SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Cała reszta o naszej skali

Moderator: mod-Ogółem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3947
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Ranger »

Mam trochę semaforów kształtowych. Oferuję je dla was w cenie 30zł. W stosunku do pierwszych egzemplarzy cena spadła o 25%. ZAinteresowanych zapraszam na PW.

Instrukcja niebawem na stronie.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Samowarek »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedż.Pozdrawiam i życzę szybkiego zmaterializowania się zaczętego projektu.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3947
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Ranger »

Wszystko po kolei, semafor musi poczekać aż Sm48 H0 i SU42 TT się zmaterializuje.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Samowarek »

Pokażę w wątku jak się go składa
Jaki jest postęp w pracy?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3947
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Ranger »

A po co coś takiego. Nie lepiej dać np. nowy napęd Tilliga który ma możliwość regulacji wybiegu. Suwak można sprzęgnąć z popychaczem dodatkowo redukującym wybieg albo kierunkującym go.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: gemol »

Śrubka była w starszej wersji napędu. Teraz stosują jakiś rodzaj hamulca bez regulacji.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
WM-MODEL
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: WM-MODEL »

Misiek pisze:Napęd Vieśka też jest nie teges...
Jeden drugiemu nierówny - chodzi wolno, ładnie, albo szybko, nierealistycznie
i nie ma reguły
Zdaje się, że jest tam taka śrubka do regulacji szybkości ;)
andrzejc
Posty: 362
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
Lokalizacja: Warszawa-Wola
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: andrzejc »

Najlepsze, moim zdaniem do twoich semaforów Władku byłoby
mikro serwo modelarskie, przy pomocy którego można uzyskać
realistyczne przekładanie.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: merry »

Za wysoko postawiona poprzeczka jak na moje potrzeby :D.
W moim pytaniu chciałem się dowiedzieć o ogólnych możliwościach zastosowania powyższego elektromagnesu do napędu semaforów. Np do napędu nienapędzanych semaforów Viessmanna
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Mariusz »

Mnie uczono, że na trzy :D
Choć byli i tacy, co anglika na raz brali. Najgorzej było z semaforem wjazdowym sprzężonym z tarczą ostrzegawczą. Długość pędni 1600m
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Marek TT »

Z regóły dzwignię czy sygnałową czy zwrotnicową obsługiwało się jakby na dwa.
Z charachterystycznym dobiciem na dwa - a po to by nie było wykleszczenia. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Misiek »

Napęd Vieśka też jest nie teges...
Jeden drugiemu nierówny - chodzi wolno, ładnie, albo szybko, nierealistycznie
i nie ma reguły
Awatar użytkownika
WM-MODEL
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: WM-MODEL »

To jest delikatna konstrukcja, moim zdaniem, popartym moimi dawniejszymi eksperymentami ;) żaden elektromagnes nie nadaje się do napędzania moich semaforków :| Za mocne, także ma, jakby to napisać, za gwałtowne działanie. Nie nadają się też żadne wynalazki typu napędy silnikowe Conrad'a czy inne.
Teoretycznie można by i je zastosować, ale trzeba by wykonać malutkie sprzęgiełko w postaci jakiejś spręzynki czy cuś ;) inaczej w przypadku wystąpienia choćby małego "oporu" w którymś z elementów pourywa to w diabły :roll:
Najlepiej sprawdził się napęd Vismann'a :mrgreen:
Jeszcze jedna rzecz: bez dodatkowych sterowników nie da się uzyskać chatrakterystycznego ruchu ramienia, do ok. 70-80% wychylenia w miarę płynnie, chwila wahania i takie dobicie do końca ruchu.
Wzięło się to stąd, jak nastawniczy stawiał semafor to najpierw ciągnął wajchę do siebie. kończył ruch praaawie przy końcu, potem zmieniał uchwyt i pchał w dół, od siebie do oporu. Kobitki wtedy nawet siadały na dźwigni :lol:
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: merry »

Czy są już jakieś doświadczenia w zakresie wykorzystania wspomnianego elektromagnesu do semafora kształtowego?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3947
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: SEMAFOR KSZTAŁTOWY

Post autor: Ranger »

Cena może i nie będzie konkurencyjna razem z mechanizmami i elektroniką ale semafor będzie wygladał jak powinien a nie jak to coś od Vieśka. Poza tym to jest w 100% polska konstrukcja opracowana na podstawie dokumentacji PKP.
Podziekowania dla kolegi bartowe który zaproponował sterowanie ramionami za pomocą elektromagensu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogółem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość