4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 07 lip 2007, 09:24
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Udało mi sie zamontować w wagonie FAKK firmy Peresvet sprzeg nowego typu tilligowski (NEM358) i działa wszystko bez zarzutu wysokość jest ok, sama przeróbka nie jest pracochłonna. Wszystko zajeło mi ok 20 min łącznie z dopasowanie trzpienia - grugość i szerokość musiałem zmniejszyć ok. 0,5mm i działa bez zarzutu
Mechanizm mocowania jest bardzo podobny do tego z Roco jesli ktoś by chciał zdjąć zaczep to trzeba przesunąć blokadę w przód lub w tył nie powinno być z tym problemu.
Samo gniazdo KKS jest prawie identyczne jak NEM 358 max 0.5mm grubszy niż orginał. Działa wszystko bez zarzutu. W niedługim czasie przeprowadzę testy na torowisku z łukami etc. ale juz teraz wyglada na to, że nie powinno być problemu.
Mechanizm mocowania jest bardzo podobny do tego z Roco jesli ktoś by chciał zdjąć zaczep to trzeba przesunąć blokadę w przód lub w tył nie powinno być z tym problemu.
Samo gniazdo KKS jest prawie identyczne jak NEM 358 max 0.5mm grubszy niż orginał. Działa wszystko bez zarzutu. W niedługim czasie przeprowadzę testy na torowisku z łukami etc. ale juz teraz wyglada na to, że nie powinno być problemu.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Minęło 1,5 roku i ...
Fakk PKP
Dokładna nazwa modelu
Wagon samowyładowczy kolei PKP epoka IV
Dokładna nazwa producenta modelu
Пересвет Cанкт-Петербург, Россия (Peresvet) dla ForumTT.pl
Numer katalogowy modelu
3615
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
20 51 850 8807-5 .Fakk
Elementy specyficzne
poprawione malowanie/oznaczenie wagonu według projektu ForumTT




Fakk PKP

Wagon samowyładowczy kolei PKP epoka IV

Пересвет Cанкт-Петербург, Россия (Peresvet) dla ForumTT.pl


3615

PKP

IV

20 51 850 8807-5 .Fakk

poprawione malowanie/oznaczenie wagonu według projektu ForumTT











- Tomas Rejl
- Posty: 1146
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
- Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
OK, rezygnujemy na pomysl produkcje tego modelu w "PKP".
W Czechach bylo zrobionych juź 6 wariant tego modelu, który jest kompromisem
i wszystkie sa sprzedane. To samo w Polsce pomaranczowa poczta lub Bolsped.
W Czechach bylo zrobionych juź 6 wariant tego modelu, który jest kompromisem
i wszystkie sa sprzedane. To samo w Polsce pomaranczowa poczta lub Bolsped.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Zawsze jest to ostoja, niezaleznie od tego czy jest w ksztacie kratownicy czy belki grzbietowej.DBv pisze:Prezentowane zdjęcie przedstawia dumpcar-a nowszej produkcji (a w zasadzie przebudowy) powstałego na bazie platform 4-osiowych, stąd też charakterystyczne podwozie. Typowe polskie dumpcary - również te prezentowane na zdjęciach na stronie Deltaxu mają tak jak model Peresveta ramę "centralną" (nie wiem jak się to fachowo nazywa).
W Polsce mamy w sumie 5 typow wagonow wywrotek, dumcarow. Pierwsze dwa typy sa przystosowane do wyladnku tylko na jedna strone. Sa to: starszej konstrukcji wagony typu 65Ws (25Wy) na wozkach zestawami kolowymi wyposazonymi w kola o malej (650mm) srednicy z 1960 roku, oraz 409Va (ex 25Wya) na typowych wozkach 1XTa wyprodukowane w Konstalu.
Ten "typowy dumcar" natomiast to typ 418V. Sa tez na kolejach piaskowcych wagony serii Uav wyprodukowane w ZSRR, jednak od wagonu wyprodukowanego przez Peresvet roznia sie konstrukcja skrzyni z zebrowaniem zblizonym do wagonow 418V.
W Polsce mozna spotkac jeszcze wagony 904V na wozkach 3 osiowych, produkowane w Zastalu.
Wagon oferowany przez Persvet jest to stosunkowo stara konstrukcja z lat 50. spotykana w ZSRR i na pewno w NRD. W Polsce nie pojawila sie ani na kolejach przemyslowych, ani panstwowych.
Jezeli podstawa modelu ma byc nadal wagon z Peresveta to szkoda czasu i pieniedzy na te zabawe.Tomas Rejl pisze:Musze tylko powiedzieć źe ten wagon byl jednym z tematów o których w ciagu TT-WEEKENDU ArturSch, Gdyniak i ja rozmawialismy z Hansem-Henningem Schauerem (TT-CLUB Berlin).
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 maja 2008, 06:53 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomas Rejl
- Posty: 1146
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
- Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Zdjecia tego wagonu w kolorze szarym robilem w Walbrychu na glównym dworcu. Dokladne zdjecia mam przygotowane no pomyslów jest zaduźo i dla tego o tym wagonu teraz nie mówie. Musze tylko powiedzieć źe ten wagon byl jednym z tematów o których w ciagu TT-WEEKENDU ArturSch, Gdyniak i ja rozmawialismy z Hansem-Henningem Schauerem (TT-CLUB Berlin).
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Prezentowane zdjęcie przedstawia dumpcar-a nowszej produkcji (a w zasadzie przebudowy) powstałego na bazie platform 4-osiowych, stąd też charakterystyczne podwozie. Typowe polskie dumpcary - również te prezentowane na zdjęciach na stronie Deltaxu mają tak jak model Peresveta ramę "centralną" (nie wiem jak się to fachowo nazywa).
Modele Deltaxu miały powstać na bazie modeli Peresveta co biorąc pod uwagę różnice w konstrukcji ścian pudła dałoby efekty dyskusyjne. Tomasz chyba z tego pomysłu zrezygnował... Numer katalogowy przewidziany dla tych wagonów przez Deltax otrzymał zestaw wagonów samowyładowczych PKP (też nie idealny ale chyba jednak nieco mniej...)
Modele Deltaxu miały powstać na bazie modeli Peresveta co biorąc pod uwagę różnice w konstrukcji ścian pudła dałoby efekty dyskusyjne. Tomasz chyba z tego pomysłu zrezygnował... Numer katalogowy przewidziany dla tych wagonów przez Deltax otrzymał zestaw wagonów samowyładowczych PKP (też nie idealny ale chyba jednak nieco mniej...)
- wactt
- Posty: 247
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk

Wygląd "bydgoskiego" wagonu jest raczej diametralnie różny od modelu firmy Peresvet. Kiedyś bardziej podobną do polskiej wersję wagonu zaprezentowano na stronach Deltaxu, ale po przebudowie zakładki PKP już tej pozycji nie widuję, zresztą żadnych szczegółów tam nie było. Może ktoś zapisał sobie gdzieś to zdjęcie?
Ostatnio zmieniony 18 maja 2008, 06:40 przez wactt, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Nie. W Polsce eksploatuje sie dumpkary polskiej konstrukcji. Szczegolnie widoczne sa w nich charakterystyczne zebrowania scian bocznych.BarTTek pisze:A czy dało by się ten wagon w jakiś sposób zaadaptować na polskie warunki
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 16 maja 2008, 17:06 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Widziałem taki w Bydgoszczy (na różnicę w szczegółach nie zwracam uwagi)BarTTek pisze:... ten wagon w jakiś sposób zaadaptować na polskie warunki![]()


-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
A czy dało by się ten wagon w jakiś sposób zaadaptować na polskie warunkioelka pisze:...

Ostatnio zmieniony 16 maja 2008, 15:24 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
- wactt
- Posty: 247
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- wactt
- Posty: 247
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Pomijając wszystkie opisane wyżej wady zwróćcie uwagę na centralny napis na wagonie. Trochę śmieszne prawda ? Ponadto wypraska pudła wagonu została tak opracowana, że widać z góry odciśnięte kółka technologiczne, więc koniecznie wagon musi posiadać wypełnienie w postaci jakiegoś materiału sypkiego co widać na zdjęciach Artura
Wacek

Wacek



Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 23:01 przez wactt, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: 4-os wagon samowyładowczy "dumpckar" Fakk
Nie. Nikt go nie mogl zobaczyc.ArturSch pisze:Może raczej: czy ktokolwiek go widział
To nie jest wagon PKP tylko PMP-PW.
Tych wagonow, produkcji NRD, nie bylo w Polsce na stanie ani PMP-PW, ani PKP. Wagon posiada tez zle oznaczenia - tu powolam sie na uwagi od Krzysztofa Soidy, ktoremu dziekuje przy okazji za udzielona pomoc:
Kod: Zaznacz cały
- tabela z granica obciazenia nie wystepowala na PMP-PW (szczególnie tak rozbudowana),
- numer czterocyfrowy niby PMP-PW, ale nie z literka P w kwadracie - to nonsens (a jak "P" to nie numer czterocyfrowy tylko 12-to...),
- bez sensu jest opis wlasciciela, jak PMP-PW to nie kopalnia, a co to za kopalnia "Szombierki-Bytom" (nie znan takiej hybrydy).
Wagony Peresveta sa wyposazone w mechanizm i gniazdo krotkiego sprzegu, jednak jest ono niezgodne z NEM: jest zamocowane na innej wysokosci niz przewiduje norma, nie da sie w nim zalozyc sprzegu zgodnego z NEM.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 sie 2009, 12:11 przez oelka, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość