BR 151 Piko

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: BarTTmań »

Czy Ktoś z Was montował już 'Kurzkupplungsadapter w BR 151' (Numer katalogowy PIKO 46041). Jak rozebrać spodnią osłonę wózka, by go zamontować ?
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: Kilkujadek »

Obrazek
To moje pierwsze PIKO :mrgreen: W tym egzemplarzu pantografy prezentują się znacznie lepiej. Zaskoczyła mnie doskonała jakość napędu. Szkoda że odbieraki prądu są jedynie na 8 kołach z czego 2 i tak mają gumkę.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1234
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: wlodar »

Gloow pisze:1. Sprzęgi - tak samo jak w Taurusie i Herkulesie, jeśli chce się montować nowe sprzęgi Tillig'a trzeba użyć nowego lub przerobić pałąk gniazda sprzęgu - jest taki sam jak w wymienionych wcześniej lokach Piko.
Trochę nieładnie. O ile w Taurusie można było to uznać za wypadek przy pracy - w końcu lokomotywa (podobnie jak wagony Roco) powstała jeszcze zanim Tillig wprowadził nowe krótkie sprzęgi, to teraz jest to zwykłe naciągactwo. Kupujesz lokomotywę i od razu na starcie musisz dokupić zestaw uzupełniający. Wystarczyło przecież wstawić właściwą (dłuższą) kulisę, którą i tak mają w ofercie. No chyba, że tych krótszych mają całe magazyny i chcą się ich zwyczajnie pozbyć. Wybaczam tylko dlatego, ze stosunek jakości do ceny i tak jest o niebo lepszy niż u konkurencji. :D
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: Gloow »

1. Sprzęgi - tak samo jak w Taurusie i Herkulesie, jeśli chce się montować nowe sprzęgi Tillig'a trzeba użyć nowego lub przerobić pałąk gniazda sprzęgu - jest taki sam jak w wymienionych wcześniej lokach Piko.
2. Zdejmowanie obudowy - cztery zatrzaski - ja podważam 4-ma wykałaczkami - schodzi niemalże sama.
3. Silnik - patrz Taurus i Herkules.
4. Oświetlenie - silne diody na płytce, tylko białe, przebijają dołem obudowy
5. Uciąg - bez zarzutu, lokomotywa jeździ płynnie, wymaga dotarcia pożądnego.
6. łatwo wypadają imitacje zderzaków - trzeba uważać żeby nie pogubić, imitacje pantografów takie same jak w Taurusie - do poprawy.
7. Gumki przyczepnościowe - po jednej na wewnętrznych osiach wózków.

Podsumowując, bardzo udana lokomotywa z lekkimi niedociągnięciami (gniazda sprzęgów, pantografy, przebijanie oświetlenia), które da się poprawić. Wykonana lepiej niż jej poprzedniczki w TT z piko
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: carman »

Mnie jakoś nie udaje się zdjąć obudowy :? Na instrukcji każą odchylić lekko boki i powinny wyjść z zaczepów, jak w lokomotywach Tilliga. Ale coś nie schodzi i nie chcę ryzykować uszkodzenia.
Napęd jest na 4 osie. Środkowe w wózkach są wleczone. 2 gumki zwiększające uciąg. Silnik, sądzę, że ten sam, co w Taurusie + 2 koła zamachowe. Po dotarciu lokomotywa jeździ bez zastrzeżeń i nie ma problemów z nierównościami (trasa na moim tapczanie jest wyboista :lol: ) Ciągnęła u mnie 12 wagonów i nie sprawiało jej to jakichś widocznych problemów.
Co do sprzęgów, to nie wiem, gdyż doczepiam wagony ze starymi zaczepami.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1234
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: wlodar »

Dzięki za wymiary :) . Jeszcze jak byś mógł zrobić zdjęcia wnętrza lokomotywy i podać jakieś szczegóły dotyczące napędu (czy wszystkie osie są napędzane, jeśli nie to które itd.) i ogólnie jak się sprawuje na torach, czy są problemy ze sprzęgami, tak jak to początkowo bywało w Taursach, czy uciąg w jest w miarę przyzwoity itd, itd.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: Gloow »

Na prośbę, krótka informacja o rozstawie osi w BR 151.
Idąc od kabiny a do b: osie 1a- 20,5 mm -2a- 17mm -3a <-39mm ->1b- 17mm -2b- 20,5mm -3b
Mam nadzieję, że powyższy schemat jest zrozumiały. Czopy skrętu wózków są między pierwszą i drugą osią wózka. Pomiar nie jest dokładny, dokonany tylko linijką dla orientacji.
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: carman »

Właściwie to moje pytanie dotyczące zmiennego oświetlenia jest nieaktualne ;) . Diody zastosowane w BR151 świecą bardzo wyraźnie, nawet w dzień, już od niskiego napięcia. A w nocy lokomotywa ładnie oświetla drogę przed sobą. Czerwone światła nie są aż tak potrzebne, szczególnie, gdy lokomotywa ciągnie za sobą wagony.
Po za tym model wydaje się być lekki, ale waży mniej więcej tyle, co Taurus.
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: wkocierz »

carman pisze:Czy jest możliwość instalacji zmiennego oświetlenia?
BR 151 Diskussion
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: Gloow »

Da się zamontować zmienne oświetlenie. Imitacje czerwonych reflektorów to wsunięte w otwory w budzie walcowate kawałki plastiku czerwonego. Swoją drogą oświetlenie lokomotywy jest intensywne, jaśniejsze niż we wcześniejszych lokomotywach Piko, na diodach.
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: carman »

Czy jest możliwość instalacji zmiennego oświetlenia? Te czerwone światła są malowane i trzeba robić otworki, czy to już pewnego rodzaju światłowody? Ciężko jest mi wywnioskować to ze zdjęć.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR 151 Piko

Post autor: Gloow »

Obiecane zdjęcia, na lepsze trzeba będzie poczekać aż skończę sesję i wrócę z terenówek, chyba, że ktoś mnie uprzedzi. Zwróćcie uwagę na wózki. Zwisanie zderzaków w dół jest do wyeliminowania i jest zwykłym niechlujstwem przy montażu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 maja 2009, 13:47 przez Gloow, łącznie zmieniany 1 raz.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

BR 151 Piko

Post autor: Gloow »

Witam,
dzisiaj dotarł do mnie model tej lokomotywy. Postaram się w najbliższym czasie zrobić zdjęcia (nie obiecuję, że będą najlepsze), dzisiaj nie mam czasu. Tak na szybko; pantografy, patrz Taurus, zderzaki idą trochę pod kątem w dół (nie wiem czy tylko w moim egzemplarzu czy we wszystkich) - sprawdzę czy to nie kwestia montażu jak będę wkładał dekoder. Na plus; imitacje wózków - hmmm, tutaj duża poprawa względem Taurusów i Herculesów - węże piasecznic są wreszcie wężami a nie całym dużym odlewem, wózki wyglądają filigranowo, przestrzennie i odwzorowane dokładnie. Buda jest ok, też bardziej szczegółowa niż w poprzednich lokach Piko. Oświetlenie trochę przebija między ostoją i budą lokomotywy która sama z siebie sprawia wrażenie dość lekkiej. Oznaczenia lokomotywy (Railion DB Logistics) wyglądają dobrze. Duży plus to wycieraczki, wytłoczone na imitacji szyb i dodatkowo pomalowane. Nie sprawdzałem czy w tej lokomotywie dobrze sprawują się nowe sprzęgi Tilliga, jak będę miał czas to przetestuję.
Podsumowując. Lokomotywa sprawia wrażenie godnej zakupu, na pierwszy rzut oka jeździ tak jak inne maszyny piko, jest dokładniej odwzorowana. Do sprawdzenia czołownice a raczej ich montaż (to co pisałem wcześniej) i możliwość instalacji nowych sprzęgów Tilliga bez ingerencji w konstrukcję kulisy sprzęgu.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2009, 07:47 przez Gloow, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość