Moduł dwutorowy aby mógł być podłączony do innego modułu MUSI posiadać sttandardowy profil o rozstawie 36mm aby inni mogli się do niego podłączyć.
Natomiast to co robisz na stacji należy potraktować jako moduł składający się z kilku segmentów, ale jak każdy moduł powinien posiadać sttandardowe zakończenia.
ozzon pisze:profil ... MP21 czyli nie do końca standardowy z możliwością rozbudowy na więcej torów.
Z powyższego opisu wynika, że budujesz segment dużego modułu. Moduł ten będzie miał na końcach profile MN2 - MW2, a pośrodku jakiś Twój własny profil (nie nazywaj go sttandardowym).
Jak się ma rozstaw torów 36 mm do standardowego rozstawu torów w przypadku zwrotnic tilliga 43 mm ?
Nijak. Rozstaw 36mm odpowiada rzeczywistej odległości między torami linii dwutorowej (4 - 4,5m). Budując stację należy więc projektować trapezowe poszerzenia (niezbędne w przypadku ustawiania semaforów między torami) lub przerabiać rozjazdy.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2008, 14:57 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
1) Co masz na myśli pisząc o fabrycznej podsypce? Firmowy tłuczeń? Jeśli tak - to tak.
2) Nie. Zapisy normy mówią tylko o tym, że budujący stację ma wolną rękę pod względem jej sterowania. Możesz zrobić sterownie elektryczne jak i mechaniczne. Forma instalacji elektrycznej nie jest narucona. Wymagania są określone tylko odnośnie zasialania torów.
4) Tak, dwutorówka staje się coraz popularniejsza i z roku na rok jest jej coraz więcej. Dobry przykladem był zlot w Sosnowcu i w Poznaniu. FILM na youtube.com
Moduły jedno torowe da się połączyć z jedno torowymi. Bezpośrednio, lub poprzez moduł przejściowy z posterunkiem odgałęźnym.
Powodzenia w pracach!
Ostatnio zmieniony 06 gru 2008, 14:57 przez whosho, łącznie zmieniany 1 raz.
Buduję swój pierwszy moduł. Na razie jestem w fazie projektu, rysunków i wyceny.
Traktuję to jako wprawkę do czegoś większego, ma to być moduł wjazdowy na stację: dwa tory, dwie zwotnice, dwa semafory, ma to być profil MN2- MP21 czyli nie do końca standardowy z możliwością rozbudowy na więcej torów.
1. Czy stosowanie podsypki fabrycznej do modułu TT jest celowe ?
2. Czy jest jakoś usystematyzowanie sterowanie semaforami, zwrotnicami ?
3. Jak się ma rozstaw torów 36 mm do standardowego rozstawu torów w przypadku zwrotnic tilliga 43 mm ?
Drugi moduł który planuję to MP21 - MW2, tak, żeby te dwa moduły dawały się razem spiąć, dając na końcach standard TT, i dawały możliwość rozbudowy w stację.
Czy często na spotkaniach spotyka się moduły dwutorowe ? Ze zdjęć wnioskuję, że nie często ? Czy da się to połączyć z modułami jednotorowymi ?