Źródło: http://wind.prohosting.com/warsaw/pl/st ... ArednicowySkłada się z 2 naw. Został otwarty w 1933 r., jako tunel 1-nawowy, mieszczący 2 tory. W 1944 r. został wysadzony przez Niemców. Po odbudowie otwarto go ponownie w 1949 r. Następnie wybudowano obok 2 tunel (nawę), gdzie znalazły się 2 kolejne tory. Zostały one oddane do użytku w 1967 r. Obecnie w nowej nawie kursują pociągi dalekobieżne (przez Dworzec Centralny), a w starej podmiejskie (przez Dworzec Śródmieście).
Marta SzklarekTunel średnicowy dla linii podmiejskiej jest budowlą pochodzącą z lat 30. XX wieku. Jego górną krawędź ograniczają przebiegające nad tunelem jezdnie ul. Nowy Świat, Krucza i Marszałkowska, dolną zaś kanalizacja i wodociągi, a także zabytkowy kamienny kanał sanitarny. Podstawę stanowi płyta spągowa o grubości 40 cm będąca elementem konstrukcyjnym budowli, rozpierającym ściany tunelu, zabezpieczając go przed zawaleniem. Jednocześnie umożliwia położenie toru, co bez niej byłoby niemożliwe z racji panujących w tym miejscu warunków geologicznych - kurzawka
Rzecznik prasowy
Oddział Regionalny w Warszawie
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
http://www.allegro.pl/item731091767_war ... ml#gallery
http://www.fotohistoria.pl/main.php?g2_ ... mId=172953