Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
Na razie działają bardzo dobrze, słabym punktem jest drucik łączący , musi mieć kształt błyskawicy żeby redukować większy skok przełącznika i moze sie odgiąć. Ale poprawienie tego to pikuś.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
No może i masz rację Tadziu, głowy nie dam...
"Patent" był mojego autorstwa i w założeniu miał zawierać przełączniki podobne do tych które zastosował Gloow (spora siła docisku) Trochę obawiam się o trwałość przełączników zastosowanych przez Maćka
"Patent" był mojego autorstwa i w założeniu miał zawierać przełączniki podobne do tych które zastosował Gloow (spora siła docisku) Trochę obawiam się o trwałość przełączników zastosowanych przez Maćka

- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
O ile pamiętam (chyba, że od rozpuszczalników już mi się mózg lasuje...), to od pewnego czasu mamy na technicznych rozjazdy EW2...Grzegorz TT pisze:Rozwiązanie o którym pisze Tadek zostało użyte do sterowania rozjazdów EW1 gdzie nie występują iglice sprężyste![]()

@Gloow:
Zdjęć stacji technicznej nie mam, ale gdzieś powinienem mieć rysunek poglądowy, jak to działa. Poszuka i wstawię na forum.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
Władek jest blisko... ale nie o to chodzi
Przełącznik należy zamontować trwale na brzegu makiety.
Ja bym przewiercił dźwignię i zamocował w tym otworze jeden koniec cięgna. Drugi w wodziku iglic. Cięgno musi być sztywne bo raz ciągnie, raz pcha wodzik. Ugięcie cięgna przy pchaniu można zredukować umieszczając je w niewiele grubszej rurce.
Rozwiązanie o którym pisze Tadek zostało użyte do sterowania rozjazdów EW1 gdzie nie występują iglice sprężyste

Przełącznik należy zamontować trwale na brzegu makiety.
Ja bym przewiercił dźwignię i zamocował w tym otworze jeden koniec cięgna. Drugi w wodziku iglic. Cięgno musi być sztywne bo raz ciągnie, raz pcha wodzik. Ugięcie cięgna przy pchaniu można zredukować umieszczając je w niewiele grubszej rurce.
Rozwiązanie o którym pisze Tadek zostało użyte do sterowania rozjazdów EW1 gdzie nie występują iglice sprężyste

-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
Czy mógłbyś pokazać jakieś zdjęcie - w myśl zasady "1 zdjęcie równa się tysiąc słów"? Próbuję znaleźć w jakiejś galerii zdjęcia stacji technicznych, ale nie mogę się doszukać.
- WM-MODEL
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2066
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
Zwrotnice na sttandardowych stacjach technicznych są właśnie przestawiane przy pomocy przełączników. Tyle że u nas są inne przełączniki - takie "suwane". W przesuwającym się plastikowym elemencie przełącznika jest wywiercony otworek, w którym jest zamocowane cięgło, przenoszące ruch bezpośrednio na iglice zwrotnicy.
Rozwiązanie jest bardzo proste i niezawodne. Jedyny problem polega na tym, że przełącznik oraz cięgło muszą leżeć na wierzchu makiety. Trzeba by je więc jakoś zamaskować.
Rozwiązanie jest bardzo proste i niezawodne. Jedyny problem polega na tym, że przełącznik oraz cięgło muszą leżeć na wierzchu makiety. Trzeba by je więc jakoś zamaskować.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
Hmm, sprytne, a co najważniejsze pozostaje schowane pod makietą.
- WM-MODEL
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 22:06 przez WM-MODEL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3
Witam, buduję małą stację - siedem rozjazdów – od EW1 po EW3. Początkowo, głównie ze względu na zmianę polaryzacji EW2 i 3 miałem zamiar stosować napędy conrada ale...
...ale wpadłem na pomysł, że fajnie byłoby wajchy zmieniać ręcznie i zaczynam się zastanawiać nad wprowadzeniem takiego rozwiązania, brak mi tylko pomysłu jak zrobić napęd ręczny do EW2 i EW3. W celu zapewnienia zmiany polaryzacji dziobownicy rozjazdu myślałem nad zastosowaniem takich przełączników jak na zdjęciu, ale nie mam pomysłu jak mechanicznie, w sposób trwały i elegancki przełożyć ruch wajchy przełącznika na ruch ściągu rozjazdu. Może znacie jakieś podobne rozwiązania lub macie jakieś sugestie?
Uploaded with ImageShack.us]zdjęcie[/URL]
...ale wpadłem na pomysł, że fajnie byłoby wajchy zmieniać ręcznie i zaczynam się zastanawiać nad wprowadzeniem takiego rozwiązania, brak mi tylko pomysłu jak zrobić napęd ręczny do EW2 i EW3. W celu zapewnienia zmiany polaryzacji dziobownicy rozjazdu myślałem nad zastosowaniem takich przełączników jak na zdjęciu, ale nie mam pomysłu jak mechanicznie, w sposób trwały i elegancki przełożyć ruch wajchy przełącznika na ruch ściągu rozjazdu. Może znacie jakieś podobne rozwiązania lub macie jakieś sugestie?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość