"Stodoły"

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 247
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: "Stodoły"

Post autor: wactt »

Wszystkie informacje są bardzo ciekawe. Bardzo za nie dziekuję.
Dzięki również za informacje na PW.
pozdrawiam wactt
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: "Stodoły"

Post autor: oelka »

Alteo pisze:Mogę jeszcze dodać, że producentem tych wagonów na przełomie lat 60-tych i 70-tych, był poznański HCP Cegielski.
Wagony typu Ammendorf - kupiejnyje, czyli z miejscami do leżenia, oraz spalnyje, czyli sypialne produkowali Niemcy w zakładach w Ammendorf. Natomiast HCP otrzymało duże zamówienie na wagony turystyczne typu 904A, bezprzedziałowe z miejscami do siedzenia, oraz częścią barowa. Wagony produkowane w HCP były zbliżone wyglądem do Ammendorfow. Wyprodukowane wagony wysyłano na szeroki tor do Braniewa, gdzie przeprowadzono próby ruchowe i przekazywano wagony do odbiorcy.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 06 lip 2009, 08:59 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: "Stodoły"

Post autor: oelka »

wactt pisze:Czy ktoś z kolegów może wie czy te wagony jeździły w Polsce tylko jako tabor międzynarodowych pociągów rosyjskich czy były również zakupione przez naszego przewoźnika?
Wagonów typu Ammendorf na PKP nie było. Wagony te obsługiwały i do dziś obsługują pociągi z ZSRR, a obecnie jeszcze z Ukrainy i Białorusi. W okresie gdy byliśmy jednym z państw demokracji ludowej pociągi złożone z wagonów Ammendrof docierały na teren ówczesnego NRD, zarówno w pociągach międzynarodowych, jak i pociągach kursujących tylko dla potrzeb armii ZSRR.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 21:37 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: "Stodoły"

Post autor: Kilkujadek »

Alteo pisze:Właśnie ze względu na przekroczoną skrajnię wagony radzieckie nie mogły jechać przez Wrocław, tylko na skróty do Rawicza.
??
9.07.1977r między stacjami Długołęka i Wrocław-Psie Pole, miał miejsce jeden z większych wypadków kolejowych. W wypadku brał udział pociąg relacji Praga-Moskwa i lokomotywa ST43-268.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 17:37 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Re: "Stodoły"

Post autor: Alteo »

Za czasów komuny kursował pociąg relacji Legnica - Brześć (przez Wrocław Gł. - Poznań Gł - Warszawę). Skład był złożony z wagonów polskich i radzieckich, przy czym połówka składu (wagony polskie) jechały rzeczywiście przez Wrocław Gł. natomiast wagony radzieckie pierwszą część trasy pokonywały w relacji: Legnica - Ścinawa - Rawicz. Dopiero na stacji w Rawiczu formowano ostateczny skład. O ile dobrze pamiętam, to przez czas 1,5 - 2-wu godzinnego na rawickich peronach i dworcu pełno było sołdatów.
Właśnie ze względu na przekroczoną skrajnię wagony radzieckie nie mogły jechać przez Wrocław, tylko na skróty do Rawicza.

Mogę jeszcze dodać, że producentem tych wagonów na przełomie lat 60-tych i 70-tych, był poznański HCP Cegielski. W 68 roku pracowałem na węźle Poznań Gł. i bardzo dużo tych wagonów wyjeżdżało na próby. Przy odbiorze Rosjanie szczelność drzwi sprawdzali gazetami. O ile zatrzaśnięta drzwiami gazeta wysunęła się, to ponoć cały wagon podlegał reklamacji i tracił bardzo dużo na wartości.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 16:16 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: "Stodoły"

Post autor: Kilkujadek »

wactt pisze:Czy ktoś z kolegów może wie czy te wagony jeździły w Polsce tylko jako tabor międzynarodowych pociągów rosyjskich...
Tak. Wielokrotnie widziałem tego typu wagony w latach 80' w malowaniu zielonym na stacji Warszawa Gdańska. Musiały omijać Warszawę Centralną ponieważ nie mieściły się w skrajni :>
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 247
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

"Stodoły"

Post autor: wactt »

Witam !
Zainteresowały mnie ostatnio wagony osobowe produkowane przez rosyjską firmę TT-Model – tak zwane „stodoły” . Pokazano je tu http://ttclub.pl/j/index.php?option=com ... Itemid=171
Czy ktoś z kolegów może wie czy te wagony jeździły w Polsce tylko jako tabor międzynarodowych pociągów rosyjskich czy były również zakupione przez naszego przewoźnika? Jeśli tak to jakie oznaczenie nosiły i skąd wziąć pełny schemat i oznakowania. Chętnie zainteresuje się ta sprawą bliżej i dlatego szukam wszelkich informacji na ten temat.
Proszę zatem o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam wactt
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość