Aerograf
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- DBv
- Administrator
- Posty: 1942
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Aerograf
To chyba mistrz jakiś musiałby być, zeby nie zamalować głowki szyny aerografem. Wydaje mi sie że po prostu zamalowujesz, a pozniej samą główkę przecierasz. Z resztą aerografem tak wyraźnej, ostrej granicy nie uzyskasz.
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
Re: Aerograf
A moglby mi ktos wytlumaczyc jak tym malowac tory?
Moze mam zle wyobrazenie ale nigdy nie widzialem aerografu w akcji. Z opowiadan kojarzy mi sie to urzadzenie z mini pistoletem lakierniczym. Jak wiec w takim razie pomalowac tym szyne nie zachlapujac przy okazji wszystkiego innego?
Z dyszy wylatuje farba wraz ze sprezonym powietrzem ktore rozpyla na farbe. Do duzych powierzchni ok ale jak pomalowac tym szyne i to tak zeby nie zamalowac glowki po ktorej tocza sie osie i ktora musi przewodzic prad
Moze mam zle wyobrazenie ale nigdy nie widzialem aerografu w akcji. Z opowiadan kojarzy mi sie to urzadzenie z mini pistoletem lakierniczym. Jak wiec w takim razie pomalowac tym szyne nie zachlapujac przy okazji wszystkiego innego?
Z dyszy wylatuje farba wraz ze sprezonym powietrzem ktore rozpyla na farbe. Do duzych powierzchni ok ale jak pomalowac tym szyne i to tak zeby nie zamalowac glowki po ktorej tocza sie osie i ktora musi przewodzic prad
- Jerzyr
- Posty: 342
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: Aerograf
Dłuższe niż 5 sekund, później spada ciśnienie i farba jest nieco inaczej rozpylana.ArturSwider pisze:Hi,
Co rozumiesz przez "ciągłe malowanie"?
zapewniam, że malujący widzi różnicę, chyba że maluje krótkimi seriami.ArturSwider pisze: Na imprezie w Jaworzynie, LL malował aerografem podłączonym bezpośrednio do kompresora i nic się nie działo...
Tego typu nie testowałem, ale o innych mam nienajlepsze zdanie.Czyli polecasz kupić jedynie u nich kompresor?
Do warczącej, źle wypoziomowanej lodówki marki "Mińsk".Jak bardzo? Do czego można porównać natęrzenie hałasu?
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
Re: Aerograf
Mieszkając w bloku, nie włączałbym go po godz 22-iej.ArturSwider pisze:
Jak bardzo? Do czego można porównać natęrzenie hałasu?
Mając w metalowej obudowie pracujacy silnik elektryczny i ruchomy tłok należy spodziewać się głośnej pracy, nie aż na tyle aby zakładać stopery lub inne ochraniacze na uszy.
Mimo wszystko zostałem eksmitowany z kompresorem do piwnicy
Pozdrawiam
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Aerograf
Dzięki za uwagi. Sądzę, że przydałby się wątek NARZĘDZI modelarskich w dziale Porady i techniki modelarskie.drlukasz pisze:Ręka należy do RobertaPu, zdjęcia wykonane podczas praktycznej nauki malowania aerografem na spotkaniu Bytomskim.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Aerograf
ArturSch - to tylko kwestia opanowania techniki.
Aerografy pistoletowe są niewygodne jeśli chodzi o regulację (oddzielnie regulacja ilości powietrza i farby).
Od 2 lat używam AB1004 (z dyszami 0,2 i 0,3mm) i jestem bardzo zadowolony. Dwufunkcyjny, wygodnie leży w ręce, nie sprawia problemó przy malowaniu i czyszczeniu. UWAGA! Nie lubi farb Pactry, jeśli akryle to tylko Tamiya lub Testors/Model Master.
Malowanie nawet dużych powierzchni nie jest problemem, pod warunkiem odpowiedniego wyregulowania aerografu i użycia dobrze przygotowanej farby.
Poprawny chwyt
i chwyt "udziwniony", choć o dziwo da się tak malować.
Ręka należy do RobertaPu, zdjęcia wykonane podczas praktycznej nauki malowania aerografem na spotkaniu Bytomskim.
Aerografy pistoletowe są niewygodne jeśli chodzi o regulację (oddzielnie regulacja ilości powietrza i farby).
Od 2 lat używam AB1004 (z dyszami 0,2 i 0,3mm) i jestem bardzo zadowolony. Dwufunkcyjny, wygodnie leży w ręce, nie sprawia problemó przy malowaniu i czyszczeniu. UWAGA! Nie lubi farb Pactry, jeśli akryle to tylko Tamiya lub Testors/Model Master.
Malowanie nawet dużych powierzchni nie jest problemem, pod warunkiem odpowiedniego wyregulowania aerografu i użycia dobrze przygotowanej farby.
Poprawny chwyt
i chwyt "udziwniony", choć o dziwo da się tak malować.
Ręka należy do RobertaPu, zdjęcia wykonane podczas praktycznej nauki malowania aerografem na spotkaniu Bytomskim.
Re: Aerograf
Hi,
Na imprezie w Jaworzynie, LL malował aerografem podłączonym bezpośrednio do kompresora i nic się nie działo...
Co rozumiesz przez "ciągłe malowanie"?Do prawidłowego malowania areografem potrzebny jest zbiornik na powietrze. Podłączenie bezpośrednio areografu do kompresorka powoduje przy ciągłej pracy obniżenie ciśnienia roboczego.
Na imprezie w Jaworzynie, LL malował aerografem podłączonym bezpośrednio do kompresora i nic się nie działo...
Czyli polecasz kupić jedynie u nich kompresor?Ta firma sprzedaje areografy raczej tandetne.
Jak bardzo? Do czego można porównać natęrzenie hałasu?Posiadam kompresorek taki sam jak na w/w aukcji, i ja go sobie chwalę. Jest trochę hałaśliwy.
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
Re: Aerograf
Posiadam kompresorek taki sam jak na w/w aukcji, i ja go sobie chwalę. Jest trochę hałaśliwy.
Co do aerografu, to polecam łukowskie maszynki. Istotne jest aby był dwufunkcyjny, czyli pod kontrolą mamy ilość powietrza przepływającego przez aerograf, oraz ilość dostarczanej farby. Posiadam modele F3 (wymienne zbiorniczki na farbę-końcówki strzykawek) oraz F4 (stały zbiorniczek) i bardzo ale to bardzo sobie je chwalę.
Z częsciami zamiennymi nie ma problemu, dostepne u producenta z Łukowa.
Dane adresowe sa w tym linku http://www.pm.waw.pl/~rafal/fw/narzedzia/aerografy.php
Pozdrowienia
Co do aerografu, to polecam łukowskie maszynki. Istotne jest aby był dwufunkcyjny, czyli pod kontrolą mamy ilość powietrza przepływającego przez aerograf, oraz ilość dostarczanej farby. Posiadam modele F3 (wymienne zbiorniczki na farbę-końcówki strzykawek) oraz F4 (stały zbiorniczek) i bardzo ale to bardzo sobie je chwalę.
Z częsciami zamiennymi nie ma problemu, dostepne u producenta z Łukowa.
Dane adresowe sa w tym linku http://www.pm.waw.pl/~rafal/fw/narzedzia/aerografy.php
Pozdrowienia
- Jerzyr
- Posty: 342
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: Aerograf
Arturze, mam taki sam kompresorek, zakupiony nawet w tej samej firmie. Nie narzekam. Jest tylko jeden problem. Do prawidłowego malowania areografem potrzebny jest zbiornik na powietrze. Podłączenie bezpośrednio areografu do kompresorka powoduje przy ciągłej pracy obniżenie ciśnienia roboczego. Największą zmorą w tym przypadku jest nagrzewanie się sprężarki, wtedy ona wraz z farbą pluje wodą! Ta firma sprzedaje areografy raczej tandetne. Kiedyś kupiłem dwa i po roku oba wyrzuciłem ale do malowania torów i innych elementów na krótszą metę mogą się nadać.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10356
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Aerograf
Zajrzyj TU. Na ostatnim spotkaniu w Gdyni Martel malował swoje tory aerografem LL. Już po paru minutach okazało się, że ręka boli, palce drętwieją i "ta zabawa" przestaje być przyjemna. Większość aerografów ma przyciski w górnej części i trzymamy je jak wieczne pióro, cisnąc zawór od góry. Jest to nieergonomiczne. Areograf w kształcie pistoletu jest na pewno bardziej wygodny - choć mogą być problemy z dostępem do niektórych trudnodostępnych miejsc.
Nie mam własnego aerografu i nie pracowałem nim, więc proszę mojej wypowiedzi nie traktować jako wyroczni. Proszę by koledzy, którzy mają większe doświadczenie w malowaniu aerografem wypowiedzieli się nt. wpływu kształtu uchwytu na komfort pracy.
Nie mam własnego aerografu i nie pracowałem nim, więc proszę mojej wypowiedzi nie traktować jako wyroczni. Proszę by koledzy, którzy mają większe doświadczenie w malowaniu aerografem wypowiedzieli się nt. wpływu kształtu uchwytu na komfort pracy.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2006, 14:19 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
Aerograf
Hi,
Dojrzałem do zakupu aerografu.
Dezycja zapadał z wielu względów. Jednym z nich jest mordęga przy malowaniu szyn torów... ale poza tym i tak będę malował sporo rzeczy na makietę i poprotu go potrzebuję.
Jestem zainteresowany taką ofertą:
http://www.allegro.pl/item105553175_kom ... _2mm_.html
Proszę, o info czy to dobry zestaw i wart swojej ceny.
Mam prośbę do znawców tematu, jeżeli ktoś z Was może niech napisze parę słów na temat aerografów i stosowania.
Jaki aerograf kupić?
Jaka jest najlepsza średnica dyszy?
Jakich farb najlepiej stosować do aerografu?
Jak używać aerografu, żeby długo służył?
Jak czyścić aerograf po pracy?
Pytań jest sporo ale myślę, że wątek jest ciekawy i będzie się rozwijał.
Dojrzałem do zakupu aerografu.
Dezycja zapadał z wielu względów. Jednym z nich jest mordęga przy malowaniu szyn torów... ale poza tym i tak będę malował sporo rzeczy na makietę i poprotu go potrzebuję.
Jestem zainteresowany taką ofertą:
http://www.allegro.pl/item105553175_kom ... _2mm_.html
Proszę, o info czy to dobry zestaw i wart swojej ceny.
Mam prośbę do znawców tematu, jeżeli ktoś z Was może niech napisze parę słów na temat aerografów i stosowania.
Jaki aerograf kupić?
Jaka jest najlepsza średnica dyszy?
Jakich farb najlepiej stosować do aerografu?
Jak używać aerografu, żeby długo służył?
Jak czyścić aerograf po pracy?
Pytań jest sporo ale myślę, że wątek jest ciekawy i będzie się rozwijał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość