
Semafory
Moderator: mod-Ogółem
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
- Lokalizacja: Grunberg
Re: Semafory
A w ten sposób. Nie pomyślałem o tym. Dzięki 

Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 17:35 przez xROnx, łącznie zmieniany 1 raz.
- biker
- Posty: 412
- Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: Semafory
W modelowych torach przerwę można zrobić złączką izolowaną (np. http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=2124 )
a przewody przylutować do szyny.
a przewody przylutować do szyny.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
- Lokalizacja: Grunberg
Re: Semafory
Pytanie. Jakie są odpowiedniki na torach modelowych torów rurkowych (6610 i 6620 to są chyba te co miały taki charakterystyczny blaszany "X")
6610 to w modelowych torach będzie ten? http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 56&<osCsid>
a 6620 to który? Bo się jeszcze połapać nie mogę...
6610 to w modelowych torach będzie ten? http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 56&<osCsid>
a 6620 to który? Bo się jeszcze połapać nie mogę...

Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 17:33 przez xROnx, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Semafory
bardziej polecam to rozwiązanie, ponieważ zamiast toru separującego pojawia sie tam tor z diodą, co umożliwi ruch na odcinku izolowanym w kierunku przeciwnym do czoła semafora.gbbsoft pisze:Zobacz też tu: http://wiki.gbbkolejka.com/tiki-index.p ... i+semafora
poprzednie przykłady izolowały odcinek w dwóch kierunkach, a przecież semafor daje sygnały jedynie dla jednego kierunku.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2007, 20:39 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 05 gru 2007, 12:59
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Semafory
Sorki 
I tak lepsze rysunki są np. tu:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/08410.htm
i tu:
http://www.jarkott.martel.pl/opis.htm
Polecam też dział Elektryki na tym forum
!

I tak lepsze rysunki są np. tu:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/08410.htm
i tu:
http://www.jarkott.martel.pl/opis.htm
Polecam też dział Elektryki na tym forum

-
- Posty: 47
- Rejestracja: 15 paź 2007, 23:17
- Lokalizacja: Strzelin
- Kontakt:
Re: Semafory
Ja Na makiecie mam też coś takiego że Mi się pociąg zatrzymuje, to bardzo proste.
Też chciałem dać rysunek. Nie zdążyłem
Też chciałem dać rysunek. Nie zdążyłem

-
- Posty: 190
- Rejestracja: 05 gru 2007, 12:59
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: Semafory
Generalnie tak powinno być, że zamknięcie semafora zatrzymuje pociąg.
Ja na swojej makiecie mam sterowanie elektromechaniczne, z wykorzystaniem typowych, fabrycznych semaforów i klawiatur. Schemat elektryczny wygląda tak:

Zasilacz (Fz1) ma wyjścia prądu stałego do zasilania lokomotyw (podłączane do szyn) oraz prądu zmiennego - dla układu sterowania.
W obudowie semafora znajduje się przekaźnik, który po naciśnięciu klawisza STOP na klawiaturze jednocześnie opuszcza ramię semafora i rozwiera czerwone styki. START podnosi ramię semafora i zwiera styki. Zwarcie styków doprowadza zasilanie do izolowanego odcinka toru (szyny pomiędzy przerwami) - zamknięcie obwodu następuje przez uzwojenia silnika lokomotywy.
Analogicznie steruje się zwrotnicami i semaforami świetlnymi - z wykorzystaniem osobnego przekaźnika.
Ponadto układ sterowania na makiecie można rozwiązać elektronicznie (cyfrowo), ale o tym już Ci inni opowiedzą, bo ja się nie znam.
Ja na swojej makiecie mam sterowanie elektromechaniczne, z wykorzystaniem typowych, fabrycznych semaforów i klawiatur. Schemat elektryczny wygląda tak:

Zasilacz (Fz1) ma wyjścia prądu stałego do zasilania lokomotyw (podłączane do szyn) oraz prądu zmiennego - dla układu sterowania.
W obudowie semafora znajduje się przekaźnik, który po naciśnięciu klawisza STOP na klawiaturze jednocześnie opuszcza ramię semafora i rozwiera czerwone styki. START podnosi ramię semafora i zwiera styki. Zwarcie styków doprowadza zasilanie do izolowanego odcinka toru (szyny pomiędzy przerwami) - zamknięcie obwodu następuje przez uzwojenia silnika lokomotywy.
Analogicznie steruje się zwrotnicami i semaforami świetlnymi - z wykorzystaniem osobnego przekaźnika.
Ponadto układ sterowania na makiecie można rozwiązać elektronicznie (cyfrowo), ale o tym już Ci inni opowiedzą, bo ja się nie znam.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2007, 23:13 przez WT, łącznie zmieniany 1 raz.
- SU46-046
- Posty: 196
- Rejestracja: 30 sie 2007, 16:20
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Semafory
Witam
Jakiś czas temu jeszcze uważałem że semafory na makiecie są po to aby ją ozdabiac. Ale dziś natknąłem się na taki filmik i tam widziałem że semafor kształtowy się rusza a nawet staje przed nim pociąg gdzy jest w pozycji jak by to powiedziec zamkniętej. A semafory świetlne nawet świecą na różne kolory. Dowiedziałem się także, że podobno zależy to od sterowania jakąś klawiaturą sterowniczą. Jeśli ktoś dobrze się na tym zna to proszę o wyczerpującą wypowiedź na ten temat. Ja mimo że mam już TTtkę od jakiegoś czasu nadal nie wiem wielu żeczy. Jeśli taki wątek już był to przepraszam, ale szukałem i nie było nic co by mnie interesowało.
Pozdrawiam
Jakiś czas temu jeszcze uważałem że semafory na makiecie są po to aby ją ozdabiac. Ale dziś natknąłem się na taki filmik i tam widziałem że semafor kształtowy się rusza a nawet staje przed nim pociąg gdzy jest w pozycji jak by to powiedziec zamkniętej. A semafory świetlne nawet świecą na różne kolory. Dowiedziałem się także, że podobno zależy to od sterowania jakąś klawiaturą sterowniczą. Jeśli ktoś dobrze się na tym zna to proszę o wyczerpującą wypowiedź na ten temat. Ja mimo że mam już TTtkę od jakiegoś czasu nadal nie wiem wielu żeczy. Jeśli taki wątek już był to przepraszam, ale szukałem i nie było nic co by mnie interesowało.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość