2008 - Zapowiedzi i Nowości

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
miano
Posty: 653
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Pierwsza z jesiennych nowości ROCO już jest

Post autor: miano »

Na zielono : Ludmiła V.01 der Ei.L.T
http://www.roco.cc/index.php?id=137&Anf ... mmer=36222
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2008, 13:49 przez miano, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
fred3rg
Posty: 358
Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: fred3rg »

Nie wiem czy ktoś już o tym nie pisał, ale nie śledzę dokładnie tego wątku.
Firma Karsei Modellbahn TU zapowiedziała na ten rok model krytego wagonu Gagrs-v kolei DR.
Sęk w tym, że na zdjęciu na stronie firmy pokazany jest wagon, który moim zdaniem oznaczany jest jako Gags-v...
...Dowcip polega na tym, że Gags-v DR, to wagon bardzo podobny do Gagsów produkcji rumuńskiej, które jeździły na PKP :D

Są 4 znane mi różnice między tymi DR a na PKP:
-umiejscowienia 2 okien'
-nieco inne drzwi (to akurat najmniejszy problem, łatwo nakleić nowe trawione)
-inne wózki DR ma 25TN, a polski 1XT, które akurat mam.
-w PKP było mniej ryfli na ścianie czołowej


W spisie podane są 3 różne modele z różnymi numerami katalogowymi, ale wszystkie z grupy Gagrs-v. Nie jestem pewien typów (1990, 1992, 1993) ale wygląda, ze Karsei planuje zrobic wszystkie podobne typy, to znaczy wagon z grupy Gagrs (ma obie pary drzwi na srodku ściany rozsuwane na zewnątrz), Gags (podobny do Gags/CFR na pkp) i Gags z pomostem na końcu.

Spis na stronie jest dla mnie niejasny, ale co by z tego nie zrobili, będzie bardzo ineresujące :)

Co ciekawe te same wagony znalazłem w firmie Schlosser (Strona firmowa) Tym razem sa to modele fototrawione dostępne gotowe lub jako kit. (nie wiem jak mają być robione Schlosser'a) Są 3 wersje, znaczy Gagrs-v i Gags-v i ten sam z pomostem końcowym. Ceny stosowne dla niemieckim modeli fototrawionych-45E kit i 95E gotowy...
Ciekawostka polega na tym, że fotka pierwowzoru wagonu Gags-v na stronie, pokazuje wagon identyczny jak rumuńskie Gagsy na PKP, tylko na innych wózkach. Nie wiem ,czy dokładnie tak wygląda model tej firmy, czy nie mieli zdjęcia dokładnie takiego wagonu i dali fotkę Gags'a kolei MAV czy innych.

Może ktoś orientuje się w tym zamieszaniu?
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Fantomas »

Drobna obsuwa - Ygreki (T500697, T500698) w TH dostały dopisek: "Przewidywana dostawa: koniec października 2008", a chyba jeszcze wczoraj była mowa o wrześniu.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: KrzyszTTof »

Tillig wchodzi w wagony typu "EUROFIMA":

Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 08:34 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: KrzyszTTof »

Jak donosi tt-board, jest już dostępny Set Kuhn'a - Arriva ER20 + 3 wagony:
Obrazek

Zdjęcie pochodzi z tt-board.de, autor: Isabell2012
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2008, 09:57 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

aviaTTor pisze:Dokładnie o to mi chodziło, żeby nasz kochany Tillig nie dokładał nam członu z dwoma szerokimi oknami na ścianie czołowej :lol:
Byłby to swoisty ewenement i czysta perfidia wszak dotychczas Tillig nigdy takiego modelu w jakiejkolwiek wersji nie wyprodukował...
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 17:43 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 654
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: aviaTTor »

Dokładnie o to mi chodziło, żeby nasz kochany Tillig nie dokładał nam członu z dwoma szerokimi oknami na ścianie czołowej :lol:
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 17:44 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: oelka »

mradwan pisze:To ep. III, wagony z pierwszej serii. Układ okien był taki sam jak przy kabinie sterowniczej. Z jednej strony było pomieszczenie z radiowęzłem, a z drugiej przedział służbowy.
Nie. Co najwyżej w ścianie czołowej zamiast trzech, były dwa wąskie okna.
Niemieckie zespoły DBvq posiadały natomiast dwa szerokie okna w ścianie czołowej i reflektory rozmieszczone jak na czole pojazdu trakcyjnego.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 17:42 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 654
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: aviaTTor »

Chodzilo mi głównie o ścianę czołową wagonu, najlepiej jakby człon z końcówkami pociągu był zdublowany, tzn żeby miał trzy okna zamiast nietypowych u nas dwóch okien :)
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 11:05 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: mradwan »

Co do zasady - według artykułu z KMiD 2-3/2007 - aż do 1974 r. były w ścianach czołowych 3 okna. Tylko 10 wagonów - te z radiowęzłem - miały od strony radiowęzła 2 okna.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

mradwan pisze:Układ okien był taki sam jak przy kabinie sterowniczej.
Oj chyba jednak niekoniecznie!
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 11:04 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: mradwan »

To ep. III, wagony z pierwszej serii. Układ okien był taki sam jak przy kabinie sterowniczej. Z jednej strony było pomieszczenie z radiowęzłem, a z drugiej przedział służbowy.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 654
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: aviaTTor »

Ciekawe czy piętrusy PKP będą miały kabinę sterownicza, oby nie.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 09:52 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: pamelar »

Nie no, ten to się turla jeszcze po szynach... tylko zamiast zrobić w ep.III to się znowu popisali....
Ale będzie pasował do mojego Ty2-953 :mrgreen:
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: 2008 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Kilkujadek »

Zapewne będzie to kolejny ładny wagon i niestety kolejny "przyspawany" do szyn.
"13014 Personenwagen BCi29 der PKP, Epoche V (Museumswagen), 26,50 ¤*"
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], bankier, Bing [Bot] i 2 gości