Pytanie o wagony Y Zeuke/BTTB
Moderator: mod-Ogółem
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Pytanie o wagony Y Zeuke/BTTB
Miałem "Y" gdzie sprzęgi były na stałe ale to były Zeuke.
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Pytanie o wagony Y Zeuke/BTTB
Witam. Właśnie potwierdziłeś moje przypuszczenie co do ygreków. Mam właśnie taki wagon z czarną ostoją i wózkiem w którym można wymienić sprzęg i ma schodki odlane jak w BTTB ale mocowany jeszcze blaszką. Pytałem bo kupiłem na allegro i niewiedziałem czy to fabryczne. Co do serii e11 e42 to nie wiem jak z numeracją było. Ja mam
standarty e11 zeuke, 2szt. 211 z czarną i czerwoną ramą BTTB i po jednej e42 (chyba składak zeuke i BTTB) i 242 BTTB.
dzięki i Pozdrawiam
standarty e11 zeuke, 2szt. 211 z czarną i czerwoną ramą BTTB i po jednej e42 (chyba składak zeuke i BTTB) i 242 BTTB.
dzięki i Pozdrawiam
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Pytanie o wagony Y Zeuke/BTTB
Ja osobiście nie spotkałem Ygreków BTTB w których nie dałoby się wymienić sprzęgu. Stałe sprzęgi występowały jedynie w wózkach Zeuke i to jeszcze tych ze schodkami wykonanymi z blachy i szczękami hamulcowymi jako oddzielnym elementem. jedyne co zmieniło się w wózkach montowanych do tej pory w Ygrekach to sposób jego mocowania do podwozia a co za tym idzie przeprowadzenia zasilania do środka - z blaszki blokującej metalowy grzybek wózka na trzpień z kołeczkiem.
Mam w kolekcji Ygreka z czarnym pasem u dołu, z wózkami mocowanymi właśnie "na blaszke", ale wózek jest identyczny jak aktualne, jedynie to mocowanie jest inne. Ma stare sprzegi skrzynkowe mocowane "na drucik"
Co do 211 mam tylko 1 ze sprzęgami skrzynkowymi i to zieloną - E11 - są zamocowane na stałe poprzez blaszkę do wózka. Mocowanie tworzy jedną całość wraz z metalowymi buforami
Mnie interesowałaby kwestia w jakich latach te same modele były wypuszczane jako E11, E42, BR211 i BR242 i różne ich kombinacje (ostoja czarna lub w kolorze loki)
Mam w kolekcji Ygreka z czarnym pasem u dołu, z wózkami mocowanymi właśnie "na blaszke", ale wózek jest identyczny jak aktualne, jedynie to mocowanie jest inne. Ma stare sprzegi skrzynkowe mocowane "na drucik"
Co do 211 mam tylko 1 ze sprzęgami skrzynkowymi i to zieloną - E11 - są zamocowane na stałe poprzez blaszkę do wózka. Mocowanie tworzy jedną całość wraz z metalowymi buforami
Mnie interesowałaby kwestia w jakich latach te same modele były wypuszczane jako E11, E42, BR211 i BR242 i różne ich kombinacje (ostoja czarna lub w kolorze loki)
Ostatnio zmieniony 06 lis 2010, 20:49 przez golab, łącznie zmieniany 1 raz.
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pytanie o wagony Y Zeuke/BTTB
Witam.
Jak w temacie mam pytanie historyczne.
Czy wagony Y z czarną ostoją, ostatnie w katalogu 1979 u 1980 (2 wydania tego z niebieską okładką z Ludmiłą, gdzie jest informacja o wymianie sprzegów), były sprzedawane z nowszym typem wózka - z wymiennym sprzęgiem, czy od razu wymienili wózek i budę już bez czarnej ostoi. W poradniku na stronie Kolejek elektrycznych TT jest informacja że zmiana na nowe sprzęgi była w 4 kwartale 1979 roku.
Podobnie ma sie rzecz z Br211, czy była sprzedawana z czarną ostoją (dołem budy) i nowymi wózkami z wyjmowalnym nowym sprzęgiem szare z czarnym przodem. Czy też zmienili kolor ostoi razem ze zmianą wózka.
Dość nietypowe może pytanie, ale uzbierałem ponad 400 modeli i przestałem nad tym panować, muszę powoli pozbywać sie dubletów, stąd moje pytanie, żeby nie sprzedać czegoś przypadkowo.
Jak w temacie mam pytanie historyczne.
Czy wagony Y z czarną ostoją, ostatnie w katalogu 1979 u 1980 (2 wydania tego z niebieską okładką z Ludmiłą, gdzie jest informacja o wymianie sprzegów), były sprzedawane z nowszym typem wózka - z wymiennym sprzęgiem, czy od razu wymienili wózek i budę już bez czarnej ostoi. W poradniku na stronie Kolejek elektrycznych TT jest informacja że zmiana na nowe sprzęgi była w 4 kwartale 1979 roku.
Podobnie ma sie rzecz z Br211, czy była sprzedawana z czarną ostoją (dołem budy) i nowymi wózkami z wyjmowalnym nowym sprzęgiem szare z czarnym przodem. Czy też zmienili kolor ostoi razem ze zmianą wózka.
Dość nietypowe może pytanie, ale uzbierałem ponad 400 modeli i przestałem nad tym panować, muszę powoli pozbywać sie dubletów, stąd moje pytanie, żeby nie sprzedać czegoś przypadkowo.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2010, 16:29 przez piottrw, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość