na swą delikatność i drobne niedopracowania mechaniczno- elektryczne raczej nie nadaje się do zestawów startowych.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Kilkujadek »

et22 pisze:może pomogło by lekkie poluzowanie śrub mocujacych listwę spodnią (element nr 40), tak aby oś 2 i 3 miały nieco więcej luzu w pionie?
Ja też nie mam tego modelu ale na filmie widać że loka ewidentnie wisi na pierwszej i szóstej osi. Stawiam że pociągnięcie pilnikiem wystarczy ale dla czego to my mamy piłować ??
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 20:21 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Charakterek »

Jeśli ta loka się nie zatrzyma po drodze (w sensie nie zabraknie jej prądu, to może dyś się pokuszę o nakręcenie takiego filmu. Teraz smaruję mail do Tilliga w sprawie ostatecznych poprawek napędu.
Awatar użytkownika
kolejarz
Posty: 412
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: kolejarz »

Jacku, miał bym do Ciebie prośbę, jeżeli możesz i będziesz miał chęci i chwilę wolnego, nakręć lokę jak się zachowuje na wzniesieniu jak się już na nim znajduje. Jeżeli masz możliwość 3-4 cm na metr. Będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: tydzial »

Zbieram TT już od dawna parowozy to jest całe piękno kolei ale zabawka kiepsko jeździ tak skomplikowane elementy ruchome tyle precyzji nie spotkałem jeszcze żadnego parowozu by najmniej w skali TT żeby coś mu nie domagało , a jak nie sprawne ręce go rozebrały to już klapa.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Charakterek »

No i będzie terczała - przećwiczone w poprzedniem wydaniu 86.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Karol »

To bedzie wtedy znowu problem na zębatkach
et22
Posty: 561
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: et22 »

Nie mam tego modelu, więc to będzie tylko teoretyczne - może pomogło by lekkie poluzowanie śrub mocujacych listwę spodnią (element nr 40), tak aby oś 2 i 3 miały nieco więcej luzu w pionie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości