Eilzugwageny, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Problem jest żaden , ja go przechodze bez problemu. Wystarczy lekko wygiąć klocki na zewnątrz i wszystko chodzi ok. W mojej kolekcji nie ma eilzuga czy m-wagena który nie ma akcesoriów.
- Ciamosław
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Dawny problem, ja i pewnie wielu innych po prostu ich nie montuje, w M-Wagenach jest to samo.
- BarTTmań
- Posty: 587
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Podest w Eilzugwagenach "Jaffa" blokuje ośki
Witam. Zabrałem się właśnie za montowanie nowo-zakupionych wreszcie Eilzugwagen'ów "Jaffa" i mam następującą obserwację: po zamontowaniu klamer hamulcowych i zatrzaśnięciu potem stopni blokują się zewnętrzne ośki wagonu. Czy mieliście również taki problem? Jakieś sugestie, jak go rozwiązać ? Na razie zdemontowałem klamry hamulcowe na zewnętrznych osiach.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Wagon, który pasuje do Nohaba Demonstratora czy NRD-owskiej BR 18.ArturSch pisze:Co Modist dodaje, w stosunku do standardowego Tilliga
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2008, 10:42 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Oraz modele sprzedawane przez Bettinę Hohmann (produkcja Tilliga)
Speisewagen Mitropa nr kat 500634
Schlafwagen Mitropa nr kat 500635
Speisewagen Mitropa nr kat 500634
Schlafwagen Mitropa nr kat 500635
Ostatnio zmieniony 03 maja 2008, 10:07 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ciamosław
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Nic, zmienia napisy na wagonie.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Co Modist dodaje, w stosunku do standardowego TilligaCiamek pisze:Producent: Modist (na podstawie modelu Tilliga)
- Ciamosław
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Eilzug-Messwagen (Bremswagen)
DR epoka III
Producent: Modist (na podstawie modelu Tilliga)
nr kat.:610103
DR epoka III
Producent: Modist (na podstawie modelu Tilliga)
nr kat.:610103
Ostatnio zmieniony 03 maja 2008, 08:47 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Wagon posiada harmonie przejsciowa niezgodna z norma NEM i niezgodna z rzeczywistoscia. Na kolejach nie stosowano tak waskich przejsc miedzywagonowych oslonietych harmoniami brezentowymi.
Patrzac na konstrukcje sciany czolowej tego modelu raczej nalezaloby sie spodziewac otwartego przejscia zabezpieczonego barierkami nozycowymi, w ktore zreszta byly fabrycznie wyposazone te wagony.
W przypadku wagonu PKP oznaczenia serii Bix sa przeznaczone dla wagonu z przejsciem miedzywagonowym bez harmonii, tylko z barierkami nozycowymi. Jest to sprzeczne z wyposazeniem modelu.
Krzysztof
Patrzac na konstrukcje sciany czolowej tego modelu raczej nalezaloby sie spodziewac otwartego przejscia zabezpieczonego barierkami nozycowymi, w ktore zreszta byly fabrycznie wyposazone te wagony.
W przypadku wagonu PKP oznaczenia serii Bix sa przeznaczone dla wagonu z przejsciem miedzywagonowym bez harmonii, tylko z barierkami nozycowymi. Jest to sprzeczne z wyposazeniem modelu.
Krzysztof
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3229
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Ostatnio zmieniony 02 sty 2008, 13:50 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Eilzugwageny, Tillig
Eilzugwageny
Dokładna nazwa modelu
Eilzugwagen 2. Kl. der PKP/wagon osobowy PKP
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
13347
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Bix 19813
Stacjonowanie/Data
St. Gliwice
DOKP Katowice
11.2.1959
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
3-cia klasa
13310 - C4i-30 72 576 Halle, DRG, Ep. II
13317 - C4i-32 16528, DRG, Ep. II (Karwendel-Expreßwagen)
13318 - C4i-32 16539, DRG, Ep. II (Karwendel-Expreßwagen)
13319 - C4i-32 16526, DRG, Ep. II (Karwendel-Expreßwagen)
13327 - Ca 4-5586, ČSD, Ep. III (Tilligclub CZ)
500407 - Ca4-5580, ČSD, Ep. III
500408 - Ca4-5588, ČSD, Ep. III
2-ga klasa
13311 - 244-352, DR, Ep. III
13312 - 72 271, DB, Ep. III
13313 - 28-14 576-2, DR, Ep. IV
13314 - Bp 50 81 28-04 211-2, ÖBB, Ep. IV ("Jaffa"-Lackierung)
13340 - Bye 655, 50 80 29-13 175-4, DB, Ep. IV
13341 - Bye 655, 368-5, DB, Ep. IV
13342 - Bye 655, 50 80 29-13 374-3, DB, Ep. IV
13343 - Bp, ÖBB, Ep. IV
13347 - Bix 19813, PKP, Ep. III
2/3 klasa
13320 - BC4i-31 33 204 Halle, DRG, Ep.II
1/2 klasa
13321 - BC4i-31 244-106, DR, Ep. III
13322 - BC4i-31 33 195, DB, Ep. III
13323 - BC4i-31 38-14 641-9, DBR, Ep. IV
13324 - ABp 50 81 37-04 015-2, ÖBB, Ep. IV ("Jaffa"-Lackierung)
13325 - AByse 618, 50 80 38-11 603-6, DB, Ep. IV
13326 - Bp, ÖBB, Ep. IV
sypialny/barowy/restauracyjny
13344 - C4üPWL 19107, DB, Ep. III (sypialny DSB)
13345 - DB, Ep. IV (z częścią barową SPEISERAUM)
13346 - DR, Ep. III (z częścią bufetową)
13349 - DB, Ep. III (z częścią barową)
pocztowy/bagażowy
13820 - Pw4i-32 112 337 Halle, DRG, Ep. II
13821 - 642-001, DR, Ep. III
13822 - ex Pw4i-32, DB, Ep. III
13823 - ex Pw4i-32, DR, Ep. IV
13824 - D 50 81 92-03 380-3, ÖBB, Ep. IV ("Jaffa"-Lackierung)
13825 - Dye 974 ex. Pwi 32, 50 80 92-11 241-8, DB, Ep. IV
13826 - Pw4i-32, ÖBB, Ep. IV
13829 - Pw4i-32 105 534, DRG, Ep. II (Karwendel-Expreßwagen)
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358. Starsze wersje posiadały specyficzne sprzęgi
Oświetlenie
Żarówkowe oświetlenie wewnętrzne na 12 V
Uwagi
W przypadku pracy na zasilaniu cyfrowym KONIECZNA jest wymiana żaróweczek na 10 Voltowe (08879) lub instalacja oświetlenia na LED-ach
Podsumowanie:
Konstrukcja wagonu opracowana jeszcze przez BTTB, jest to pierwszy wagon posiadający KKS.
Piękny, urokliwy wagon osobowy składów historycznych. Szczególnie atrakcyjnie prezentują się z parowozami oraz elektrowozami starszych typów. Fabryczne oświetlenie żarówkowe dodaje uroku, ale gdy zapomnimy o nim na DCC, to po kilku chwilach zabawy mamy nad żaróweczkami wytopione dachy wagonów
W malowaniu PKP jest to pozycja OBOWIĄZKOWA.
Skład ÖBB "Jaffa", autor zdjęć kol. Ciamek:
Dokładna nazwa modelu
Eilzugwagen 2. Kl. der PKP/wagon osobowy PKP
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
13347
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
III
Oznaczenie modelu
Bix 19813
Stacjonowanie/Data
St. Gliwice
DOKP Katowice
11.2.1959
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
3-cia klasa
13310 - C4i-30 72 576 Halle, DRG, Ep. II
13317 - C4i-32 16528, DRG, Ep. II (Karwendel-Expreßwagen)
13318 - C4i-32 16539, DRG, Ep. II (Karwendel-Expreßwagen)
13319 - C4i-32 16526, DRG, Ep. II (Karwendel-Expreßwagen)
13327 - Ca 4-5586, ČSD, Ep. III (Tilligclub CZ)
500407 - Ca4-5580, ČSD, Ep. III
500408 - Ca4-5588, ČSD, Ep. III
2-ga klasa
13311 - 244-352, DR, Ep. III
13312 - 72 271, DB, Ep. III
13313 - 28-14 576-2, DR, Ep. IV
13314 - Bp 50 81 28-04 211-2, ÖBB, Ep. IV ("Jaffa"-Lackierung)
13340 - Bye 655, 50 80 29-13 175-4, DB, Ep. IV
13341 - Bye 655, 368-5, DB, Ep. IV
13342 - Bye 655, 50 80 29-13 374-3, DB, Ep. IV
13343 - Bp, ÖBB, Ep. IV
13347 - Bix 19813, PKP, Ep. III
2/3 klasa
13320 - BC4i-31 33 204 Halle, DRG, Ep.II
1/2 klasa
13321 - BC4i-31 244-106, DR, Ep. III
13322 - BC4i-31 33 195, DB, Ep. III
13323 - BC4i-31 38-14 641-9, DBR, Ep. IV
13324 - ABp 50 81 37-04 015-2, ÖBB, Ep. IV ("Jaffa"-Lackierung)
13325 - AByse 618, 50 80 38-11 603-6, DB, Ep. IV
13326 - Bp, ÖBB, Ep. IV
sypialny/barowy/restauracyjny
13344 - C4üPWL 19107, DB, Ep. III (sypialny DSB)
13345 - DB, Ep. IV (z częścią barową SPEISERAUM)
13346 - DR, Ep. III (z częścią bufetową)
13349 - DB, Ep. III (z częścią barową)
pocztowy/bagażowy
13820 - Pw4i-32 112 337 Halle, DRG, Ep. II
13821 - 642-001, DR, Ep. III
13822 - ex Pw4i-32, DB, Ep. III
13823 - ex Pw4i-32, DR, Ep. IV
13824 - D 50 81 92-03 380-3, ÖBB, Ep. IV ("Jaffa"-Lackierung)
13825 - Dye 974 ex. Pwi 32, 50 80 92-11 241-8, DB, Ep. IV
13826 - Pw4i-32, ÖBB, Ep. IV
13829 - Pw4i-32 105 534, DRG, Ep. II (Karwendel-Expreßwagen)
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358. Starsze wersje posiadały specyficzne sprzęgi
Oświetlenie
Żarówkowe oświetlenie wewnętrzne na 12 V
Uwagi
W przypadku pracy na zasilaniu cyfrowym KONIECZNA jest wymiana żaróweczek na 10 Voltowe (08879) lub instalacja oświetlenia na LED-ach
Podsumowanie:
Konstrukcja wagonu opracowana jeszcze przez BTTB, jest to pierwszy wagon posiadający KKS.
Piękny, urokliwy wagon osobowy składów historycznych. Szczególnie atrakcyjnie prezentują się z parowozami oraz elektrowozami starszych typów. Fabryczne oświetlenie żarówkowe dodaje uroku, ale gdy zapomnimy o nim na DCC, to po kilku chwilach zabawy mamy nad żaróweczkami wytopione dachy wagonów
W malowaniu PKP jest to pozycja OBOWIĄZKOWA.
Skład ÖBB "Jaffa", autor zdjęć kol. Ciamek:
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2008, 14:45 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości