BR86/TKt3 28, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- womo
- Posty: 2504
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Pozostaje wiec tylko miec nadzieje ze TILLIG bedzie cos z tym robil. Dziekuje za odpowiedz 
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 22:12 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Niestety nie ma takiej możliwości. Stara konstrukcja ma zupełnie inną mechanikę.
- womo
- Posty: 2504
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
WItam i dziekuje za test
))
Zaczelem moja przygode z TT jakis czas temu niestety jakos wciaz brak czasu ale...
Dzieki wam zaoszczedzilem wlasnie te 700 zl ( ale te swiatla mnie czaruja i tak;) i kupilem
Br 86 BTTB do tego starczylo na BR 56 BTTB i jeszcze pare wagonow towarowych w sklepie;)))
Mam jednak pytanie :
czy jest mozliwosc podmiany kol tak jak pisal Charakterek na kola z gumkami przyczepnosciowymi na os 1 i 4 ? To taka moja ciekawosc bo jakos nie mam odwagi rozczepiac tych wiazarow;)) ale ... kto wie? Mimo wszystko moze kiedys sie na nia zdecyduje a wtedy hm ... jak nic tillig nie poprawi ...
Zaczelem moja przygode z TT jakis czas temu niestety jakos wciaz brak czasu ale...
Dzieki wam zaoszczedzilem wlasnie te 700 zl ( ale te swiatla mnie czaruja i tak;) i kupilem
Br 86 BTTB do tego starczylo na BR 56 BTTB i jeszcze pare wagonow towarowych w sklepie;)))
Mam jednak pytanie :
czy jest mozliwosc podmiany kol tak jak pisal Charakterek na kola z gumkami przyczepnosciowymi na os 1 i 4 ? To taka moja ciekawosc bo jakos nie mam odwagi rozczepiac tych wiazarow;)) ale ... kto wie? Mimo wszystko moze kiedys sie na nia zdecyduje a wtedy hm ... jak nic tillig nie poprawi ...
Ostatnio zmieniony 12 cze 2008, 10:37 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
tete
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Git.Marcin pisze:W każdym parowozie jaki mam smaruję także wiązary(...)
Ostatnio zmieniony 10 cze 2008, 08:52 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Ja ze swoją BR 86 OBB powalczyłem ostro. Pierwsza oś wiązana jak wszystkie zresztą ma zębatkę. Na osi jest blaszka która nie wiem po co dociska ją do ramy. Ta oto blaszka z racji tego, że była za wąska pięknie haczyła o zębatkę. Efekt taki że oprócz rzęchotu loka potrafiła się zatrzymać.
Pomijam fakt że silnik zbyt ciasno zamocowany i też trochę wibrował.
Rozebrałem cały dół, wyprułem zestawy kołowe. Każdą zębatkę pozbawiłem zadziorów po odlewie z wtryskarki, to samo na bokach ostojnicy. Potem smarowanie (również mechanizmu silnika) i złożenie w całość. W każdym parowozie jaki mam smaruję także wiązary, odwdzięcza się to płynniejszą jazdą, nie pominąłem tego w 86. Silnik zluzowałem trochę w mocowaniu, jest ciszej. Efekt taki że loka jedzie super. Nie wnikałem w przekazywanie prądu bo nie zauważyłem jakichś problemów.
Konkluzja: za taką kasę to mi się Tilliga poprawiać nie chce.
BR 01 Beckmana nie wymagała tuningu a jest niestety dużo droższa.
Pomijam fakt że silnik zbyt ciasno zamocowany i też trochę wibrował.
Rozebrałem cały dół, wyprułem zestawy kołowe. Każdą zębatkę pozbawiłem zadziorów po odlewie z wtryskarki, to samo na bokach ostojnicy. Potem smarowanie (również mechanizmu silnika) i złożenie w całość. W każdym parowozie jaki mam smaruję także wiązary, odwdzięcza się to płynniejszą jazdą, nie pominąłem tego w 86. Silnik zluzowałem trochę w mocowaniu, jest ciszej. Efekt taki że loka jedzie super. Nie wnikałem w przekazywanie prądu bo nie zauważyłem jakichś problemów.
Konkluzja: za taką kasę to mi się Tilliga poprawiać nie chce.
BR 01 Beckmana nie wymagała tuningu a jest niestety dużo droższa.
-
tete
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
RewelacjaGrzegorz TT pisze:Po przeróbce nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z zasilaniem lokomotywy.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2008, 08:22 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Problemy opisywane przez Charakterka oraz Karola są moim zdaniem mocno wyolbrzymione. Podstawową wadą jest brak smaru oraz złe mocowanie silnika objawiające się przez charczenie napędu. Na ten drugi problem wystarczy 2 mm gąbki między ciężarek a silnik. Problem odbieraków prądu powinien zostać wyeliminowany przez wytworzenie jednej blaszki zawierającej dotychczasowe styki odbierające prąd z kół.
Ogólnie - model z uwagi na swą delikatność i drobne niedopracowania mechaniczno- elektryczne raczej nie nadaje się do zestawów startowych.
Ogólnie - model z uwagi na swą delikatność i drobne niedopracowania mechaniczno- elektryczne raczej nie nadaje się do zestawów startowych.
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Ja też nie mam tego modelu ale na filmie widać że loka ewidentnie wisi na pierwszej i szóstej osi. Stawiam że pociągnięcie pilnikiem wystarczy ale dla czego to my mamy piłowaćet22 pisze:może pomogło by lekkie poluzowanie śrub mocujacych listwę spodnią (element nr 40), tak aby oś 2 i 3 miały nieco więcej luzu w pionie?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2008, 20:21 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Jeśli ta loka się nie zatrzyma po drodze (w sensie nie zabraknie jej prądu, to może dyś się pokuszę o nakręcenie takiego filmu. Teraz smaruję mail do Tilliga w sprawie ostatecznych poprawek napędu.
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Jacku, miał bym do Ciebie prośbę, jeżeli możesz i będziesz miał chęci i chwilę wolnego, nakręć lokę jak się zachowuje na wzniesieniu jak się już na nim znajduje. Jeżeli masz możliwość 3-4 cm na metr. Będę wdzięczny.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Zbieram TT już od dawna parowozy to jest całe piękno kolei ale zabawka kiepsko jeździ tak skomplikowane elementy ruchome tyle precyzji nie spotkałem jeszcze żadnego parowozu by najmniej w skali TT żeby coś mu nie domagało , a jak nie sprawne ręce go rozebrały to już klapa.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
No i będzie terczała - przećwiczone w poprzedniem wydaniu 86.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
To bedzie wtedy znowu problem na zębatkach
-
et22
- Posty: 561
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR86/TKt3 28, Tillig
Nie mam tego modelu, więc to będzie tylko teoretyczne - może pomogło by lekkie poluzowanie śrub mocujacych listwę spodnią (element nr 40), tak aby oś 2 i 3 miały nieco więcej luzu w pionie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
