Kilka wątpliwości nt. semaforów

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kilka wątpliwości nt. semaforów

Post autor: miki »

KamilW pisze:Jak się te tarcze mają do polskiej rzeczywistości
Wcale. W dodatku są obleśne i przeskalowane o jakieś 30 proc. Jedyna zaleta to płynna praca. Był nawet film ale zaginął w czeluściach sttandard.org.pl
KamilW pisze:Nie znalazłem nigdzie dobrego zdjęcia polskiej tarczy.
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... e_id=11435

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ge_id=1211
Awatar użytkownika
Piotr Sekuła
Posty: 113
Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Kilka wątpliwości nt. semaforów

Post autor: Piotr Sekuła »

Jeśli na linii ma być 40 km/h, no to chyba przy jeździe w bok też będzie Sr2, ale nie dam głowy. Proponuję napisać do paravan [at] vp [dot] pl, czyli do Pawła Piotra.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Kilka wątpliwości nt. semaforów

Post autor: Mariusz »

http://www.st43.pl/4galery/details.php?image_id=1405
Tu masz semafor wjazdowy i tarczę do semafora wyjazdowego trzystawną.

Wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie. Możesz mieć tylko semafory wjazdowe bez wyjazdowych skoro to lokalna linia z małymi prędkościami i wtedy zasada 2 czy 1 ramię nie jest tak istotna.
Jeśli już ma być semafor wjazdowy z 3 położeniami, to tarcza do niego może być 2 i 3-stawna.
Poprzeglądaj dawną E1 o sygnalizacji na PKP, albo pisz na pw o konkretnych sytuacjach wraz z rysunkiem najlepiej.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Kilka wątpliwości nt. semaforów

Post autor: KamilW »

No dobrze, zrobię tak jak piszesz, bez zbędnych kombinacji.
Nie wiem jeszcze jaką dać prędkość max na linii (nawet nad 40 km/h się zastanawiałem) - i tu pytanie z ciekawości - co wtedy z semaforami??
A jak sprawa tarczy ostrzegawczej kształtowej?
Viessman oferuje nam 3 rodzaje tarcz do 3 rodzajów semaforów.
Jak się te tarcze mają do polskiej rzeczywistości (bo to niemiecki wzór jak mniemam).
Nie znalazłem nigdzie dobrego zdjęcia polskiej tarczy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Kilka wątpliwości nt. semaforów

Post autor: Mariusz »

Jazda na prosto-jedno ramię.
A teraz pytanie dodatkowe: jaka ma być max prędkość drogowa? Jeśli 100 to bez zmian, ale jeśli większa, to po angliku na prosto jedziemy tylko 100, więc stawiamy ograniczenie. Możemy zamontować wskaźnik W21 podnoszący prędkość do 100, ale to w przypadku zwiększenia prędkości dla jazdy na bok, a Ty musisz ograniczyć prędkość na prosto.
Proponuję nie kombinować i stosować najprostsze zasady: jedno ramię na prosto, dwa ramiona na bok i to wszystko.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Kilka wątpliwości nt. semaforów

Post autor: KamilW »

Witam, mam pewną wątpliwości przed wyborem typu semafora kształtowego.
Chodzi o typ jaki powinno się ustawiać przed rozjazdem krzyżowym.
Dokładniej mówiąc jaki powinien być sygnał gdy rozjazd jest ustawiony w kierunku jazdy na wprost?
Czy wówczas obowiązuje ograniczenie prędkości czy jedzie się z maksymalną dozwoloną jak w przypadku zwykłego rozjazdu ustawionego na wprost?
Dzięki za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości