Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Dziekuje za szczególowe informacje. Jakwidać, docierają czasami i znacznie dalej niż wschodnie Niemcy.
No cóż, z czasem okaze sie czy czerwień to nowe barwy PKP Cargo. Byłoby to nawet logiczne, skoro wybrali tą paskudną czerwień dla lokomotyw. Przede wszystkim jednak, taki kolor taboru lepiej (niż np żółty) maskuje rdzawe naloty i to chyba do operatora przemawia. Także nie dość, że kicz (lokomotywy PKP), to jeszcze bałagan.
No cóż, z czasem okaze sie czy czerwień to nowe barwy PKP Cargo. Byłoby to nawet logiczne, skoro wybrali tą paskudną czerwień dla lokomotyw. Przede wszystkim jednak, taki kolor taboru lepiej (niż np żółty) maskuje rdzawe naloty i to chyba do operatora przemawia. Także nie dość, że kicz (lokomotywy PKP), to jeszcze bałagan.
- DZIK
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:23
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Oto, co udało mi się ustalić w temacie:
Będące w naszym zainteresowaniu wagony w „dziwnym” czerwonym malowaniu wykorzystywane są do wahadeł przeznaczonych do przewozu towarów za granicę naszego kraju.
Wagonami samowyładowczymi serii Falns typu 441 V, PKP Cargo S.A. wozi kamień wapienny z Sitkówki / ZPT Kielce / oraz z Opola do czterech elektrowni we wschodnich Niemczech, w pobliżu granicy z Polską: Boxberg, Schwartzpumpe, Janschwalde i Peitz. Do Polski wracają załadowane produktem ubocznym spalania węgla – wykorzystywanym do produkcji płyt gipsowych.
Produkowane są w Zielonej Górze – w zakładzie będącym częścią firmy „Tabor Szynowy” Opole S.A. Pierwsza partia 40 szt. stanęła na tory w maju ub. roku a docelowo PKP Cargo S.A zamierza eksploatować ich 250 szt.
Falns 441 V to podobno całkiem nowa konstrukcja, / zaprojektowane w Zielonej Górze, zgodnie z wymaganiami i wytycznymi PKP Cargo / będąca jednak rozwinięciem produkowanych wcześniej 440 V i 436 V.
Jeśli ktoś potrzebuje podstawowe dane techniczne tego wagonu – to służę.
Dokładnej odpowiedzi na pytanie, „dlaczego czerwone?” niestety nie znalazłem. Możemy sobie jedynie pogdybać, że czerwone pasują kolorystycznie do niemieckich lokomotyw. Przeznaczone do wyjazdów za granicę mają ładnie prezentować logo „PKP CARGO”. Ciężko też przewidzieć czy przy modernizacji w ramach napraw głównych wagonów, nagle nie zmienią swych barw. Pożyjemy – zobaczymy.
Będące w naszym zainteresowaniu wagony w „dziwnym” czerwonym malowaniu wykorzystywane są do wahadeł przeznaczonych do przewozu towarów za granicę naszego kraju.
Wagonami samowyładowczymi serii Falns typu 441 V, PKP Cargo S.A. wozi kamień wapienny z Sitkówki / ZPT Kielce / oraz z Opola do czterech elektrowni we wschodnich Niemczech, w pobliżu granicy z Polską: Boxberg, Schwartzpumpe, Janschwalde i Peitz. Do Polski wracają załadowane produktem ubocznym spalania węgla – wykorzystywanym do produkcji płyt gipsowych.
Produkowane są w Zielonej Górze – w zakładzie będącym częścią firmy „Tabor Szynowy” Opole S.A. Pierwsza partia 40 szt. stanęła na tory w maju ub. roku a docelowo PKP Cargo S.A zamierza eksploatować ich 250 szt.
Falns 441 V to podobno całkiem nowa konstrukcja, / zaprojektowane w Zielonej Górze, zgodnie z wymaganiami i wytycznymi PKP Cargo / będąca jednak rozwinięciem produkowanych wcześniej 440 V i 436 V.
Jeśli ktoś potrzebuje podstawowe dane techniczne tego wagonu – to służę.
Dokładnej odpowiedzi na pytanie, „dlaczego czerwone?” niestety nie znalazłem. Możemy sobie jedynie pogdybać, że czerwone pasują kolorystycznie do niemieckich lokomotyw. Przeznaczone do wyjazdów za granicę mają ładnie prezentować logo „PKP CARGO”. Ciężko też przewidzieć czy przy modernizacji w ramach napraw głównych wagonów, nagle nie zmienią swych barw. Pożyjemy – zobaczymy.
89/94
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Jak to skąd? Pewnie znów jakaś mądra głowa zasiadła i stwierdziła, że od dziś Cargo będzie malowane na czerwono, bo tak!DBv pisze:PS
Czy ktoś wie już skąd się wzięły te czerwone kolory?
A poza tym to w Niemczech też mają czerwone i czerwony jest jazzy i trendi.
Tak samo było z przemalowywaniem zielonych lokomotyw, bo podobno nasze musiały się wyróżnaić, bo zielony był ten nie teges. Tyle, że zielone lokomotywy są rzadkością na kolejach i sam osobiście uważam, że takie malowanie nas wyróżnia. Ale nie - zrobili takie paszkwile, że tych przemalowanych nie powinni wogóle wypuszczać w obawie przed zawałami ludzi...
A nie można by ich rypnąć na biało u góry do dolnej linii okien i czerwono na dole z godłem pośrodku?
Ostatnio zmieniony 19 lip 2006, 01:04 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
No i znowu go znalazłem. Dokładnie w sobotę na stacji Gloggnitz:

No i oczywiście w składzie były też i zółto-niebieskie:

Tradycyjne brazowe (w różnychwersjach opisu):

I takie oto szare:

Także całkowity misz-masz. A całość ciągnięta między innymi przez:

No właśnie... "między innymi" bo oprócz Taurusa był i R1142. Na tej trasie przy składach towarowych i wszystkich pasażerkich powyżej mniej więcej 8 wagonów podwójna trakcja aż do Murzzuschlag to norma:

No i oczywiście cały skład polskich Falnsów. Falns-ów podązających w kierunku Bruck a.d./Mur. A tutaj jeszcze w innym miejscu, przejazd przez stację Payerbach -Reichenau.

Jak nic skład zmierza na "najprawdziwszą" Semmeringbahn... A to oznacza, że polskie wagoniki podążać będą taką oto m.in trasą:

PS
Czy ktoś wie już skąd się wzięły te czerwone kolory?

No i oczywiście w składzie były też i zółto-niebieskie:

Tradycyjne brazowe (w różnychwersjach opisu):

I takie oto szare:

Także całkowity misz-masz. A całość ciągnięta między innymi przez:

No właśnie... "między innymi" bo oprócz Taurusa był i R1142. Na tej trasie przy składach towarowych i wszystkich pasażerkich powyżej mniej więcej 8 wagonów podwójna trakcja aż do Murzzuschlag to norma:

No i oczywiście cały skład polskich Falnsów. Falns-ów podązających w kierunku Bruck a.d./Mur. A tutaj jeszcze w innym miejscu, przejazd przez stację Payerbach -Reichenau.

Jak nic skład zmierza na "najprawdziwszą" Semmeringbahn... A to oznacza, że polskie wagoniki podążać będą taką oto m.in trasą:

PS
Czy ktoś wie już skąd się wzięły te czerwone kolory?
Ostatnio zmieniony 08 sie 2006, 23:40 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
- kolejarz
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
No i to jest super informacja!!DBv pisze: [...]
A to wszystko ciągnięte przez Taurusa. Tak wiec jak ktoś zbiera polski tabor, a przy okazji nie mógł oprzeć sie urokowi Pikowskiej konstrukcji, to jak sie okazuje może zestawić całkiem "realny" składzik:)
Już wiem do czego mogę swojego Taurusa podpiąć...Mam loka do PKP...
Jeszcze tylko się zapytam, jakie miał malowanie

Ostatnio zmieniony 20 maja 2006, 00:01 przez kolejarz, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Byłoby miło dowiedziec sie dlaczego czerwoneDZIK pisze:Opisywane wagony w czerwonym malowaniu cargo, często śmigają po śląskich torowiskach. W ostatnich dniach widziałem je w Zabrzu i w Bytomiu. Korzystając ze znajomości w śląskiej centrali Cargo , postaram się dowiedzieć o co chodzi.

Swoją droga wczoraj widziałem cały skład Falsów PKP. Były żółto-niebieskie, szare (również te z niebieskim logo PKP), brązowe no i omawiane tu czerwone. A to wszystko ciągnięte przez Taurusa. Tak wiec jak ktoś zbiera polski tabor, a przy okazji nie mogł oprzec sie urokowi Pikowskiej konstrukcji, to jak sie okazuje może zestawić calkiem "realny" składzik:)
- DZIK
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:23
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Opisywane wagony w czerwonym malowaniu cargo, często śmigają po śląskich torowiskach. W ostatnich dniach widziałem je w Zabrzu i w Bytomiu. Korzystając ze znajomości w śląskiej centrali Cargo , postaram się dowiedzieć o co chodzi.
89/94
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Ok, ale chodziło o to dlaczego czerwony. ktoś coś wie na ten temat? Czy PKP Cargo zminia barwy, czy może te wagony wyprodukowano dla DBAG, a ostatecznie zakupiło je PKP?
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
O ile się nie mylę jest Falns typu 441V zbudowany w byłym Zastalu w Zielonej Górze w liczbie ok 160.
- BR101 112-1
- Posty: 218
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
No jeżeli miałoby to faktycznie pomóc...
Wien Zentralverschiebebahnhof
24.04.2006 - godz.13:45
Wagon był konkretnie jeden w składzie mieszanym tzn niezłożonym tylko z wagonow Fals.
Wien Zentralverschiebebahnhof
24.04.2006 - godz.13:45
Wagon był konkretnie jeden w składzie mieszanym tzn niezłożonym tylko z wagonow Fals.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Przede wszystkim napisz gdzie je widziales i o ktorej godzinie. To bardzo moze ulatwic poszukiwania informacji.DBv pisze:Czy ktoś coś wie, może ma fotografie wagonu typu Fals, w wersji PKP Cargo, w czerwonym malowaniu? Widziałem tu takiego ostatnio, niestety zdość dużej odległości. Ile takich wagonów jest, dlaczego sa malowane na czerwono?
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Czy ktoś coś wie, może ma fotografie wagonu typu Fals, w wersji PKP Cargo, w czerwonym malowaniu? Widziałem tu takiego ostatnio, niestety zdość dużej odległości. Ile takich wagonów jest, dlaczego sa malowane na czerwono? Czy to zmina w sposobie malowania i zamiast zolto-niebieskich, teraz bedą czerwone? A może to wyjątek? Czy wagony te należą do PKP Cargo, czy może po prostu zostały np wynajęte od DBAG i dlatego maja typowe dla DBAG czerwone malowanie z logo PKP Cargo? Wszelkie informacje mile widziane.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2006, 23:46 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości