Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
chf
Posty: 26
Rejestracja: 14 paź 2006, 18:04
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: chf »

Te bipy ciągnięte przez ctl to dokąd pojechały ??
Frankowski Krzysztof
Awatar użytkownika
Krasiu-Michałek
Posty: 118
Rejestracja: 18 lut 2007, 14:00
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: Krasiu-Michałek »

Mariusz pisze:Remontowane EP07 w Rumuni stoją.
Jedna z nich 1066 od wielu tygodni w Pile.
Jakaś zaraza je dopadła?
Ostatnio zmieniony 11 gru 2008, 00:05 przez Krasiu-Michałek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: Mariusz »

Remontowane EP07 w Rumuni stoją.
Jedna z nich 1066 od wielu tygodni w Pile.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: Marcin »

oelka pisze:PKP nie sprzeda swojego taboru konkurencji i koniec.
I to jest gwóźdź do trumny tego chorego geszeftu.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2008, 07:43 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: oelka »

Marcin pisze:W zeszłym tygodniu z Torunia Głównego tamara z CTL-u zabrała ...
Jak PR robiły przetarg na sprzedaż wagonów Bhp, wymogiem było pocięcie ich w obecności przedstawiciela PKP PR.
PKP nie sprzeda swojego taboru konkurencji i koniec. W Niemczech kiedyś też tak było, w sytuacji gdy prywatni mieli problemy z taborem trakcyjnym i ściągali lokomotywy z Polski, albo Rumunii. Prywatni przewoźnicy poskarżyli sie nieco wyżej i DB ma od tego czasu w pierwszym rzędzie sprzedać tabor na przetargu innym przewoźnikom, a dopiero w przypadku braku zainteresowania kasować.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 25 lis 2008, 08:08 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: Marcin »

W zeszłym tygodniu z Torunia Głównego tamara z CTL-u zabrała cztery składy oliwkowych bip. Pewnie na złom bo miały na pudłach decyzje kasacyjne wysmarowane. Co ciekawe, zestawy kołowe z tych bipach były nowe i se nie pojeździły. To jest przykład gospodarności. Zamiast okroić skład i zrobić podwójne na linie regionalne to lepiej zamówić awaryjne pechobusy i jeżdzić po dwa zatłoczone wagony. Dziwi mnie to. Z drugiej strony, mieszkamy w Polsce i tu nic nie powinno dziwić. Teraz w Toruniu stanęły na boku podwójne bipy niebieskie , tez ich jest kilka w towarzystwie bonanzy. Jeżdzę i patrzę kiedy pojawią się napisy z numerem decyzji.....
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: oelka »

DBv pisze:Lepiej nie rozpowszechniać tych wiadomości, bo jeszcze jakiś decydent to zobaczy i wpadnie na pomysł modernizacji polskich egzemplarzy... Po EP-07 naprawianych w Rumunii nic nie powinno już dziwić :)
EP07 mogą być naprawiane nawet w Chinach, o ile będzie to przyzwoicie wykonana naprawa. I za rozsądną cenę.
Współpraca z rumuńskim przemysłem ma na polskich kolejach dość długą przeszłość. I nie dotyczy tylko zakupów 060Da (ST43), SP32, czy Lxd2, ale również wagonów krytych, węglarek czy cystern.
W Polsce wagony Bhp mogły by jeszcze dobrych kilka lat pojeździć, gdyby nie upadłość ZNTK Pruszków, który się specjalizował w ich naprawach. Później naprawy te przejęła Bydgoszcz, ale zdecydowanie to nie był temat dla obecnej PESY.
Nieco poważniej: modernizacja robi wrażenie, tylko czy tak gruntowna ma uzasadnienie i większy sens w przypadku tak wiekowej konstrukcji?
Zapewne wyszło im taniej niż zakup nowych wagonów. Jeżeli po takiej odbudowie zespoły pojeżdżą z 10 lat, to pewnie ma to racje bytu.
U nas bez rozgłosu wyciąga się od lat odstawione w krzakach na pocięcie sypialne Goerlitze 75, oraz 78 i wysyła do porównywalnej odbudowy-modernizacji.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 lis 2008, 08:22 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: DBv »

Lepiej nie rozpowszechniać tych wiadomości, bo jeszcze jakiś decydent to zobaczy i wpadnie na pomysł modernizacji polskich egzemplarzy... Po EP-07 naprawianych w Rumunii nic nie powinno już dziwić :)

Nieco poważniej: modernizacja robi wrażenie, tylko czy tak gruntowna ma uzasadnienie i większy sens w przypadku tak wiekowej konstrukcji?
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Modernizacja wagonów piętrowych (Bipa/Bhp)

Post autor: drlukasz »

Link dostałem od mojego kolegi

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3138
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości