Czy BR 23 da się przerobić na Ol49?

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Czy BR 23 da się przerobić na Ol49?

Post autor: J.R. »

Dobra - jakoś o tym pomoście nie pomyślałem (zaćmienie umysłu). Mam dokładne plany i już przemyślałem sprawę. Więc w zasadzie nie jest źle - z planów wynika że OL49 ma kocioł zamontowany w przeliczeniu na TT 2mm niżej. Tyle również względem kotła powinien być wyżej pomost. Więc wystarczy pozbyc się obecnego pomostu, dolną krawędź kotła skrócić o 2 mm i wkleić nowe pomosty - więc konstrukcja podwozia na tym nie ucierpi. Ciąg dalszy relaji w ciągu najbliższych dni :P
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Czy BR 23 da się przerobić na Ol49?

Post autor: drlukasz »

J.R. pisze:Większych zmian w mocowaniu kotła nie trzeba robić.
Nie do końca - w Olce pomost jest nie pod kotłem jak w br 35/23, tylko już na kotle...

http://www.parowozy.com.pl/juli2004/4.jpg
http://www.parowozy.com.pl/ol49rys.jpg

Więc prawdopodobnie należałoby obniżyć punkt zamontowania kotła (1,5-2mm ale jednak).

Tender od podstaw, budka - da się przerobić oryginalną z BR35 (zmniejszenie i wyrównie wysokości okien, dodanie drzwi). Na dacu klapa wywietrznika. Cały osprzęt kotła - od podstaw, zbieralnik pary, wiatrownice... Przenieść zbiorniki powietrza na ostoi, przebudować blachę poddymniczą. O takich drobiazgach jak reflektory, itp. nie wspominam.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 976
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Czy BR 23 da się przerobić na Ol49?

Post autor: Witek M. »

marjas pisze:Tylko kto to wszystko wytrawi...
Chlorek zelaza, albo jeszcze skuteczniej - nadsiarczan sodu :mrgreen:
Awatar użytkownika
marjas
Posty: 65
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:32
Lokalizacja: Luboń City
Kontakt:

Re: Czy BR 23 da się przerobić na Ol49?

Post autor: marjas »

Tylko kto to wszystko wytrawi...
Pozdrowienia
Marcin ;)

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Czy BR 23 da się przerobić na Ol49?

Post autor: J.R. »

No nie ma rzeczy niemożliwych :mrgreen:

Ja prowadze własnie eksperymenty.
Więc po kolei:
-koła napędnie - średnica OK
-koła toczne trzeba z BR86
-tłoki załóżmy że sa OK (niższy poziom przeróbki - tylko wytrawię nakładke na to)

Teraz tak - po pierwsze i najgorsze - zmiana kół na te z BR86 wymaga przeróbki półwózków - zwłaszcza tego na którym jest sprzęg tendra - konieczna duża dokładność i pomysłowość bo będzie sie wykolejać. Next: kocioł trzeba skrócić o około 5mm (dla tego nadają się tylko BR23/35 z przekładnią ślimakować na osiach - czyli nazwijmy to umownie z nowszej serii) - wiąże się to z wyjęciem ciężarka na przedzie loka. Większych zmian w mocowaniu kotła nie trzeba robić. Kocioł trzeba oczyścić z osprzętu i nieco zwęzić pomosty. Budkę to trzeba wytrawić - może uda się oszczędzić dach. Trzeba pamiętać żeby przerobić sprzęg z tendrem - odsunąć trochę tender bo wpadać będzie na budę. Co do przebudowy tendra to już pikuś :D .

Co jeszcze - trochę wytrawek na drabinki i osprzet kotła no i będzie Ol49 :mrgreen:
Awatar użytkownika
marjas
Posty: 65
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:32
Lokalizacja: Luboń City
Kontakt:

Czy BR 23 da się przerobić na Ol49?

Post autor: marjas »

Jak w temacie...
Ostatnio zmieniony 04 lip 2006, 16:16 przez marjas, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia
Marcin ;)

Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości