Grudziądz Główny - Upadek

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

Awatar użytkownika
gbbsoft
Moderator
Posty: 2027
Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: gbbsoft »

No to teraz jest ładniej... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

Tak było w 2003 roku
Obrazek
A tak jest dziś (2007 rok)
Obrazek
Autor:Sm0li
Ostatnio zmieniony 06 sty 2008, 12:16 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 569
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Adamczewski »

Taa... Pewnie tak jak dworzec Gdynia Główna - skończyło się na ustawieniu unijnej tablicy o modernizacji dworca, a dworzec jaki był, taki jest w dalszym ciągu. Plany są, ale z tego co mi wiadomo, by załapać się do RPO trzeba dysponować 50% wkładem. Termin składania wniosków to 3 kwartał 2008...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

Ciekawe wieści niesie Gazeta Pomorska
Trochę wyładnieją dworce kolejowe w okolicach Grudziądza
Główny i te przy szlaku do Chełmży doczekają się malowania - obiecuje PKP.


(Daniel Dreyer)
Wymalowany tylko do połowy, praktycznie pozbawiony parkingu, z pomieszczeniami straszącymi pustką - ponurą wizytówką Grudziądza jest nasz główny dworzec PKP. Obszernie pisaliśmy o tym w "Pomorskiej" we wtorek. Dziś mamy nieco lepsze wieści - estetyka dworca poprawi się.

- W przyszłym roku planowany jest remont malarski pozostałej części dworca w Grudziądzu - zapowiada Florian Pionke, dyrektor ds. technicznych bydgoskiego Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP - Rozważamy także wynajęcie zewnętrznej części otoczenia i utworzenia tam parkingu, także w przyszłym roku.

Czy zagospodarowane zostaną pomieszczenia w dworcowej galerii na piętrze? Tego PKP nie obiecuje, bo na razie nie ma chętnych do wynajęcia pustych lokali.

A co z dworcem w Wąbrzeźnie? Na więcej niż trwający właśnie remont dachu, z którego zdejmowane są płyty azbestowe, liczyć nie powinniśmy.

Szansę na odzyskanie blasku mają jednak dworcowe budynki stojące przy biegnącym przy szlaku kolejowym między Chełmżą a Grudziądzem. To przy okazji modernizacji linii kolejowej zaplanowanej w Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2009-2013.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

Kto będzie woził pasażerów z Grudziądza nadal stoi pod znakiem zapytania. Miłym akcentem PKP był powrót pośpiecha na czas wakacji ciągniętego kultową SU 45. Niestety wakacje przminęły równie szybko jak pośpieszny "Bory Tucholskie" relacji:
Obrazek
Szkoda pociąg cieszył się popularnością - przemieszczał się drugorzędnymi liniami Pojezierza Brodnickiego, Ziemi Chełmińskiej oraz Borów Tucholskich. Malownicze widoki rekompensowały to zawrotną prędkość na niektórych odcinakch ;) Poniżej ostatnie chwile "Borów" w Chojnicach i Grudziądzu
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Foto:MW
Ostatnio zmieniony 14 gru 2007, 23:24 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

Dziś otrzymałem nowy rozkład na 2007 rok. Przeglądem i ze zdumieniem widzę nowy pociag. Mało tego jest to pociąg pośpieszny - jak na Grudziądz to dobry wynik. Łącznie jest 31 połączeń. Najciekawsze to nadal utrzymane "Powiśle" pociąg nr R19321 jako przyśpieszony do Bydgoszczy Gł, oraz nowy "Bory Tucholskie" R 18815 do Kołobrzegu przez Laskowice Pom. - Tucholę - Chojnice - Szczecinek - Białogard i wracający jako R18814 do Warszawy przez Jabłonowo Pom. - Brodnice - Działdowo - Ciechanów - W-Wa.
Zlikwidowano połączenie wahadłowe Grudziądz - Kwidzyn co było od początku kompletną bzdurą i przywrócono w to miejsce połaczenie do Malborka.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

Magnum pisze:Wpadły mi w ręce zmiany do rozkładu jazdy na lipiec 2006 i, co ciekawe: pociągi dalekobieżne "LIWA" i "BURSZTYN" kursują tylko do Malborka (za to "LIWA" ma przedłuzony kurs do Torunia Gł.), w Malborku jest przesiadka na ezt do Gdyni.
Gazeta Pomorska 14.06.2006
".......W ostatnich latach stopniowo z grudziądzkiego rozkładu jazdy zaczęły wypadać nie tylko pociągi dalekobieżne, ale też lokalne. Duży grudziądzki dworzec kolejowy (PKP ma tylko dwie kasy biletowe) zamienił się w "pasaż" handlowy i biurowy.

- O przymiarkach kolejarzy do likwidacji bezpośrednich, dalekobieżnych pociągów z Grudziądza na Wybrzeże słyszałem już parę miesięcy temu - skarży się jeden z naszych Czytelników. - Nikt jednak nie chce mi tego oficjalnie potwierdzić ani zaprzeczyć. Pociągi "Liwa" i "Bursztyn" to poza "Powiślem" do Bydgoszczy, niestety, ostatnie już porządne pociągi dalekobieżne do i z Grudziądza.

Z obawami naszego Czytelnika zapoznaliśmy Marka Ostrowskiego, naczelnika Działu Marketingu w Kujawsko-Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy.

Już za dwa tygodnie zlikwidowane zostaną następne bezpośrednie połączenia kolejowe z Grudziądza. Od lipca przestaną kursować pociągi "Liwa" i "Bursztyn"...."
Ostatnio zmieniony 06 sty 2008, 12:18 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Magnum
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Magnum »

Wpadły mi w ręce zmiany do rozkładu jazdy na lipiec 2006 i, co ciekawe: pociągi dalekobieżne "LIWA" i "BURSZTYN" kursują tylko do Malborka (za to "LIWA" ma przedłuzony kurs do Torunia Gł.), w Malborku jest przesiadka na ezt do Gdyni.
Magnum
Edward
Posty: 94
Rejestracja: 09 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Edward »

Przez dwa lata (1993-5) jeździłem co tydzineń Elbląg-Malbork-Kwidzyn-Grudziądz-Toruń.
Z Malborka do Torunia pociąg jechał 3 godziny (masakra).
Wtedy też zaczął się demontaż bocznic i dodatkowych torów stacyjnych na trasie.
Linia miała być zlikwidowana w sposób "naturalny" tzn. nie miało już być żadnych remontów.
http://www.tram.prv.pl/ - I Ty zostaniesz motorniczym!
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

No z tym spalaniem jest trochę sytuacja patowa - pojedynczy szynobus nie zawsze się sprawdza (tłok), dlatego w większosci przypadków pędzą go z wagonem bh lub w trakcji podwójnej i tu jak mówią maszyniści spalają tyle co SU45 :D
I gdzie te oszczędności?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2006, 12:59 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: BarTT »

No właśnie, w woj. Kujawsko - Pomorskim ów urząd zasłania się zakupami "pesobusów
To oni mają zamiar pędzić te busy po takich torach??? To troche dziwne - ja osobiscie wolalbym mieć sredniej klasy auto i jezdzic po dobrej drodze (nie niszcząc przy tym samochodu) niż sportowego mercedesa by przewalać się po wąwozach w jezdni. Slyszalem, ze w Kwidzynie jezdzą szynobusy, ale nie wiem czy są one z województwa pomorskiego czy tez pomaranczowo-zielone z kujawsko-pomorskiego - jesli z tego drugiego to znaczy, ze jadący busik musi pokonać ów równy odcinek... z drugiej strony, jesliby na to spojrzeć z "krótkowzrocznie" to zapewne wolą najpierw kupic szynobusy (gdyz te zapewne sporo mniej palą niz SU45 + piętrus)...
Ostatnio zmieniony 06 sty 2008, 12:18 przez BarTT, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

No właśnie, w woj. Kujawsko - Pomorskim ów urząd zasłania się zakupami "pesobusów".
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:A samorządy - no cóż Liwa i Bursztyn to pociagi urzymywane z kas Torunia, Grudziądza., Kwidzyna, Malborka, Gdańska i Słupska. Po 1 lipca zostanie pocią Powiśle realcji Brodnica - Grudziądz - Bydgoszcz. Dlaczego? Dyrektor Przewozów Regionalnych pochodzi z Grudziądza a pracuje w Bydgoszczy i musi czymś do pracy dojeżdżać z Grudziądza.
A gdzie jest urzad marszalkowski? To oni przeciez finansuja ruch regionalny. I w sumie calkiem sporo moga zdzialac, w kwestii polaczen.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 06 sty 2008, 12:17 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Grudziądz Główny - Upadek

Post autor: Maciej »

Papcio pisze:Obiło mi się o uszy, iż już jakiś czas temu rozpoczeto... i tutaj nie wiem: albo modernizację torów albo budowę nowej równoległej linii, ktora zastapilaby wysłuzony szlak. Nie mam pojęcia ile w tym prawdy, może ktoś wie coś wiecej na ten temat.
Tak w 2000 roku miała być przeprowadzona modernizacja toów do Gardei (zbiorniki paliw MON) na potrzeby NATO. Niestey na obietnicach się skończłyo i tylko dlatego że PKP chciało dodatkowych inwestycji które nie wchodziły w obszar zainteresowania armii.
A samorządy - no cóż Liwa i Bursztyn to pociagi urzymywane z kas Torunia, Grudziądza., Kwidzyna, Malborka, Gdańska i Słupska. Po 1 lipca zostanie pocią Powiśle realcji Brodnica - Grudziądz - Bydgoszcz. Dlaczego? Dyrektor Przewozów Regionalnych pochodzi z Grudziądza a pracuje w Bydgoszczy i musi czymś do pracy dojeżdżać z Grudziądza. :D
Ostatnio zmieniony 06 sty 2008, 12:17 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Grudziądz Gówny - Upadek

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:Od 15 lat postęuje degradacja drugorzędnego węzła w Grudziadzu. Cięcia znane również
z innych miast powodują wycofywanie pociagów pospiesznych i dalekobieżnych, jednak PKP utrzymywało bezpośrednie połączenia z Wybrzeżem. Niestety za dwa tygodnie z rozkładu znikna dwa ostatnie pociągi "Liwa" i "Bursztyn". W Lipcu (sezon) żeby dojechac do Gdańska z Grudziądza czekają nas przesiadki. PKP stwierdziło że pociągi dalekobieżne jeżdżą puste, a pasażerowie wolą połączenia przez Laskowice Pomorskie. I trudno się dziwić skoro pociąg bezpośredni wlecze się na trasie Grudziądz - Gardeja przez godzinę z prędkością 30-40km/h. Ale czy takie argumenty są zadawalające? W normalnym kraju kolej poprawiła by stan torowisk by zadowolić wymagania pasażerów, tymczasem w Mongolii, przepraszam w Polsce tak to już jest. Podobny kres ciekawych połaczeń jest widoczny na południu Polski.
No tak, a co robia wladze samorzadowe? Przeciez tego typu polaczenia sa finansowane przez samorzad na poziomie wojewodztwa.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 06 sty 2008, 12:18 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość