Ame/ Bme Städteexpress, KUEHN

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3238
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Ame/ Bme Städteexpress, KUEHN

Post autor: Maciej »

Ame/ Bme Städteexpress

:arrow: Dokładna nazwa modelu:
Wagon pasażerski (ekspresowy) do obsługi pociągów klasy Städteexpress 1 klasy i 2 klasy
41610 Reisezugwagen Y/B 70 der DR, 1. Klasse
41632 Reisezugwagen Y/B 70 der DR, 2. Klasse

:arrow: Producent modelu:
KUEHN
Ing.-Büro T.Kühn
kuehn-digital
Maarweg 48 b
D - 53619 Rheinbreitbach

:arrow: Ilość osi:

:arrow: Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy/Produkcja wielkoseryjna.

:arrow: Numer katalogowy:
41610
41632

:arrow: Zarząd kolejowy:
DR

:arrow: Epoka:
IV

:arrow: Oznaczenie modelu:
1 klasy 51 50 19-40 100-6

2 klasy 51 50 29-40 312-5

:arrow: Stacjonowanie/Data
Berlin-Lichtenberg

:arrow: Oświetlenie:
nie posiada

:arrow: Sprzęg:
KKS z gniazdem NEM



:arrow: Wersje modelu
41630 Reisezugwagen Y/B 70 der DR, 2. Klasie
41710 Reisezugwagen Y/B 70 der CD, 1. Klasie
41712 Reisezugwagen Y/B 70 der CD, 1. Klasse

:arrow: Uwagi:

Pierwsze emocje związane z pojawianiem się jedynki i dwójki pojawiały się szybko na ForumTT. Rozpoczęło się gorączkowe liczenie przedziałów, miejsc i spekulowanie.
Wagony tej serii wprowadzono w dość ciekawych okolicznościach. W 1970-73 zapadły decyzje o wprowadzaniu renomowanych pociągów obsługujących szybkie połączenia Berlina Wschodniego z dużymi miastami NRD. Nadarzyła się okazja do stworzenia pociągów klasy Städteexpress. Wzrosło zapotrzebowanie na odpowiedni park wagonowy, który miał wyróżniać się nie tylko komfortem, ale i malowaniem. W 1976 roku koleje CSD zrezygnowały z odbioru wagonów (rodzina Y/B-70-Wagen) odpowiadających wymaganiom techniczno – eksploatacyjnym pociągów klasy Städteexpress. DR Tak powstały pierwsze składy renomowanych pociągów Städteexpress. Modele reprezentują klasę 1 i 2.

:arrow: Podsumowanie:
Długo wyczekiwane wagony typu Y – obietnice dwóch firm produkujących modele tym razem spełnił jako pierwszy Kuehn. Wagony pierwszej i drugiej klasy należące do rodziny renomowanych pociągów zarządu DR Städteexpress, z pewnością podbiją serca pasjonatów tych właśnie klimatów. Na pierwszy ogień idzie połączenie wagonów typu Y. Po prostu bajka – gumowe wałki i bliskość zderzaków przyprawia o wyższe tętno. Brak tzw. „skrętoszczęków”. To, czego brakowało wreszcie jest. Pięknie odwzorowane szczegóły – ramy okien, wloty powietrza i wywietrzniki, drzwi z uszczelkami. Spód również wykonano starannie. Wzorowo naniesione napisy, detale wnętrza. Kolorystyka bez zarzutu.

:arrow: Ciekawostki:
Poniższe zestawienie obrazuje dobieranie wagonów w poszczególnych relacjach (źródło - wikipedia) - nie jestem pewien ostatnich 5 pozycji.

Elstertal Gera Hbf Leipzig Hbf – Flughafen Berlin Schönefeld Berlin Ostbahnhof ab 23.05.1977: Berlin-Lichtenberg 01.11.1976 Ex 100/107
Bme/WRge/Ame
Mo: 7/1/5
Di: 6/1/5
Mi: 6/1/5
Do: 6/1/5
Fr: 7/1/5

Stoltera Rostock Hbf Oranienburg Berlin-Lichtenberg 15.11.1976 Ex 121/126
Bme/WRge/Ame
Mo: 6/1/3
Di: 5/1/3
Mi: 5/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 6/1/3

Petermännchen Schwerin (Meckl) Hbf Berlin-Lichtenberg 06.12.1976 Ex 131/126
Bme/WRge/Ame
Mo: 5/1/3
Di: 5/1/3
Mi: 5/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 6/1/3

w latach 1981/82
Bmhe/ Bme/WRge/Ame
Mo: 2/5/1/3
Di: 0/5/1/3
Mi: 0/5/1/3
Do: 0/6/1/3
Fr: 2/6/1/3

Börde Magdeburg Hbf seit 25.09.1977:
Potsdam Hbf Berlin-Lichtenberg 23.05.1977 bis 27.05.1978: Berlin Ostbahnhof 29.11.1976 Ex 141/146
Bme/WRge/Ame
Mo: 7/1/3
Di: 6/1/3
Mi: 6/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 7/1/3

Rennsteig Meiningen Suhl – Arnstadt (Lokwechsel/Zusatzwagen) – Erfurt – Halle – Berlin-Schönefeld Flughafen Berlin-Lichtenberg 25.10.1976 Ex 150/157
Bme/WRge/Ame
Mo: 7/1/5
Di: 6/1/5
Mi: 6/1/5
Do: 7/1/5:
Fr: 7/1/5
Mo: 1/7/1/5

w latach 1981-1982
Bmhe/ Bme/WRge/Ame
Di: 0/6/1/5
Mi: 0/6/1/5
Do: 1/7/1/5
Fr: 0/7/1/5

Elbflorenz Dresden Hbf Dresden-Neustadt Berlin Ostbahnhof ab 23.05.1977: Berlin-Lichtenberg 08.11.1976 Ex 170/177
Bme/WRge/Ame
Mo: 7/1/5
Di: 6/1/5
Mi: 6/1/5
Do: 6/1/5
Fr: 6/1/5
w latach 1981-1982
Bmhe/ Bme/WRge/Ame
Mo: 1/7/1/5
Di: 1/6/1/5
Mi: 1/6/1/5
Do: 1/6/1/5
Fr: 1/6/1/5

Sachsenring Zwickau (Sachs) Hbf Karl-Marx-Stadt Hbf – Flughafen Berlin-Schönefeld
ab 3.06.1984:
Leipzig Hbf Berlin-Lichtenberg 22.11.1976 Ex 172/175
ab 03.06.1984: Ex 160/167
Bme/WRge/Ame
Mo: 6/1/3
Di: 6/1/3
Mi: 6/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 6/1/3
w latach 1981-1982
Bmhe/ Bme/WRge/Ame
Mo: ?/6/1/3
Di: 0/6/1/3
Mi: 0/6/1/3
Do: ?/6/1/3
Fr: ?/6/1/3

Fichtelberg Karl-Marx-Stadt Hbf bis 29.05.1989:
Dresden-Neustadt Berlin 03.06.1984 Ex 172/175
Bme/WRge/Ame/Bmhe
Mo: 6/1/3
Di: 6/1/3
Mi: 6/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 6/1/3

Lipsia Berlin Leipzig Hbf 27.05.1979 Ex 161/166
Bme/WRge/Ame/Bmhe
Mo: 6/1/3
Di: 6/1/3
Mi: 6/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 6/1/3

Berlin-Expreß Berlin Dresden Hbf 02.06.1985 Ex 171/176
Bme/WRge/Ame/Bmhe
Mo: 6/1/3
Di: 6/1/3
Mi: 6/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 6/1/3

Berliner Bär
Berlin Erfurt 01.06.1986 Ex 151/156
Bme/WRge/Ame/Bmhe
Mo: 6/1/3
Di: 6/1/3
Mi: 6/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 6/1/3

Thomaner Berlin Leipzig Hbf 27.05.1990 Ex 162/162
Bme/WRge/Ame/Bmhe
Mo: 6/1/3
Di: 6/1/3
Mi: 6/1/3
Do: 6/1/3
Fr: 6/1/3

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 11:00 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pasażerskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości