Moduły PB
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
W nowym układzie torowym w głowicy wschodniej planowany był anglik ale przypadek jest dość specyficzny ponieważ bardzo blisko jest most.
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 00:51 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- oelka
 - Moderator
 - Posty: 2216
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
 - Lokalizacja: MDM
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Gdańska jest w trakcie modernizacji i do końca prac jeszcze sporo się będzie działo.Grzegorz TT pisze:Warszawa Gdańskaoelka pisze:Poszukaj anglików tam, gdzie w ostatnich latach przeprowadzono modernizację.
Krzysztof
					Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:45 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				Kilkujadek
 - Posty: 3295
 - Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
 - Lokalizacja: Ciechanów
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Warszawa Gdańskaoelka pisze:Poszukaj anglików tam, gdzie w ostatnich latach przeprowadzono modernizację.
					Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:45 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				ArJu
 - Posty: 488
 - Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
 - Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Rzeczywiście ostatnio anglików się nie stosuje, ale to tylko rekomendacja, a w eksploatacji nakaz zwolnienia do 100km/h. Zakaz jest dla "rozjazdów podwójnych", a nie "rozjazdów podwójnych krzyżowych".Paweł Basiński pisze:No proszę urodzaj na angliki- ciągle smarują, że się nie stosuje na torach głównych anglików
![]()
					Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:45 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				Paweł Basiński
 - Posty: 583
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Zgadza się - Tarczyn nie był modernizowany - wszystko przed stacją. 
Kończą powoli robić stację Mszczonów, ale tam nie było anglików w układzie torowym.
Jak zakończą modernizację pewnie następny będzie Tarczyn i wątpię aby konieczne było utrzymanie takiego układu torowego jaki jest w tej chwili - pewnie go sporo okroją bo jest tam chyba 5-6 torów, a pewnie wystarczy 1-2 bocznice + tory główne.
Paweł
			
			
									
																
						Kończą powoli robić stację Mszczonów, ale tam nie było anglików w układzie torowym.
Jak zakończą modernizację pewnie następny będzie Tarczyn i wątpię aby konieczne było utrzymanie takiego układu torowego jaki jest w tej chwili - pewnie go sporo okroją bo jest tam chyba 5-6 torów, a pewnie wystarczy 1-2 bocznice + tory główne.
Paweł
- oelka
 - Moderator
 - Posty: 2216
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
 - Lokalizacja: MDM
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Poszukaj anglików tam, gdzie w ostatnich latach przeprowadzono modernizację. Tarczyn, podobnie jak niemal cała "esełka" od lat nie był ruszany.Paweł Basiński pisze:No proszę urodzaj na angliki- ciągle smarują, że się nie stosuje na torach głównych anglików
![]()
Tarczyn to malutka stacyjka - nie ma się co równać z Tychami
Krzysztof
					Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 10:38 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
																
						- Kolejka
 - Posty: 574
 - Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
 - Lokalizacja: Tychy
 - Kontakt:
 
- 
				Paweł Basiński
 - Posty: 583
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
No proszę urodzaj na angliki 
 - ciągle smarują, że się nie stosuje na torach głównych anglików  
 
Tarczyn to malutka stacyjka - nie ma się co równać z Tychami
Paweł
			
			
									
																
						Tarczyn to malutka stacyjka - nie ma się co równać z Tychami
Paweł
- Kolejka
 - Posty: 574
 - Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
 - Lokalizacja: Tychy
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Stacja Tychy Miasto zawstydziła Tarczyn. Ma 3 angliki na torach głównych na jednej głowicyPaweł Basiński pisze: [...]
generalnie to stacja Tarczyn jest ciekawa z nietypowego układu torowego ( ma np. 2 angliki na głównych torach ) na jednej głowicy[...]

A na drugiej 2:

Na pierwszym zdjęciu jest wyjazd w stronę Bierunia (lewy tor) i do EC Tychy oraz Komagry (prawy tor), a na drugim wyjazd w stronę dworca.
- 
				Paweł Basiński
 - Posty: 583
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Coś tam znalazłem w necie na ten temat.
Cytuję kolegę gemola:
Zwrotniki zasadniczo ustawiane były po stronie "na wprost", napędy po stronie przeciwnej. Jeśli układ rozjazdów uniemożliwiał usytuowanie napędu po stronie przeciwnej, wówczas stał on po stronie zwrotnika, a zwrotnik ustawiony był za napędem.
co do fotki to mam coś takiego z Tarczyna:
http://picasaweb.google.com/yeazzik/Sta ... 8630936386
a szczególnie ta fotka:
http://picasaweb.google.com/yeazzik/Sta ... 5366852050
zwrotnik jest na wprost a napęd po przeciwnej stronie - nawet po wewnętrznej
czyli mój zaproponowany układ od biedy byłby prawidłowy... chyba...
Jakieś sugestie co do umieszczenia zwrotników i napędów ktoś ma?
generalnie to stacja Tarczyn jest ciekawa z nietypowego układu torowego ( ma np. 2 angliki na głównych torach ) na jednej głowicy
 - niestety nie mam całego układu tej stacji, a zdaje się niebawem będzie przebudowywana ( pewnie jak skończą stację Mszczonów ) ciekawe czy układ zostanie zmieniony?
Paweł
			
			
									
																
						Cytuję kolegę gemola:
Zwrotniki zasadniczo ustawiane były po stronie "na wprost", napędy po stronie przeciwnej. Jeśli układ rozjazdów uniemożliwiał usytuowanie napędu po stronie przeciwnej, wówczas stał on po stronie zwrotnika, a zwrotnik ustawiony był za napędem.
co do fotki to mam coś takiego z Tarczyna:
http://picasaweb.google.com/yeazzik/Sta ... 8630936386
a szczególnie ta fotka:
http://picasaweb.google.com/yeazzik/Sta ... 5366852050
zwrotnik jest na wprost a napęd po przeciwnej stronie - nawet po wewnętrznej
czyli mój zaproponowany układ od biedy byłby prawidłowy... chyba...
Jakieś sugestie co do umieszczenia zwrotników i napędów ktoś ma?
generalnie to stacja Tarczyn jest ciekawa z nietypowego układu torowego ( ma np. 2 angliki na głównych torach ) na jednej głowicy
Paweł
- 
				Paweł Basiński
 - Posty: 583
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Nastawnia będzie na górze po prawej.
A na prostej będą stały zwrotniki
 
Paweł
			
			
									
																
						A na prostej będą stały zwrotniki
Paweł
- 
				gemol
 - Posty: 1055
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
 - Lokalizacja: Radom
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Zasadą prowadzenia pędni jest ograniczanie załomów do niezbędnego minimum i prowadzenie jej na zewnątrz torów. W tym przypadku wydaje się, że można poprowadzić pędnię pomiędzy torami - jest to tylko żeberko. Wariant pierwszy jest właściwszy - zmieniłbym jedynie prowadzenie pędni górnej: linią prostą wzdłuż żeberka, a następnie zwrotami odchylnymi zbliżył do pędni dolnej.
Do poprowadzenia pędni pod torami wystarczy rurka lub drut 1mm.
			
			
									
																
						Do poprowadzenia pędni pod torami wystarczy rurka lub drut 1mm.
- 
				fox
 - Posty: 215
 - Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
 - Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Na mój gust to żaden. Po pierwsze napędy powinny być zlokalizowane na zewnątrz toru, ze względu na większe bezpieczeństwo w czasie prac konserwacyjnych. Poza tym kluczowe jest gdzie będzie budynek nastawni - u góry, czy na dole?
			
			
									
																
						- 
				Paweł Basiński
 - Posty: 583
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Mam dylemacik jak poprowadzić pędnie na module z półtrapezem.
Poniżej projekt tak na szybko narysowany (sorki za jakość ale grafikiem to ja nigdy nie będę
 ): 
Całość bocznicy i to co mnie interesuje - prawa strona segmentu.
Założenie - stacja jest po prawej stronie tych modułów i tam również znajdzie się nastawnia, na czerwono napędy i na zielono pędnie i zwroty załomowe/odchylne
Tor na górze po prawej - żeberko
Zapomniałem narysować tarcze manewrowe na tym module - nie wiem też czy tarcze mają wpływ na prowadzenie pędni
 ale jeszcze to wkleję :  
 
Wariant 1:
Wariant 2:
Pytanie brzmi, który wariant jest bardziej poprawny?
i jeszcze sprawa pędni - czy można je odwzorować za pomocą rurki o odpowiedniej średnicy prowadzonej pod torami czy mają mieć przekrój kwadrat/prostokąt?
Paweł
			
			
													Poniżej projekt tak na szybko narysowany (sorki za jakość ale grafikiem to ja nigdy nie będę
Całość bocznicy i to co mnie interesuje - prawa strona segmentu.
Założenie - stacja jest po prawej stronie tych modułów i tam również znajdzie się nastawnia, na czerwono napędy i na zielono pędnie i zwroty załomowe/odchylne
Tor na górze po prawej - żeberko
Zapomniałem narysować tarcze manewrowe na tym module - nie wiem też czy tarcze mają wpływ na prowadzenie pędni
 
Wariant 1:

Wariant 2:

Pytanie brzmi, który wariant jest bardziej poprawny?
i jeszcze sprawa pędni - czy można je odwzorować za pomocą rurki o odpowiedniej średnicy prowadzonej pod torami czy mają mieć przekrój kwadrat/prostokąt?
Paweł
					Ostatnio zmieniony 25 lut 2011, 15:02 przez Paweł Basiński, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
																
						- 
				gemol
 - Posty: 1055
 - Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
 - Lokalizacja: Radom
 - Kontakt:
 
Re: Moduły PB
Nawet pojedynczo sadzone w moduł nie łamią się w transporcie. Prędzej stracą trochę zieleni.czy zwykły transport jest w stanie rozsypać takie krzaki na module?
					Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 12:02 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
