BR182, PIKO

Moderator: mod-Tabor

PiotrZ
Posty: 714
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: PiotrZ »

Jestem mile zaskoczony siłą pociągową Taurusa PKP IC. Doczepiłem 41 wagonów (102 osie) i loka spokojnie jechała nie tylko na torach modelowych, ale również na rurkowych łukach R600. Wagony miały koła stalowe i plastikowe. Taką próbę przeszła pomyślnie tylko Ludmiła Roco. Padł Gagarin Roco (nie mógł ruszyć), a Hercules Kuehna ugrzązł na łuku.
FILM
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: adamTT »

Mógłby mieć jeszcze napis HUSARZ...
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: Gloow »

Mam ten sam problem na rozjeździe EW2 przy jeździe na skos. Mam kilka koncepcji rozwiązania;
- przeczekać i poczekać aż sprzęg sam się wyrobi
- dociążyć Y
- wymienić sprzęgi na oczkowe, wtedy pewnie nie będzie problemu (ja używam tych nowych)
- kolejna koncepcja (powstała pod wpływem złotego napitku z Ciechanowa, która zaradziła problemowi u mnie to lekkie rozwiercenie otworu który trzyma dyszel sprzęgu w lemieszu lokomotywy. Ma on dzięki temu większy luz i łatwiej się wychyla.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2010, 08:53 przez Gloow, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrZ
Posty: 714
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: PiotrZ »

ES64 w oznaczeniu PKP IC

:arrow: DOKŁADNA NAZWA MODELU
Lokomotywa elektryczna Siemens ES ES64 U4 D

:arrow: CHARAKTER PRODUKCJI
Wersja limitowana, wykonana na zamówienie sklepu MODELMANIA

:arrow: NUMER KATALOGOWY MODELU
71403

:arrow: ZARZĄD KOLEJOWY
PKP INTERCITY

:arrow: EPOKA
V

:arrow: Oznaczenie modelu
91 51 5 370 009-0 PL-PKPIC 1251

:arrow: Uwagi
Kilka zdjęć Taurusa PKP IC
Obrazek Obrazek
Oświetlenie 3-punktowe w kolorze żarówkowym (na zdjęciu niezbyt dobrze widoczne :/ )
Obrazek Obrazek
Napisy czytelne
Obrazek Obrazek
Taurus porusza się płynnie, choć według mnie ma dość głośny napęd (może się dotrze? Może trzeba nasmarować?). Na 2 kołach (po jednym na wózek) są założone gumki przyczepnościowe.
Na ciasnych łukach i rozjazdach rurkowych loka przejeżdża bez problemów. Problemem (wadą?) jest dość sztywny sprzęg, który niechętnie odchyla się na boki i przy ciągnięciu wagonów za wózki (jak w Y-grekach), przednia oś wagonu jest wypychana z toru. Ilustruje to poniższe zdjęcie zrobione na łuku wewnętrznym rozjazdu IBW.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, 20:58 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 3 razy.
kuba105000
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2010, 10:35
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: kuba105000 »

nikos68 pisze:Złap za metalowy ślizgacz i poprostu mocniej pociągnij do góry ;)
Dzięki, wcześniej bałem się mocniej pociągnąć, ale udało się.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 20:05 przez kuba105000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
nikos68
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2008, 00:03
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: nikos68 »

Złap za metalowy ślizgacz i poprostu mocniej pociągnij do góry ;)
kuba105000
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2010, 10:35
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: kuba105000 »

Ciamek pisze:A popatrz na zdjęcia w pierwszym poście w tym temacie.
No ok, ale nadal nie wiem, jak.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 20:04 przez kuba105000, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: Ciamosław »

A popatrz na zdjęcia w pierwszym poście w tym temacie.
kuba105000
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2010, 10:35
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: kuba105000 »

Witam. Mam pytanie. Dla wielu pewnie się wyda głupie, ale ja naprawdę nie wiem, jak to zrobić.
Otóż dzisiaj dostałem ES64 - PIKO. I już wiem, że pantografy to tylko ozdoba, ale mam pytanko, czy one się podnoszą? A jeśli tak, to jak je podnieść? Próbuję i próbuję, ale podnieść nie mogę. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: golab »

Nie wrócił :) jako, że ja moimi modelami prawie nie jeżdże (bo i nie mam gdzie), sprawa wypłynęła dopiero kiedy robiłem przegląd taboru do sprzedaży. Co dziwniejsze, nie była kupowana tak dawno, za to nie w PL. W każdym razie wstawiłem diody na zaślepke analogową i świeci jak powinna :)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10917
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: ArturSchŁ »

golab pisze:... w analogu nie ma oświetlenia zmiennego.
Takie były zaślepki z pierwszej serii. Taką lokę kupiłem, ale od razu dekoder wstawiałem, więc to nie miało znaczenia. Kolejne dostawy już miały poprawione zaślepki i oświetlenie zmienne, zgodne z kierunkiem jazdy.

Sądziłem, że problem już nie wróci, czyżby znowu się pojawiły (może oszczędności na diodach) ??
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: golab »

http://www.piko.de/pl/FAQ/FAQ_TT/Technical_Data.php

A tutaj np jest informacja, że Taurus w analogu nie ma oświetlenia zmiennego. I właśnie tak świeci mój Taurus - niezależnie od kierunku jazdy.

Ale to chyba uzależnione jest od rodzaju zaślepki analogowej - w innych lokach mam taką z diodami, a w tej jedynie zmostkowane styki
ZBROJNIK56
Posty: 25
Rejestracja: 19 wrz 2009, 22:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: ZBROJNIK56 »

Może nie w temacie-ale to co mam:Zeuke, Piko,BTTB,Tilig jest bez zarzutu.Jeździ do dzisiaj i jeszcze pojeździ długo.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 591
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: BarTTmań »

Tak się Chinole spieszą, że...aż nie ma kiedy taczki załadować... :(
Cóż - problem tandetyzacji wszystkiego to zmora, która zaczęła się jakieś 20 lat temu i postępuje w tempie wykładniczym (samochody, RTV, AGD, a przede wszystkim elektronika).
Byle szybciej, byle taniej, byle....do dupy...

Jak patrzę na moje stare modele Zeuke, co mają ponad 40 lat, to dzień w dzień się zastanawiam, jak będą wyglądały te, które dziś kupujemy, choćby za lat 10... ??
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10917
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR182, PIKO

Post autor: ArturSchŁ »

Kolejne malowania, dla www.elriwa.de :

:arrow: NUMER KATALOGOWY MODELU
75000 (Sparset, 2 Exklusiv-Tauri 75001 + 75002) ...czyli 2 razem, 10 EUR taniej
75001 - E-Lok 'Taurus', RAIL4CHEM, Ep.V
75002 - E-Lok 'Taurus', boxXpress.de, Ep.V

:arrow: CHARAKTER PRODUKCJI
Exklusivmodell, limitiert auf 300 Stück, Auslieferung ab März 2010,
czyli tylko u Elriwy, krótka sera 300 szt. dostępny od marca 2010

:arrow: ZARZĄD KOLEJOWY
RAIL4CHEM (DB) - 75001
boxXpress.de (DB) - 75002

:arrow: EPOKA
V

:arrow: Oznaczenie modelu
ES 64 U2 - 005 (75001, RAIL4CHEM)
ES 64 U2 - 003 (75002, boxXpress.de)

:arrow: STACJONOWANIE/DATA
- / 21.01.2002 (75001, RAIL4CHEM)
- / 02.11.2006 (75001, boxXpress.de)

75000:
Obrazek

75001:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

75002:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na pudełku dodatkowo znajdziemy taką informację:
Obrazek

Taurusy są już na rynku od ok. pięciu lat, jednak ostatnio ich jakość wyraźnie spada. Najczęściej pojawiają się uszkodzenia spowodowane pęknięciem wkładki unieruchamiającej model w transporcie: otarcia, ułamania a także wypadnięcie wózków !!
Jednak na to, co zauważyliśmy przy wyjmowaniu loki z fabrycznie zamkniętego pudełka, brak słów:
Obrazek
BRAK SZYBY CZOŁOWEJ, następnym razem może się trafić model z brakującym silnikiem ....
:evil:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości