przejscia miedzywagonowe w Ep.III
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: przejscia miedzywagonowe w Ep.III
Oelka, a czy wiesz moze, jak w rzeczywistosci laczono gumowe oslony i harmonie. O ile pamietam haromonie laczono przy pomocy czegos w rodzaju metalowych ram skrecanych ze soba?
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: przejscia miedzywagonowe w Ep.III
Nie koniecznie. Nie raz laczono w jednym skladzie wagony wyposazone w harmonie i wagony wyposazone w walki, ze soba. Nie spotkalem sie z sytuacja, by wagon z jedej strony mial harmonie, a z drugiej walki gumowe. Harmonii nie da sie zalozyc na czolach przystowanych do walkow gumowych.mradwan pisze:W pierwszym - konieczne jednak byłoby wyposażenie TOUROP-y w harmonie.
To nie musi byc niechlujstwo jezykowe, czy problem z klawiatura. Na przyklad na wlasnej skorze przerobilem cos takiego, ze MAC OS w wersji zachodnioeuropejskiej instalowany na Macintosh'ach, w programach takich jak Internet Explorer czy Netscape nie posiada polskiej czcionki. Mozna by probowac ja zainstalowac, jesli komputer jest moj prywatny. Gorzej gdy nie jest. W sumie pozostaje pisanie bez polskich znakow co jest od dawna dopuszczalne w sieci i zalecane w przypadku problemow z czcionkami, lub kodowaniem.eremiTTa pisze:Dla mnie jest to czyste niechlujstwo językowe.
Moja klawiatura też prosi się o wymianę, bo nie zawsze wstawia do pisanego tektsu literkę "s" ale nie zwalnia mnie to od samokontroli
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 25 sty 2009, 12:22 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 166
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 20:10
- Lokalizacja: Małogoszcz
- Kontakt:
przejscia miedzywagonowe w Ep.III
Przepraszam za mój niemerytoryczny wpis w tym poście ale czytając cytowny tekst, który zmusił mnie do wysiłku, by go zrozumieć nie mogę oprzeć się wrażeniu,mradwan pisze:Wiadomo, ?e harmonie z Eilzugwagenów s? niezgodne z norm? NEM. W konsekwencji nie da si? ich zamocowa? w m-wagenach.
Czy kto? s?ysza? o ma?oseryjnej produkcji harmonii, które da?oby si?zastosowa? w m-wagenach. Otwiera?oby to mo?liwo?ci ??czenia Eilzugów z m-wagenami (np. w??czania do sk?adów pospiesznych (m-wageny) pomocniczego sypialnego. 2ilzugwageny z os?onami gumowymi mog?yby z kolei tworzyc sk?ady z Silberlingami i Umbauwagenami (nowo?? kruegera).
że piszący go, mając na koncie 212 napisanych postów ma głęboko "w czterech literach" tych co go będą czytać.
Dla mnie jest to czyste niechlujstwo językowe.
Moja klawiatura też prosi się o wymianę, bo nie zawsze wstawia do pisanego tektsu literkę "s" ale nie zwalnia mnie to od samokontroli i poprawności produktu wyjściowego, czyli wyedytowanego tekstu przez szacunek dla tych do których jest on kierowany.
Ja wiem, że polska jenzyk to trudna jenzyk ale jeśli nie mamy czasu lub chęci na sprawdzenie tego co chcemy wyedytować to dajmy sobie na wstrzymanie.
Właśnie wróciłem od swych kilkuletnich wnuków i ich polszczyzna choć nabywana na prowincji mogłaby już być wzorem co dla niektórych nawet stołecznych userów.
Starajmy się zatem pielęgnować nasz piękny język zarówno w formie mówionej jak i pisanej.
Jeśli zareagowałem zbyt ostro lub wymagam za dużo to ponownie przepraszam ale z tego powodu na pewno nie dam się wciągnąć w żadną jałową polemikę.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2009, 12:20 przez eremiTTa, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: przejscia miedzywagonowe w Ep.III
O niczym takim nie slyszalem. Bo tez i pomysl mocowania harmonii z Eilzugow w wagonach z rodziny "X" jest raczej dosc odlegly od rzeczywistosci i wyobrazni producentow.mradwan pisze:Wiadomo, że harmonie z Eilzugwagenów są niezgodne z normą NEM. W konsekwencji nie da się ich zamocować w m-wagenach.
Czy ktoś słyszał o małoseryjnej produkcji harmonii, które dałoby się zastosować w m-wagenach. Otwierałoby to możliwości łączenia Eilzugów z m-wagenami (np. włączania do składów pospiesznych (m-wageny) pomocniczego sypialnego. 2ilzugwageny z osłonami gumowymi mogłyby z kolei tworzyc składy z Silberlingami i Umbauwagenami (nowość kruegera).
Jezli to mialo by byc zgodne z historia, to z grupy wagonow pozniejszej rodziny "X" mozna znalezc pierwsze wagony typow Bm231, ABm222, czy Am201, ktore posiadaly poczatkowo harmonie zamiast walkow. Jednak mialy inaczej skonstruowana sciane czolowa niz typowe wagony z rodziny "X". Mianowicie sciana czolowa byla cofnieta w glab pudla wagonu tak, ze byla na rowno z czolownica wagonu. A z boku czesc sciany bocznej i dach tworzyly fartuch oslaniajacy harmonie. Identyczne rozwiazanie zastosowano w naszych wagonach 43A, czy NRDowskich Bghe produkowanych przez Tilliga, albo ABge (model produkowany przez Zeuke). Ponadto wspomniane wagony z rodziny "X" posiadaly jeszcze cale nielamane drzwi, co mozna napotkac w modelu wagonu Bcm251 lub zblizonego wygladem - Tillig Art.-Nr. 13506 - w malowaniu Touropy.
Predzej mozna by znalezc sytuacje gdy Eilzugwageny przebudowywano tak, ze mozliwe bylo zalozenie walkow gumowych. Zreszta takie wagony w malowaniu kolei austriackich produkowal Tillig.
Harmonie jakie dolacza producent do modeli Eilzugow w TT sa nie porozumieniem, nie tylko dla tego, ze sa za waskie i nie spelniaja norm NEM, ale tez i sam model wagonu ma sciane czolowa taka, jaka posiadaly wagony wyposazone w otwarte przejscia z barierkami nozycowymi. I to powinno byc na wyposazeniu modeli Eilzugow zamiast tych nieszczesnych harmonii o rozmiarach ucha igielnego.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 10:09 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
przejscia miedzywagonowe w Ep.III
Wiadomo, ?e harmonie z Eilzugwagenów s? niezgodne z norm? NEM. W konsekwencji nie da si? ich zamocowa? w m-wagenach.
Czy kto? s?ysza? o ma?oseryjnej produkcji harmonii, które da?oby si?zastosowa? w m-wagenach. Otwiera?oby to mo?liwo?ci ??czenia Eilzugów z m-wagenami (np. w??czania do sk?adów pospiesznych (m-wageny) pomocniczego sypialnego. 2ilzugwageny z os?onami gumowymi mog?yby z kolei tworzyc sk?ady z Silberlingami i Umbauwagenami (nowo?? kruegera).
Czy kto? s?ysza? o ma?oseryjnej produkcji harmonii, które da?oby si?zastosowa? w m-wagenach. Otwiera?oby to mo?liwo?ci ??czenia Eilzugów z m-wagenami (np. w??czania do sk?adów pospiesznych (m-wageny) pomocniczego sypialnego. 2ilzugwageny z os?onami gumowymi mog?yby z kolei tworzyc sk?ady z Silberlingami i Umbauwagenami (nowo?? kruegera).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: carman, Jerzyr i 4 gości