TRAXXY na polskich torach

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
agraba
Posty: 35
Rejestracja: 16 mar 2009, 17:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: TRAXXY na polskich torach

Post autor: agraba »

Cześć!
Pięknego TRAXX-sa w malowaniu Inter-Regio widziałem dzisiaj (07.02.2010) na Dworcu Centralnym w Warszawie. Ciągnął pociąg IR (15:30) z Warszawy do Rzeszowa. Moja małżonka z córką jechała tym pociągiem więc nie zdążyłem podejść zrobić zdjęcie. W składzie były dwa niebiesko-żółte wagony piętrowe oraz dwa zielone wagony drugiej klasy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: TRAXXY na polskich torach

Post autor: oelka »

Piotr Sekuła pisze:Ja chwilowo nie widzę różnicy pomiędzy E185 w Niemczech i E186 PR. Zasilanie?
Szczegóły budowy pudla również.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 22:29 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Piotr Sekuła
Posty: 113
Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: TRAXXY na polskich torach

Post autor: Piotr Sekuła »

Ja chwilowo nie widzę różnicy pomiędzy E185 w Niemczech i E186 PR. Zasilanie?
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: TRAXXY na polskich torach

Post autor: slawek »

oelka pisze:Kuehn już czynił przymiarki do tej lokomotywy.
Ale oni przecież robią E185 z 4 pantografami tylko, a nawet jeśli zrobią nowego loka E186 to pewnie zobaczymy go w polskich barwach tak samo jak piętrusy :(
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 17:32 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: TRAXXY na polskich torach

Post autor: oelka »

slawek pisze:Szkoda tylko, że modelu E186 nikt w TT nie robi :(
Kuehn już czynił przymiarki do tej lokomotywy. Kwestia czasu.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 17:32 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
slawek
Posty: 503
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: TRAXXY na polskich torach

Post autor: slawek »

Szkoda tylko, że modelu E186 nikt w TT nie robi :(
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 17:31 przez slawek, łącznie zmieniany 1 raz.
eg_ptmkż
Posty: 1691
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Traxx w Przewozach Regionalnych!

Post autor: eg_ptmkż »

Traxx w Przewozach Regionalnych!

Jak dowiedział się Rynek Kolejowy, w najbliższym czasie samorządowa spółka Przewozy Regionalne zaprezentuje wyleasingowaną lokomotywę elektryczną Traxx (E-186) firmy Bombardier, która rozpocznie obsługę m.in. składów interREGIO.

Szkolenia maszynistów z Przewozów Regionalnych na wspomnianych lokomotywach, odbywają sie w gdańskiej spółce Lotos Kolej. Pierwszy Traxx, który będzie jeździł dla samorządowego przewoźnika już w najbliższym czasie, został wyleasingowany z niemieckiej firmy Railpool. Docelowo w Przewozach Regionalnych ma jeździć 10 takich lokomotyw. Na chwilę obecną, plany przewoźnika co do pierwszego Traxxa są następujące:

* od poniedziałku do piątku i w niedziele, będzie go można spotkać ciągnącego skład interREGIO "Brda" na trasie Bydgoszcz - Warszawa - Bydgoszcz,
* w soboty natomiast, będzie jeździł na trasie Toruń - Poznań - Bydgoszcz - Poznań - Toruń.

źródło + foty : km, Rynek Kolejowy, 26 listopada 2009
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 17:30 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 1 raz.
eg_ptmkż
Posty: 1691
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

TRAXXY na polskich torach

Post autor: eg_ptmkż »

Pol-Miedź Trans kupuje Traxxy

Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", Pol-Miedź Trans pozyska dwie lokomotywy elektryczne Traxx wyprodukowane przez Bombardiera. Umowa w tej sprawie została podpisana 20 listopada.

Obecnie przewoźnik dysponuje 53 lokomotywami, typu: M62 (zmodernizowanymi przez chrzanowski Fablok ST44), SM42, M62 Ko, TEM2, TEM2/M, TEM2/15M, SM31 i T448p. Ponadto spółka posiada ok. 1200 wagonów.

Oddziału Transportu Kolejowego Pol-Miedź Transu z siedzibą w Lubinie związany jest z usługami transportowymi świadczonymi na rzecz firm tworzących grupę kapitałową KGHM Polska Miedź S.A. Koleją spółka przewozi rocznie ponad 145 mln ton towarów - przede wszystkim miedzi katodowej, koncentratu miedzi, kwasu siarkowego i odpadowego, ługu posulfitowego, koksu, kamienia wapiennego, wapna, oleju napędowego, kruszyw bazaltowych.

Modułowe lokomotywy Traxx produkowane są przez kanadyjskiego Bombardiera od 1996 r. Dostarczono już ponad 1300 takich maszyn. Rodzinę tę stworzono przede wszystkim z myślą o rynku niemieckim. Lokomotywy Bombardiera trafiły jednak także do Francji, Norwegii, Belgii, Luksemburga, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Włoch i Polski. W naszym kraju można spotkać je w barwach PKP Cargo (eksploatowane w ruchu transgranicznym) oraz ITL Polska. Już wkrótce dołączy do nich także Lotos Kolej.

Traxxy w PKP Cargo

Umowę dotyczącą wzięcia w leasing od Angel Trains wielosystemowych lokomotyw Traxx F140MS PKP Cargo podpisały 22 listopada 2007 r. Ich oznaczenie w Polsce to EU43 001-006. Maszyny te spełniają wszystkie wymagania dla ruchu kolejowego w Europie i posiadają homologację na Polskę, Niemcy i Austrię. Traxxy pozyskane przez Cargo są lokomotywami elektrycznymi, dysponują mocą 5,6 MW, mogą korzystać z różnego napięcia w sieci trakcyjnej (15 kV / 25 kV AC, 1,5 kV / 3 kV DC) i rozwijają prędkość do 140 km/h. Po początkowym okresie eksploatacji wyłącznie na terenie Polski, od kwietnia 2008 r. maszyny te zostały włączone do planowanej obsługi pociągów towarowych w relacjach transgranicznych, do stacji Seddin w Niemczech, a później także do stacji Ruhland. Jak ostatnio zapowiedział prezes PKP Cargo, Wojciech Balczun, już niedługo Traxxy spółki będą dojeżdżać aż do Hamburga.

Traxxy w ITL Polska

Wiosną 2008 r. spółka ITL Polska stała się posiadaczem dwóch lokomotyw elektrycznych F140MS Typ E186, które zostały sprowadzone do Polski w celu potwierdzenia wykonania lokomotyw zgodnie z typem pojazdu. Maszyny te będą w przyszłości używane przez przewoźnika w ruchu międzynarodowym pomiędzy Niemcami a Polską. Lokomotywy ITL Polska oznaczone są numerami E 186 137 i E 186 136.

Traxxy w Lotos Kolej

We wrześniu tego roku Lotos Kolej podpisał z Bombardierem umowę na zakup sześciu lokomotyw spalinowo-elektrycznych Traxx F140 DE. Wartość kontraktu to ok. 18,6 mln euro. Bombardier rozpocznie dostawy lokomotyw dla Lotos Kolej w 2011 r. Współpraca przewoźnika z kanadyjską spółką zaczęła się już wcześniej. W marcu 2008 r. spółka testowala wielosystemowego Traxxa F140 MS. Lokomotywa prowadziła wówczas kilkakrotnie skład ponad 50 cystern na odcinku Gdańsk - Zduńska Wola. W połowie listopada 2009 r. Lotos Kolej podpisała także umowę z Railpool GmbH na pięcioletni leasing lokomotywy elektrycznej Traxx F140 MS. Lokomotywa może być eksploatowana na liniach kolejowych w Polsce, Niemczech, a także Austrii. Pierwsza jazda pociągowa lokomotywy odbyła się 15 listopada na trasie Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice. Lokomotywa pokonała dystans z 47 ładownymi cysternami.

Obrazek Obrazek Obrazek

foty i źródło www.rynekkolejowy.pl
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 17:27 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość