Semafory świetlne -układ świateł
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Semafory świetlne -układ świateł
Tak samo jak na odcinku Koluszki-Łódź Widzew są miejsca, w których ustawione są pod rząd dwa (!) sygnały informujące o poprawności działania sygnalizacji na przejeździe (te na czarnobiałym słupie), a za nimi nie ma przejazdu. Skąd może wynikać ten brak logiki? A może to jest logiczne, tylko nasza wiedza jest niedostateczna i czegoś tam nie doczytaliśmy?
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Semafory świetlne -układ świateł
Szczecin Dąbie Osiedle - wjazd na dwa pomarańczowe lub zielone i pomrańczowe (czyli 40) a do następnego semafora nie ma ani jednego rozjadu.Mariusz pisze: Każda stacja ma swoje uwarunkowania lokalne i wyjątki.
Np. w Piątkowie na wyjazd wyświetla się pomarańczowe, a dalej nie ma semafora![]()
W Pile na wyjazd są zawsze dwa pomarańczowe, a jedzie się prosto.
W Obornikach na wyjazd jest zawsze 60km/h, a też jedzie się prosto![]()
Każdą stację trzeba rozpatrywac indywidualnie.
.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Semafory świetlne -układ świateł
Zasadniczo układ komór jest sztywno określony tak jak napisałeś, i w takim kształcie powinien być stosowany. Jednk często można spotkać komory zamienione miejscami - jest to jednak radosna twórczość projektanta, ewentualnie monterów. Czesem też może to wynikać z przeróbek (modernizacji) urządzeń. Bardzo często zamienione komory można zaobserować na tarczach ostrzegawczych (zamiast prawidłowego układu zielone-góra, pomarańczowe-dół jest odwrotnie).wlodar pisze:Mam dwa pytania do znawców sygnalizacji: Jaki układ świateł mają semafory sześciokomorowe i czy one są cały czas stosowane (na nowych liniach, lub starych, po modernizacjach), czy to po prostu pozostałość po starych czasach.
Pytanie drugie: semafory pięciokomorowe mają układ świateł, licząc od dołu: białe, pomarańczowe, czerwone, pomarańczowe, zielone. Do tego może dojść pozioma kresa świetlna -pomarańczowa, lub zielona. Natomiast w Skierniewicach widziałem na torach postojowych semafory pięciokomorowe, które wyświetlały światło czerwone jako czwarte od dołu (nie trzecie). Jaki one mają układ świateł i skąd ta różnica?
Natomiast przypadek ze Skierniewic może wynikać albo z tego, że semafor kiedyś pracował według starego schematu sygnalizacji (i miał od dołu: białe-pomarańczowe-zielone-czerwone-zielone) lub zastosowano sygnalizator 5-komorowy a wykorzystuje się tylko 4 komory. (oczywiście gdybam, bo nie znam historii tego konkretnego przypadku).
.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Semafory świetlne -układ świateł
Pięciokomorowe tak jak napisałeś:
od dołu czytamy: białe, pomarańczowe, czerwone, pomarańczowe, zielone.
Pod mogą byc pasy z trzech lampek, pomarańczowy i zielony.
Jest on ważny z dolnym pomarańczowym.
Sześciokomorowe będą pozostałością po miejscowych warunkach lokalnych, lub są nadal z tych samych powodów instalowane. Kiedyś były takie w Szczecinie, a teraz są na zmodernizowanej stacji Poznań Główny.
Układ świateł musi byc taki, aby spełnic wymagania instrukcji o sygnalizacji E1. Więc jakiś kolor się powtórzy. W Poznaniu zauwazyłem, że biały jest w środkowych komorach. Po zewnętrznej były pomarańczowe. Ale to jest uzależnione od układu stacji. Czy są to semafory wyjazdowe i na jaką blokadę, czy semafory drogowskazowe. Jakie prędkości są dopuszczalne po drogach rozjazdowych itd.
Skierniewic nie znam.
Każda stacja ma swoje uwarunkowania lokalne i wyjątki.
Np. w Piątkowie na wyjazd wyświetla się pomarańczowe, a dalej nie ma semafora
W Pile na wyjazd są zawsze dwa pomarańczowe, a jedzie się prosto.
W Obornikach na wyjazd jest zawsze 60km/h, a też jedzie się prosto
Każdą stację trzeba rozpatrywac indywidualnie.
od dołu czytamy: białe, pomarańczowe, czerwone, pomarańczowe, zielone.
Pod mogą byc pasy z trzech lampek, pomarańczowy i zielony.
Jest on ważny z dolnym pomarańczowym.
Sześciokomorowe będą pozostałością po miejscowych warunkach lokalnych, lub są nadal z tych samych powodów instalowane. Kiedyś były takie w Szczecinie, a teraz są na zmodernizowanej stacji Poznań Główny.
Układ świateł musi byc taki, aby spełnic wymagania instrukcji o sygnalizacji E1. Więc jakiś kolor się powtórzy. W Poznaniu zauwazyłem, że biały jest w środkowych komorach. Po zewnętrznej były pomarańczowe. Ale to jest uzależnione od układu stacji. Czy są to semafory wyjazdowe i na jaką blokadę, czy semafory drogowskazowe. Jakie prędkości są dopuszczalne po drogach rozjazdowych itd.
Skierniewic nie znam.
Każda stacja ma swoje uwarunkowania lokalne i wyjątki.
Np. w Piątkowie na wyjazd wyświetla się pomarańczowe, a dalej nie ma semafora

W Pile na wyjazd są zawsze dwa pomarańczowe, a jedzie się prosto.
W Obornikach na wyjazd jest zawsze 60km/h, a też jedzie się prosto

Każdą stację trzeba rozpatrywac indywidualnie.

- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Semafory świetlne -układ świateł
Mam dwa pytania do znawców sygnalizacji: Jaki układ świateł mają semafory sześciokomorowe i czy one są cały czas stosowane (na nowych liniach, lub starych, po modernizacjach), czy to po prostu pozostałość po starych czasach.
Pytanie drugie: semafory pięciokomorowe mają układ świateł, licząc od dołu: białe, pomarańczowe, czerwone, pomarańczowe, zielone. Do tego może dojść pozioma kresa świetlna -pomarańczowa, lub zielona. Natomiast w Skierniewicach widziałem na torach postojowych semafory pięciokomorowe, które wyświetlały światło czerwone jako czwarte od dołu (nie trzecie). Jaki one mają układ świateł i skąd ta różnica?
Pytanie drugie: semafory pięciokomorowe mają układ świateł, licząc od dołu: białe, pomarańczowe, czerwone, pomarańczowe, zielone. Do tego może dojść pozioma kresa świetlna -pomarańczowa, lub zielona. Natomiast w Skierniewicach widziałem na torach postojowych semafory pięciokomorowe, które wyświetlały światło czerwone jako czwarte od dołu (nie trzecie). Jaki one mają układ świateł i skąd ta różnica?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości