





Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
Każda informacja na ten (ubogi) temat zawsze pożądana. Gdyby to nie był kłopot z przyjemnością skorzystam z propozycji.AK pisze:Gdzieś w czeluściach swojego archiwum (a jest spore) mam ksero z rysunku tzw grupy 20 czyli malowanie i napisy chłodni 4L (konfiguracja na lata 60-e). Jak zdecydujesz sie na ten typ i będziesz zainteresowany mogę Ci podesłać foto (jak znajdę rysunek
) z tym że tam nie ma dat ani numeru inwentarzowego.
Do budowy to może za dużo powiedzianeAK pisze:Tak z ciekawości zeno, potrzebne Ci te dane do budowy modelu czy tak sobie?
K. Koj na Martelu pisał, że pierwsza partia (być może seria informacyjna? - mój dopisek) posiadała gładkie ściany. Później pojawiły sie ryflowane - 6 i następnie 14 ryfli. I to jest moje źródło informacji. Zresztą na podstawie danych z PMR Koja, Dracula wykonał model wagonu, którego zdjęcia są również na Martelu. A ów wątek był przytaczany w tej dyskusji.zeno pisze:Gdzie te informacje można potwierdzić?
oelka pisze:[...]polskie wagony 4L, 201L i 202L - z pierwszej serii są niemal identyczne: 6600 rozstaw osi, 11740mm długości całkowitej i gładkie ściany. Dopiero późniejsze wersje chłodni 202L posiadały ściany ryflowane - najpierw 6, a potem 14 ryfli. [...]
Gdzie te informacje można potwierdzić?AK pisze:202L - oznaczenie przed przenumerowaniem Slms Odnośnie ryfli to od początku je miały tyle że 6 na ścianę. W trakcie produkcji wprowadzono modyfikację zwiększając liczbe do 14[...]
Dokładnie tak !4L - oznaczenie przed przenumerowaniem Slms
201L - oznaczenie przed przenumerowaniem Sls. Tu mała uwaga to nie jest chłodnia tylko wagon izotermiczny do przewozu "chłodziwa" czyli suchego lodu. W efekcie bardzo różni się od typowego np 4L bo nie ma komór na lód w związku z czym nie ma drzwiczek i drabinek na czołach.
W obu przypadkach orły zlikwidowano decyzja z 1959 czyli z wagonów powinny zniknąć najpóźniej do 1962 (pierwsza rewizja po decyzji)
202L - oznaczenie przed przenumerowaniem Slms Odnośnie ryfli to od początku je miały tyle że 6 na ścianę. W trakcie produkcji wprowadzono modyfikację zwiększając liczbę do 14 z tym że nie wiązało się to (o ile wiem) ze zmiana typu. Prawdopodobnie dotyczyło tylko będącego w owym okresie w produkcji 202Lc/1.
Co do podobieństwa konstrukcji to największy problem to dach. U nas jest to jeden łuk (dla 4L to R1079,5 mm po zewnętrznej powierzchni blachy) a model ma dwa, więc wygląda nieco inaczej.
Oznaczenia przemysłowe to typ wagonu, którego nie powinno sie mylić z seria litrowa i cyfrowa.Witek M. pisze:Żadne "przenumerowanie". 4L, 202L to oznaczenia przemysłowe, a "slims" - kolejowe. Tak jak np. 406R i "zans" w przypadku cystern.
Żadne "przenumerowanie". 4L, 202L to oznaczenia przemysłowe, a "slims" - kolejowe. Tak jak np. 406R i "zans" w przypadku cystern.AK pisze:[...] oznaczenie przed przenumerowaniem Slms [...]
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość