V240 nr katalogowy 02659 tillig

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V240 nr katalogowy 02659 tillig

Post autor: mradwan »

Marcin pisze:No bo to jest standard. Pewnie tylko miała większej mocy silnik.
Takie cos znalazłem: http://www.achristo.homepage.t-online.d ... M_V180.htm
Czyli V240 to oznaczenie fabryczne lokomotywy eksperymentalnej z turbiną gazową.
Niezależnie od tzw. socjalistycznego podziału pracy NRD miała straszliwe braki lokomotyw i taboru to jest podkreślane we wszystkich opracowaniach o kolejach DR.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 00:28 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
jasiu

Re: V240 nr katalogowy 02659 tillig

Post autor: jasiu »

krzysztof pisze: Szczególnie intryguje mnie pytanie dlaczego mając loko o mocy 2400KM dederon importował br119 czy br120 (choć w tym ostatnim wypadku chyba domyślam się :lol: )
Zapewne z tych samych powodówch, przez które my mając możliwość produkcji SU46 (2200 KM) i SP47 (3000 KM) importowaliśmy grubo pnad 1000 sztuk ST44.

:evil:
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2007, 22:09 przez jasiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: V240 nr katalogowy 02659 tillig

Post autor: DBv »

DDR importowało bo lokomotywy dużej mocy miały produkować w ramach RWPG Rumunia i ZSRR.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: V240 nr katalogowy 02659 tillig

Post autor: Marcin »

No bo to jest standard. Pewnie tylko miała większej mocy silnik.
Takie cos znalazłem: http://www.achristo.homepage.t-online.d ... M_V180.htm
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V240 nr katalogowy 02659 tillig

Post autor: krzysztof »

ArturSch pisze:... no chyba, że chodzi Tobie o 1:1.
fakt, trocę niejednoznaczne:
chodziło mi o to, że tego modelu nie ma w obecnej ofercie tilliga.
ale również z chęcią poczytałbym o jego losach "w skali 1:1". szczególnie intryguje mnie pytanie dlaczego mając loko o mocy 2400KM dederon importował br119 czy br120 (choć w tym ostatnim wypadku chyba domyślam się :lol: )
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2007, 15:19 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10877
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V240 nr katalogowy 02659 tillig

Post autor: ArturSchŁ »

krzysztof pisze:... ani w katalogu, ...
TU , no chyba, że chodzi Tobie o 1:1.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

V240 nr katalogowy 02659 tillig

Post autor: krzysztof »

witam,
przy okazji dyskusji o serwisówkach natknąłem się na spis części zamiennych do V240 nr katalogowy 02659.
ja nigdzie nie mogłem doszukać sie takiej loko, ani w katalogu, moich książkach z DDR, w sieci znalazłem to: http://www.bahnbilder.de/name/galerie/k ... 40+DR.html
oznaczenie sugeruje, że loko miała ok. 2400 KM, tymczasem wygląda jak standartowa V180/BR118/V200.
czy Ktoś wie coś na ten temat?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: carman, marcin r i 3 gości