Wszystkie informacje są bardzo ciekawe. Bardzo za nie dziekuję.
Dzięki również za informacje na PW.
pozdrawiam wactt
"Stodoły"
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- wactt
- Posty: 247
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: "Stodoły"
Wagony typu Ammendorf - kupiejnyje, czyli z miejscami do leżenia, oraz spalnyje, czyli sypialne produkowali Niemcy w zakładach w Ammendorf. Natomiast HCP otrzymało duże zamówienie na wagony turystyczne typu 904A, bezprzedziałowe z miejscami do siedzenia, oraz częścią barowa. Wagony produkowane w HCP były zbliżone wyglądem do Ammendorfow. Wyprodukowane wagony wysyłano na szeroki tor do Braniewa, gdzie przeprowadzono próby ruchowe i przekazywano wagony do odbiorcy.Alteo pisze:Mogę jeszcze dodać, że producentem tych wagonów na przełomie lat 60-tych i 70-tych, był poznański HCP Cegielski.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 06 lip 2009, 08:59 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: "Stodoły"
Wagonów typu Ammendorf na PKP nie było. Wagony te obsługiwały i do dziś obsługują pociągi z ZSRR, a obecnie jeszcze z Ukrainy i Białorusi. W okresie gdy byliśmy jednym z państw demokracji ludowej pociągi złożone z wagonów Ammendrof docierały na teren ówczesnego NRD, zarówno w pociągach międzynarodowych, jak i pociągach kursujących tylko dla potrzeb armii ZSRR.wactt pisze:Czy ktoś z kolegów może wie czy te wagony jeździły w Polsce tylko jako tabor międzynarodowych pociągów rosyjskich czy były również zakupione przez naszego przewoźnika?
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 21:37 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: "Stodoły"
Alteo pisze:Właśnie ze względu na przekroczoną skrajnię wagony radzieckie nie mogły jechać przez Wrocław, tylko na skróty do Rawicza.

9.07.1977r między stacjami Długołęka i Wrocław-Psie Pole, miał miejsce jeden z większych wypadków kolejowych. W wypadku brał udział pociąg relacji Praga-Moskwa i lokomotywa ST43-268.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 17:37 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Re: "Stodoły"
Za czasów komuny kursował pociąg relacji Legnica - Brześć (przez Wrocław Gł. - Poznań Gł - Warszawę). Skład był złożony z wagonów polskich i radzieckich, przy czym połówka składu (wagony polskie) jechały rzeczywiście przez Wrocław Gł. natomiast wagony radzieckie pierwszą część trasy pokonywały w relacji: Legnica - Ścinawa - Rawicz. Dopiero na stacji w Rawiczu formowano ostateczny skład. O ile dobrze pamiętam, to przez czas 1,5 - 2-wu godzinnego na rawickich peronach i dworcu pełno było sołdatów.
Właśnie ze względu na przekroczoną skrajnię wagony radzieckie nie mogły jechać przez Wrocław, tylko na skróty do Rawicza.
Mogę jeszcze dodać, że producentem tych wagonów na przełomie lat 60-tych i 70-tych, był poznański HCP Cegielski. W 68 roku pracowałem na węźle Poznań Gł. i bardzo dużo tych wagonów wyjeżdżało na próby. Przy odbiorze Rosjanie szczelność drzwi sprawdzali gazetami. O ile zatrzaśnięta drzwiami gazeta wysunęła się, to ponoć cały wagon podlegał reklamacji i tracił bardzo dużo na wartości.
Właśnie ze względu na przekroczoną skrajnię wagony radzieckie nie mogły jechać przez Wrocław, tylko na skróty do Rawicza.
Mogę jeszcze dodać, że producentem tych wagonów na przełomie lat 60-tych i 70-tych, był poznański HCP Cegielski. W 68 roku pracowałem na węźle Poznań Gł. i bardzo dużo tych wagonów wyjeżdżało na próby. Przy odbiorze Rosjanie szczelność drzwi sprawdzali gazetami. O ile zatrzaśnięta drzwiami gazeta wysunęła się, to ponoć cały wagon podlegał reklamacji i tracił bardzo dużo na wartości.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2009, 16:16 przez Alteo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: "Stodoły"
Tak. Wielokrotnie widziałem tego typu wagony w latach 80' w malowaniu zielonym na stacji Warszawa Gdańska. Musiały omijać Warszawę Centralną ponieważ nie mieściły się w skrajniwactt pisze:Czy ktoś z kolegów może wie czy te wagony jeździły w Polsce tylko jako tabor międzynarodowych pociągów rosyjskich...

- wactt
- Posty: 247
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
"Stodoły"
Witam !
Zainteresowały mnie ostatnio wagony osobowe produkowane przez rosyjską firmę TT-Model – tak zwane „stodoły” . Pokazano je tu http://ttclub.pl/j/index.php?option=com ... Itemid=171
Czy ktoś z kolegów może wie czy te wagony jeździły w Polsce tylko jako tabor międzynarodowych pociągów rosyjskich czy były również zakupione przez naszego przewoźnika? Jeśli tak to jakie oznaczenie nosiły i skąd wziąć pełny schemat i oznakowania. Chętnie zainteresuje się ta sprawą bliżej i dlatego szukam wszelkich informacji na ten temat.
Proszę zatem o pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam wactt
Zainteresowały mnie ostatnio wagony osobowe produkowane przez rosyjską firmę TT-Model – tak zwane „stodoły” . Pokazano je tu http://ttclub.pl/j/index.php?option=com ... Itemid=171
Czy ktoś z kolegów może wie czy te wagony jeździły w Polsce tylko jako tabor międzynarodowych pociągów rosyjskich czy były również zakupione przez naszego przewoźnika? Jeśli tak to jakie oznaczenie nosiły i skąd wziąć pełny schemat i oznakowania. Chętnie zainteresuje się ta sprawą bliżej i dlatego szukam wszelkich informacji na ten temat.
Proszę zatem o pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam wactt
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość