Kolejka Szprotawska
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
- Lokalizacja: Grunberg
Re: Kolejka Szprotawska
Sprawa idzie cały czas do przodu. I tutaj mam prośbę do ludzi z Torunia i/lub Rybnika
W Waszym mieście stoi TKh1. Potrzebuję jakieś namiary (nr telefonu, adres cokolwiek) na osobę/instytucję która jest właścicielem bądź opiekuje się parowozem. Nie mam żadnej rodziny w tamtych okolicach więc proszę Was o pomoc.
Mamy sponsora który pokryłby koszty przeprowadzki parowozu do Zielonej Góry... tylko teraz kwestia czy ktoś będzie zainteresowany przeprowadzką. Dlatego chcę z kimś porozmawiać.
W Waszym mieście stoi TKh1. Potrzebuję jakieś namiary (nr telefonu, adres cokolwiek) na osobę/instytucję która jest właścicielem bądź opiekuje się parowozem. Nie mam żadnej rodziny w tamtych okolicach więc proszę Was o pomoc.
Mamy sponsora który pokryłby koszty przeprowadzki parowozu do Zielonej Góry... tylko teraz kwestia czy ktoś będzie zainteresowany przeprowadzką. Dlatego chcę z kimś porozmawiać.
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: Kolejka Szprotawska
Cyklicznie modele pojawiają się na ebay.de u pierwotnego producenta (a teraz zapewne posiadacza zapasu częsci do składania modeliet22 pisze:Lokomotywa T3 (...) ale nie wiem jak jest z jego dostępnością i czy obecnie w ogóle jest produkowany.

Ostatnio zmieniony 11 wrz 2010, 12:54 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolejka Szprotawska
Lokomotywa T3 występowała w skali 1:120. Model ten produkowała niegdyś firma JATT, potem krótko Tillig, a później występował w ofercie firmy Modellbahnmanufaktur Sebnitz. Jest w ofercie np tego sklepu http://www.maloseriovky.eu/component/op ... Itemid,26/
ale nie wiem jak jest z jego dostępnością i czy obecnie w ogóle jest produkowany.
ale nie wiem jak jest z jego dostępnością i czy obecnie w ogóle jest produkowany.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
- Lokalizacja: Grunberg
Re: Kolejka Szprotawska
ZdrajcaŁukaszTT pisze:sam podpisałem petycję na Zieloną Strzałę

Hehe widzę że wszyscy mieszkają blisko dawnego dworca

Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 17:37 przez xROnx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 16 sie 2009, 02:40
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Kolejka Szprotawska
No mi też jest przykro... chociaż szczerze mówiąc od dawna mieli w poważaniu te tory, świadczy o tym chociażby sama budowa Netto już dobre kilka lat temu, przecież od dobrych kilkunastu lat teren kolei jest sukcesywnie rozbierany... mosty, tory na ulicach (Sienkiewicza) itd. A pomyśleć, że kiedyś kolej jeździła przez centrum miasta i to do wielu punktów: cegielnia, Polmos, Browar, Winiarnia, Polska Wełna... a teraz nic. Nawet plan z wycieczkami drezyną (Żukiem) po starym szlaku na terenie ZG się nie powiódł. Dlatego nie wierzyłem, że cokolwiek dobrego się jeszcze stanie z tą linią i sam podpisałem petycję na Zieloną Strzałę, myślę, że to lepsze niż stare fragmenty torów w towarzystwie żuli i meneli
Aczkolwiek trzymam za Was kciuki, bo z chęcią zobaczyłbym u siebie Parowóz, a tym bardziej muzeum poświęcone kolejnictwu. Tym bardziej, że ja też mam blisko (500m?)
Pozdrawiam
P.S Całkiem sporo tetetkowiczów jest w Zielonej Górze


Pozdrawiam
P.S Całkiem sporo tetetkowiczów jest w Zielonej Górze

Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, 21:11 przez ŁukaszTT, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
- Lokalizacja: Grunberg
Re: Kolejka Szprotawska
Ja obecnie też mieszkam obok danej stacji. Mam do niej dosłownie jakieś 80m 
Miasto jest oporne na nasze propozycje żeby zachować jak najwiekszą ilość Kolejki. Ale odkąd Kolejka jest wpisana do rejestru zabytków jest trochę(ale tylko trochę... a wręcz troszkę) łatwiej. Np mamy już dogadane że ułożą nam odcinek toru ok 10m przy samej rampie dawnego dworca. Gdzie w przyszłości stanie jakiś eksponad. Najlepiej parowóz... ale codziennie spędzam troche czasu żeby znaleźć taki w PL co by go można było przytachać do Zielonej Góry... ale niestety. Na razie bez rezultatów.
Mam jeszcze plan żeby zrobić makietę dworca Zielona Góra południe. Taki moduł. Ale niestety lokomotywa T3 występuje tylko w skali H0 więc jeśli już coś to w tej skali trzeba by tworzyć makietę która oczywiście znajdzie się w gablocie Muzeum KS

Miasto jest oporne na nasze propozycje żeby zachować jak najwiekszą ilość Kolejki. Ale odkąd Kolejka jest wpisana do rejestru zabytków jest trochę(ale tylko trochę... a wręcz troszkę) łatwiej. Np mamy już dogadane że ułożą nam odcinek toru ok 10m przy samej rampie dawnego dworca. Gdzie w przyszłości stanie jakiś eksponad. Najlepiej parowóz... ale codziennie spędzam troche czasu żeby znaleźć taki w PL co by go można było przytachać do Zielonej Góry... ale niestety. Na razie bez rezultatów.
Mam jeszcze plan żeby zrobić makietę dworca Zielona Góra południe. Taki moduł. Ale niestety lokomotywa T3 występuje tylko w skali H0 więc jeśli już coś to w tej skali trzeba by tworzyć makietę która oczywiście znajdzie się w gablocie Muzeum KS

- nikos68
- Posty: 141
- Rejestracja: 06 cze 2008, 00:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Kolejka Szprotawska
Mieszkam koło stacji Zielona Góra Południe od dzieciństwa dobrze znam te okolice,szkoda że nasze miasto nic nie robi w tej sprawie 

-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
- Lokalizacja: Grunberg
Re: Kolejka Szprotawska
Być może nie napisałem jasno gdzie cała akcja muzealna się dzieje
Chodzi o Zieloną Górę. To tutaj mamy problemy z władzą... Pozostała część linii czyli wszystkie wioski w których były stacje/przystanki współpracują z nami. Odkopaliśmy w 2 miejscowościach stare fundamenty/piwnice dawnych budynków stacyjnych. Współpraca poza Zieloną Górą jest bardzo dobra.

Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 17:37 przez xROnx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 01 cze 2009, 14:11
- Lokalizacja: Szczecin / Gdynia
- Kontakt:
Re: Kolejka Szprotawska
W Szprotawie bywam bardzo często (w dawnym Mikkindorfie czy jakoś tak). Co roku oglądam jak dworzec i reszta infrastruktury niszczeje przez olewactwo władz. Jedynie prywatny ruch towarowy jakoś się utrzymuje, czasami jakiś podsył na bocznice tartaku (dobrze pamiętam?), natomiast ruch pasażerski jest marny...
Pierwsze słyszę, że na tamtych terenach działa jakiś klub
Kibicuje Wam i owocnych rozmów z "władzami"! Jakoś niedługo rozpocznie się szopka z kampanią wyborczą na burmistrza Szprotawy ... Może obecny burmistrz skusi się na rozmowę w sprawie promocji miasta przez budowę muzeum na dworcu
Zawsze można mu "obiecać" parę głosów poparcia 
Przez Szprotawę przejeżdżały chyba legendarne składy LKR -kolejny historyczny argument
Pierwsze słyszę, że na tamtych terenach działa jakiś klub



Przez Szprotawę przejeżdżały chyba legendarne składy LKR -kolejny historyczny argument

-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
- Lokalizacja: Grunberg
Kolejka Szprotawska
Witam wszystkich.
Na wstępie zapraszam wszystkich do zapoznania się z treścią strony poświęconej tematyce Kolejki Szprotawskiej - czyli kolejki która została stworzona przez Niemców w czasach gdy Zielona Góra nazywała się... Grunberg
http://kolejka.ptkraj.pl/
Dlaczego na początku zachęcam Was do odwiedzenia strony? Dlatego abyście poznali pewną historię która dzieje się jakby nie patrzeć do dnia dzisiejszego oraz zebyście wczuli się w temat oraz problematykę.
-> po zapoznaniu się z historią Kolejki Szprotawskiej zapraszam do czytania dalej. Wcześniej nie
Obecnie działam w Klubie Miłośników Kolejki Szprotawskiej i całyczas walczymy o każdy centymetr toru oraz żeby w magazynie dawnwgo dworca otworzyć Muzeum Kolejki Szprotawskiej. Niestety mamy ciągle pod wiatr bo od kiedy pamiętam Miasto(urząd) wrzucał nam kłody pod nogi rozbierając kolejne wiadukty czy budując ścieżkę rowerową tzw Zielona Strzała - brutalnie wyrywając tory(spora część szyn pochodziła z 1923 a niektóre z 1911roku!) cieli je na kawałki i (prawdopodobnie)oddając je na złom.
W chwili obecnej dzięki Klubowi Kolejka została wpisana do rejestru zabytków co sprawiło że Miasto dostało po głowie i pozwala nam na to żeby porozdawać trochę kart.
Chcemy wykorzystać ile się jeszcze da z tego co zostało... ale głownie chcemy się skupić na tworzeniu wyżej wspomnianego już Muzeum. Na terenie przy dawnym dworcu chcemy odtworzyć fragmenty torów i postawić na nich wagony, parowóz a w budynku Muzeum wyeksponować wszelkiego rodzaju pamiątki i inne związane z Kolejką akcesoria. Sprawa jest o tyle skomplikowana że działka na której miałby być taki snansen jest w rękach prywatnych tj sklepu NETTO. Z informacji jakie uzyskaliśmy od NETTO chcą tą działkę podzielić a część która jest przez nich nie użytkowana sprzedać Miastu. Dla nas najlepiej by było żeby teren był dla nas. Patrząc na historię kolejki jaka tworzy się obecnie to mamy prawo nie ufać już Miastu (np miasto kupi działkę niby w celach żeby nam ułożyć tam tory ale rzez n 5lat nie bedzie sie nic działo a potem nagle w tamtym miejscu powstanie parking albo jakieś sklepy...) Niestety w obecnych czasach główną rolęodgrywa pieniądz - masz je możesz wszystko nie masz ich nie masz nic. Pieniędzy na kupno tej działki nie mamy ale mamy pewny zarys planu działania z NETTO. Chcemy ich zarosić do czegoś w rodzaju współpracy. My im zrobimy wystawkę w sklepie (w miejscu gdzie stoi teraz NETTO stała kiedyś mała parowozownia), zadbamy o teren przyległy obecnie nie użytkowany itp itd.
Dlaczego piszę tutaj? Bo chciałbym żeby jak największa ilość ludzi siedzących w "klimacie" kolei wiedziało o tym. Im więcej ludzi o tym wie tym większe szanse są na to żeby działać szybciej, sprawniej. Poszukujemy takiego samego modelu parowozu który jeździł w tamtych czasach. W skali H0 to jest ta http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 62&<osCsid> Polski odpowiednik to Tkh-1. Najmniej informacji mamy o wagonach jakie jeździły w tamtych czasach.
Jeśli ktoś z Was ma może jakiś pomysł jak ocalić Kolejkę, otworzyć Muzeum, rozmawiać z władzami miasta, rozmawiać z NETTO... a może ktoś z Was wie gdzie stoi interesujący nas parowóz. Niechaj się wypowiada. Im więcej głów do myślenia tym lepiej
Na wstępie zapraszam wszystkich do zapoznania się z treścią strony poświęconej tematyce Kolejki Szprotawskiej - czyli kolejki która została stworzona przez Niemców w czasach gdy Zielona Góra nazywała się... Grunberg
http://kolejka.ptkraj.pl/
Dlaczego na początku zachęcam Was do odwiedzenia strony? Dlatego abyście poznali pewną historię która dzieje się jakby nie patrzeć do dnia dzisiejszego oraz zebyście wczuli się w temat oraz problematykę.
-> po zapoznaniu się z historią Kolejki Szprotawskiej zapraszam do czytania dalej. Wcześniej nie

Obecnie działam w Klubie Miłośników Kolejki Szprotawskiej i całyczas walczymy o każdy centymetr toru oraz żeby w magazynie dawnwgo dworca otworzyć Muzeum Kolejki Szprotawskiej. Niestety mamy ciągle pod wiatr bo od kiedy pamiętam Miasto(urząd) wrzucał nam kłody pod nogi rozbierając kolejne wiadukty czy budując ścieżkę rowerową tzw Zielona Strzała - brutalnie wyrywając tory(spora część szyn pochodziła z 1923 a niektóre z 1911roku!) cieli je na kawałki i (prawdopodobnie)oddając je na złom.
W chwili obecnej dzięki Klubowi Kolejka została wpisana do rejestru zabytków co sprawiło że Miasto dostało po głowie i pozwala nam na to żeby porozdawać trochę kart.
Chcemy wykorzystać ile się jeszcze da z tego co zostało... ale głownie chcemy się skupić na tworzeniu wyżej wspomnianego już Muzeum. Na terenie przy dawnym dworcu chcemy odtworzyć fragmenty torów i postawić na nich wagony, parowóz a w budynku Muzeum wyeksponować wszelkiego rodzaju pamiątki i inne związane z Kolejką akcesoria. Sprawa jest o tyle skomplikowana że działka na której miałby być taki snansen jest w rękach prywatnych tj sklepu NETTO. Z informacji jakie uzyskaliśmy od NETTO chcą tą działkę podzielić a część która jest przez nich nie użytkowana sprzedać Miastu. Dla nas najlepiej by było żeby teren był dla nas. Patrząc na historię kolejki jaka tworzy się obecnie to mamy prawo nie ufać już Miastu (np miasto kupi działkę niby w celach żeby nam ułożyć tam tory ale rzez n 5lat nie bedzie sie nic działo a potem nagle w tamtym miejscu powstanie parking albo jakieś sklepy...) Niestety w obecnych czasach główną rolęodgrywa pieniądz - masz je możesz wszystko nie masz ich nie masz nic. Pieniędzy na kupno tej działki nie mamy ale mamy pewny zarys planu działania z NETTO. Chcemy ich zarosić do czegoś w rodzaju współpracy. My im zrobimy wystawkę w sklepie (w miejscu gdzie stoi teraz NETTO stała kiedyś mała parowozownia), zadbamy o teren przyległy obecnie nie użytkowany itp itd.
Dlaczego piszę tutaj? Bo chciałbym żeby jak największa ilość ludzi siedzących w "klimacie" kolei wiedziało o tym. Im więcej ludzi o tym wie tym większe szanse są na to żeby działać szybciej, sprawniej. Poszukujemy takiego samego modelu parowozu który jeździł w tamtych czasach. W skali H0 to jest ta http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 62&<osCsid> Polski odpowiednik to Tkh-1. Najmniej informacji mamy o wagonach jakie jeździły w tamtych czasach.
Jeśli ktoś z Was ma może jakiś pomysł jak ocalić Kolejkę, otworzyć Muzeum, rozmawiać z władzami miasta, rozmawiać z NETTO... a może ktoś z Was wie gdzie stoi interesujący nas parowóz. Niechaj się wypowiada. Im więcej głów do myślenia tym lepiej
Ostatnio zmieniony 26 sie 2010, 13:43 przez xROnx, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość