Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 883
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: brovarek »

Na razie działają bardzo dobrze, słabym punktem jest drucik łączący , musi mieć kształt błyskawicy żeby redukować większy skok przełącznika i moze sie odgiąć. Ale poprawienie tego to pikuś.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Kilkujadek »

No może i masz rację Tadziu, głowy nie dam...
"Patent" był mojego autorstwa i w założeniu miał zawierać przełączniki podobne do tych które zastosował Gloow (spora siła docisku) Trochę obawiam się o trwałość przełączników zastosowanych przez Maćka :/
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: T_Domagalski »

Grzegorz TT pisze:Rozwiązanie o którym pisze Tadek zostało użyte do sterowania rozjazdów EW1 gdzie nie występują iglice sprężyste ;)
O ile pamiętam (chyba, że od rozpuszczalników już mi się mózg lasuje...), to od pewnego czasu mamy na technicznych rozjazdy EW2... :roll: , a więc z iglicami sprężystymi oraz wymagające polaryzacji krzyżownicy. Stąd m.in. konieczny był ten "patent" z przełącznikiem.

@Gloow:
Zdjęć stacji technicznej nie mam, ale gdzieś powinienem mieć rysunek poglądowy, jak to działa. Poszuka i wstawię na forum.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Kilkujadek »

Władek jest blisko... ale nie o to chodzi ;)
Przełącznik należy zamontować trwale na brzegu makiety.
Ja bym przewiercił dźwignię i zamocował w tym otworze jeden koniec cięgna. Drugi w wodziku iglic. Cięgno musi być sztywne bo raz ciągnie, raz pcha wodzik. Ugięcie cięgna przy pchaniu można zredukować umieszczając je w niewiele grubszej rurce.
Rozwiązanie o którym pisze Tadek zostało użyte do sterowania rozjazdów EW1 gdzie nie występują iglice sprężyste ;)
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Gloow »

Czy mógłbyś pokazać jakieś zdjęcie - w myśl zasady "1 zdjęcie równa się tysiąc słów"? Próbuję znaleźć w jakiejś galerii zdjęcia stacji technicznych, ale nie mogę się doszukać.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: T_Domagalski »

Zwrotnice na sttandardowych stacjach technicznych są właśnie przestawiane przy pomocy przełączników. Tyle że u nas są inne przełączniki - takie "suwane". W przesuwającym się plastikowym elemencie przełącznika jest wywiercony otworek, w którym jest zamocowane cięgło, przenoszące ruch bezpośrednio na iglice zwrotnicy.
Rozwiązanie jest bardzo proste i niezawodne. Jedyny problem polega na tym, że przełącznik oraz cięgło muszą leżeć na wierzchu makiety. Trzeba by je więc jakoś zamaskować.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Gloow »

Hmm, sprytne, a co najważniejsze pozostaje schowane pod makietą.
Awatar użytkownika
WM-MODEL
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: WM-MODEL »

Np. tak:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 22:06 przez WM-MODEL, łącznie zmieniany 1 raz.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Nietypowy napęd rozjazdów EW2, 3

Post autor: Gloow »

Witam, buduję małą stację - siedem rozjazdów – od EW1 po EW3. Początkowo, głównie ze względu na zmianę polaryzacji EW2 i 3 miałem zamiar stosować napędy conrada ale...
...ale wpadłem na pomysł, że fajnie byłoby wajchy zmieniać ręcznie i zaczynam się zastanawiać nad wprowadzeniem takiego rozwiązania, brak mi tylko pomysłu jak zrobić napęd ręczny do EW2 i EW3. W celu zapewnienia zmiany polaryzacji dziobownicy rozjazdu myślałem nad zastosowaniem takich przełączników jak na zdjęciu, ale nie mam pomysłu jak mechanicznie, w sposób trwały i elegancki przełożyć ruch wajchy przełącznika na ruch ściągu rozjazdu. Może znacie jakieś podobne rozwiązania lub macie jakieś sugestie?
Obrazek Uploaded with ImageShack.us]zdjęcie[/URL]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości