Bocznica szlakowa Fiuk
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 sie 2009, 21:38
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Byłem w Sosnowcu i miałem okazję zobaczyć efekt Twoich prac na żywo. Moje gratulacje, kawał dobrej roboty. Podoba mi się zieleń, która z tego co wiem wykonana jest bez elektrosadzarki.
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
No ja myśle....i na pewno będzie on brał udział w kolejnych imprezach .

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Fiuk miał swój całkiem udany debiud na Sosnowcu 2011.
Poniżej zamieszczam link do Fiukowej galerii ze zlotu w Sosnowcu.
http://maxx84.fotosik.pl/slideshow.php? ... dd1=maxx84
W wolnych chwilach będę kontynuował wykańczanie modułu i na pewno będzie on brał udział w kolejnych imprezach
.
Poniżej zamieszczam link do Fiukowej galerii ze zlotu w Sosnowcu.
http://maxx84.fotosik.pl/slideshow.php? ... dd1=maxx84
W wolnych chwilach będę kontynuował wykańczanie modułu i na pewno będzie on brał udział w kolejnych imprezach

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Dziękuję Tadeuszu za odpowiedź.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Zgodnie z normą jest zwykłym modułem szlakowym.KamilW pisze:Czy moduł z przystankiem osobowym (jeden tor i jedna krawędź peronowa) jest wg sTTandardu modułem aktywnym...
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Pytanie.
Czy moduł z przystankiem osobowym (jeden tor i jedna krawędź peronowa) jest wg sTTandardu modułem aktywnym (i w związku z tym musi posiadać własny booster i gniazda magistrali DCC), czy jest modułem pasywnym i w związku z tym wystarczy jeśli będzie posiadał tylko gniazda bananowe na końcach?
Umknął mi ten problem, a za dwa dni Sosnowiec...
Czy moduł z przystankiem osobowym (jeden tor i jedna krawędź peronowa) jest wg sTTandardu modułem aktywnym (i w związku z tym musi posiadać własny booster i gniazda magistrali DCC), czy jest modułem pasywnym i w związku z tym wystarczy jeśli będzie posiadał tylko gniazda bananowe na końcach?
Umknął mi ten problem, a za dwa dni Sosnowiec...
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Wiadomo powszechnie, że modele nie są budowane dokładnie w skali. Dlatego przeliczanie wszystkiego dokładnie przez 120 jest ewidentnym błędem.grzesiekk2 pisze:Także bycie czasami zbyt dokładnym przy modelarstwie nie wychodzi na dobre
Jeśli chodzi o skrajnię, to niezbędna jest lektura poniższych NEM:
http://www.morop.org/de/normes/nem102_d.pdf
http://www.morop.org/de/normes/nem103_d.pdf
Wynika z nich jednoznacznie, że peron niski musi być oddalony o 16mm od osi toru, zaś peron wysoki lub rampa ładunkowa wyższa niż 10mm (w skali) aż o 18mm. W dodatku w miejscach, gdzie występują łuki o r<1600mm konieczne jest stosowanie dodatkowej korekty.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 gru 2006, 22:46
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Dla skali 1:1 pisze że ze skrajni budowli wynikają odległości krawędzi peronowych od osi torów – 1,60 m dla peronów niskich i 1,725 m dla peronów wysokich"
I to wychodzi mniej niż 16mm. Także bycie czasami zbyt dokładnym przy modelarstwie nie wychodzi na dobre
I to wychodzi mniej niż 16mm. Także bycie czasami zbyt dokładnym przy modelarstwie nie wychodzi na dobre

-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
NEM jest głównym wyznacznikiem dla producentów i modelarzy kolejowych. Skrajnia budowli wynosi w przypadku peronu 16 mm od osi toru. Przy tej odległości nic nie powinno haczyć.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 gru 2006, 22:46
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Z tego co pamiętam to talboty i jeszcze jakaś BRka podskakuje wiązarami o krawędzie jeżeli trzymać się wytycznych w skali 1:1 co do odległości peronów od torów.KamilW pisze:Wiem, że będę musiał przesunąć krawędź ze względu na to, że na 100% nie przejdą koło peronu talboty z wąsami.
Chudy ścinał boki peronów przynajmniej o 1mm. Chyba nie było takich problemów z innymi wagonami, więc mogą służyć za wyznacznik

Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 10:57 przez grzesiekk2, łącznie zmieniany 2 razy.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
No jasne, ale niestety nie ma się na razie czym chwalić 

- Scio
- Posty: 752
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Będą aktualne fotki?
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Fiuk wraca do gry, zgłosiłem moduł na zlot w Sosnowcu.
Na chwilę obecną zmian jest tyle, że doszedł dodatkowy, 60 cm, segment wydłużający peron do 120 cm.
Przed Sosnowcem wykończę jeszcze kilka rzeczy.
Pytanie, jest jakaś norma poza normą NEM mówiąca o tym ile mm powinno być od krawędzi peronowej do osi torów? Może jakieś doświadczenia.
Wiem, że będę musiał przesunąć krawędź ze względu na to, że na 100% nie przejdą koło peronu talboty z wąsami.
Jakieś dodatkowe sugestie odnośnie całości?
Na chwilę obecną zmian jest tyle, że doszedł dodatkowy, 60 cm, segment wydłużający peron do 120 cm.
Przed Sosnowcem wykończę jeszcze kilka rzeczy.
Pytanie, jest jakaś norma poza normą NEM mówiąca o tym ile mm powinno być od krawędzi peronowej do osi torów? Może jakieś doświadczenia.
Wiem, że będę musiał przesunąć krawędź ze względu na to, że na 100% nie przejdą koło peronu talboty z wąsami.
Jakieś dodatkowe sugestie odnośnie całości?
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Budowa Fiuka została w zasadzie zakończona, pozostało kilka poprawek.
Projekt nie będzie rozwijany o dalsze moduły ze względu na to, że chciałbym wkońcu zrealizować swoje kolejowe marzenie jeszcze z lat dzieciństwa - budowę stacji Rajcza.
Projekt nie będzie rozwijany o dalsze moduły ze względu na to, że chciałbym wkońcu zrealizować swoje kolejowe marzenie jeszcze z lat dzieciństwa - budowę stacji Rajcza.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bocznica szlakowa Fiuk
Ja korzystam z gotowych produktów firmy Jordan.Krzaki ładne więc zapytam o producenta. Mam sporo nasypu do zazielenienia , więc urozmaicenie wskazane
Budynek został postawiony na próbę.Nie przeszkadza ci, że schody do budynku wiszą w powietrzu?
Jak znajdę odrobinę czasu to poprawię to i dołożę oświetlenie budynku, już mam zaślepione niektóre otwory okienne, żeby wyglądało to bardziej naturalnie.
Niestety są bardzo kruche i trzeba uważać.BTW: Kiedyś też coś podobnego próbowałem stosować, ale kruche to to było i jakoś się u mnie "nie przyjęło" - wróciłem do siateczek Heki. Choć wiem, że inni (np. Karol) stosują te gałązki z powodzeniem.




Mam nadzieję, że teraz coś więcej widać.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 16:21 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość