BR 81 -głośna praca
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
Zauważyłem że w MM i Makieciarz.pl już nie ma tego chłamu br 81 start w ofercie "pojedyncze loki " hmm, Czyli jednak...
Ostatnio zmieniony 22 paź 2010, 21:13 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
ale to jest prawda! i ona czasem bolikapitanwasyl pisze:DOSTAŁEM ODPOWIEDZ : ONE WSZYSTKIE TAK MAJĄ bo nie kosztują 500 zł

nie martw się - wszystko się da.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 21:12 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
Nie wiem już co mam o tym myśleć ale zareklamowałem lokomotywę, Modelmania przysłała mi nową i jest to samo, piszczy jak poprzedni model. Co gorsze bo prosiłem sprzedawcę o jej wcześniejszą kontrolę i chyba tego nie zrobił.
Pisząc wiadomość na GG do sprzedawcy DOSTAŁEM ODPOWIEDZ : ONE WSZYSTKIE TAK MAJĄ bo nie kosztują 500 zł
Już tam nic nie kupię !
Pisząc wiadomość na GG do sprzedawcy DOSTAŁEM ODPOWIEDZ : ONE WSZYSTKIE TAK MAJĄ bo nie kosztują 500 zł
Już tam nic nie kupię !
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 13:27 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
Parowóz został naprawiony ,przyczyną była źle spasowana zębatka silnika .
Po podszlifowaniu zębów praca ucichła .
Po podszlifowaniu zębów praca ucichła .

- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
no właśnie...
i szkoda, że tak daleko mieszkasz bo najlepiej zrobić to namacalnie. ja trochę bawie się w unowocześnianie a także naprawy loków, mam wiele części i "podstawienie" innego silnika czy wału nie byłoby problemem. ja nawet jestem nie za wymianą całego ślimaka a tylko samej zębatki - jak mówiłem z czeskiej wypraski. ona nie pęka bo jest z innego (nie tak twardego) tworzywa.
i szkoda, że tak daleko mieszkasz bo najlepiej zrobić to namacalnie. ja trochę bawie się w unowocześnianie a także naprawy loków, mam wiele części i "podstawienie" innego silnika czy wału nie byłoby problemem. ja nawet jestem nie za wymianą całego ślimaka a tylko samej zębatki - jak mówiłem z czeskiej wypraski. ona nie pęka bo jest z innego (nie tak twardego) tworzywa.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
Szkoda tylko że nie mogę nigdzie wyczaić jak powinna brzmieć jazda takiej lokomotywy (sprawnej) wtedy sam bym sobie to porównał. Oczywiście jeżeli w grę wejdzie wymiana droższych części to zareklamuję ale jeżeli tylko wałek to chyba nie ma sensu .
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
to jest wałek do BR56/86 - równie a może bardziej zawodny!!!
ale jest tylko trochę trochę podobny.
221940 to numer katalogowy Twojego wałka, jest on wspólny z v36/br35/br81/92
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=18708
WESOŁYCH ŚWIĄT!!!
p.s. zanim rozbierzesz napisz PW, podpowiem Ci parę rzeczy abyś za dużo nie rozbabrał i nie maił części na 3 loka
ale najpierw upewnij się, czy jest ona pęknięta. wymienić ją w tym loko (81/92) to jest trochę dużo pracy. a wymienić silnik to pestka.
ale jest tylko trochę trochę podobny.
221940 to numer katalogowy Twojego wałka, jest on wspólny z v36/br35/br81/92
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=18708
WESOŁYCH ŚWIĄT!!!
p.s. zanim rozbierzesz napisz PW, podpowiem Ci parę rzeczy abyś za dużo nie rozbabrał i nie maił części na 3 loka
ale najpierw upewnij się, czy jest ona pęknięta. wymienić ją w tym loko (81/92) to jest trochę dużo pracy. a wymienić silnik to pestka.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2009, 08:02 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
Rozumiem że w przypadku ewentualnej rozbiórki muszę dostać się do tej części :
Dzięki za podpowiedzi ,jeżeli się za to zabiorę to po świętach , może wcześniej pokażę wam nagranie z dźwiękiem wydawanym przez tą lokomotywę w oryginale to będę pewniejszy co do diagnozy. Ona może trochę wiecej piszczy niż (chroboli) jak tamta prezentowana na flmie wcześniej.
Życzę
WESOŁYCH ŚWIĄT ! ! !

Dzięki za podpowiedzi ,jeżeli się za to zabiorę to po świętach , może wcześniej pokażę wam nagranie z dźwiękiem wydawanym przez tą lokomotywę w oryginale to będę pewniejszy co do diagnozy. Ona może trochę wiecej piszczy niż (chroboli) jak tamta prezentowana na flmie wcześniej.
Życzę
WESOŁYCH ŚWIĄT ! ! !
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
dokładnie tak.
trzeba ją rozbabrać i to gruntownie. czasami to pęknięcie jest widoczne gołym okiem a czasami trzeba się mocno przyjrzeć.
jeśli to prezent, to zareklamuj (albo usuń) tą wadę później a na razie zatyczki do uszu...
zdjęcie imitacji spodu z imitacja hamulców NIC NIE DA! trzeba zdjąć silnik, wałek napędowy (uwaga na sprężynkę pomiędzy uchwytem na osi silnika a wałkiem!!! -a wogóle to masz ją tam?- oraz mini kuleczkę wewnątrz łoża wału!!!). to nie jest zębatka stykająca się z wałem. w tych loko jest jeszcze pośrednia. na dnie ramy zobaczysz małą część zębatki wału ślimakowego. obracając pomału środkową zębatką patrz ze światłem na (NAJCZĘŚCIEJ BRĄZOWĄ) zębatkę ślimaczycy. często pomaga zwrócenie uwagi na odległości pomiędzy poszczególnymi zębami - tam gdzie pęknięcie ta odległość jest minimalnie większa.
powiem Ci tyle, że w moich (stojących przeważnie w gablocie!!!) V36 i pochodnych wymieniłem przez 2 lata już 5 takich zębatek!!! najlepsze są z czeskiej wypraski!!! powiem też, że w BTTB to się nie zdarzało!!! ale nie można wymienić pomiędzy sobą wałów ślimakowych - niestety!!!
trzeba ją rozbabrać i to gruntownie. czasami to pęknięcie jest widoczne gołym okiem a czasami trzeba się mocno przyjrzeć.
jeśli to prezent, to zareklamuj (albo usuń) tą wadę później a na razie zatyczki do uszu...
zdjęcie imitacji spodu z imitacja hamulców NIC NIE DA! trzeba zdjąć silnik, wałek napędowy (uwaga na sprężynkę pomiędzy uchwytem na osi silnika a wałkiem!!! -a wogóle to masz ją tam?- oraz mini kuleczkę wewnątrz łoża wału!!!). to nie jest zębatka stykająca się z wałem. w tych loko jest jeszcze pośrednia. na dnie ramy zobaczysz małą część zębatki wału ślimakowego. obracając pomału środkową zębatką patrz ze światłem na (NAJCZĘŚCIEJ BRĄZOWĄ) zębatkę ślimaczycy. często pomaga zwrócenie uwagi na odległości pomiędzy poszczególnymi zębami - tam gdzie pęknięcie ta odległość jest minimalnie większa.
powiem Ci tyle, że w moich (stojących przeważnie w gablocie!!!) V36 i pochodnych wymieniłem przez 2 lata już 5 takich zębatek!!! najlepsze są z czeskiej wypraski!!! powiem też, że w BTTB to się nie zdarzało!!! ale nie można wymienić pomiędzy sobą wałów ślimakowych - niestety!!!
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
Dodam tylko dla jasności że jest to lokomotywa jak na stronie : http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=9&kat=2009
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
Ona nie łączy się bezpośrednio z silnikiem. Musiałbyś otworzyć model "od spodu" - wtedy będzie możliwy dostęp do ślimaka i ocena czy chodzi tu faktycznie o zębatkę w części czołowej modelu.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
O reklamowaniu na razie nie ma mowy, to zestaw na prezent. Czy jeśli ją otworze to pęknięcie będzie widoczne ? Bo rozumiem, że jest to zębatka stykająca się z zębatką na silniku.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2009, 14:00 przez kapitanwasyl, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
Nie ma reguły... Stary ślimak z BR92 BTTB idealnie wpasował się do Tilligowej BR35...
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
nie chcę nic mówić ale to jest odgłos pękniętej zębatki a ślimaku. takie tarcie plastiku. reklamuj.
a jeżeli chcesz sam coś robć, to pamiętaj że ślimaki, koła BTTB nie pasują zamiennie do Tilliga (inny zwój wału, inne zębatki -ich kąt pochylenia względem osi) na osiach.
a jeżeli chcesz sam coś robć, to pamiętaj że ślimaki, koła BTTB nie pasują zamiennie do Tilliga (inny zwój wału, inne zębatki -ich kąt pochylenia względem osi) na osiach.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 14 lis 2009, 10:53
- Kontakt:
Re: BR 81 -głośna praca
To znaczy że powinna chodzić cicho ? Ona jeździ podobnie jak ta na filmie http://www.youtube.com/watch?v=L3okbSljPLE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości