Informacji szukam.

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: DBv »

et22 pisze:O ile wiem, to Rokal tych chłodni nie robił, nie ma ich w każdym bądź razie w katalogach dostępnych na stronie naszego Admina, poza tym to jest NRD-owski model chłodni i pierwszy jej katalogowy rysunek znalazłem w katalogu Zeuke-go z 1969 r., ale to nie jest ta co w tym katalogu. Poza tym, w tej mojej na ramie jest także typ Ttnhh, więc to raczej podwozie od niej.
To może być Rokal, bo pod koniec swojego funkcjonowania, w swojej ofercie miał wiele modeli Zeuke (oprócz tej chłodni również np tzw. "Bromberg"). Zeuke produkowało te modele z odpowiednimi zmianami, m.in. z typowo rokalowskimi sprzęgami, zestawami kołowymi, przy okazji i ze zmienionymi oznaczeniami zachodnioniemieckich kolei. Modele takie pochodziły więc z asortymentu Zeuke i były w RFN sprzedawane przez Rokal-a (pod własną marką bez wskazania faktycznego producenta). Ot taka obopólna korzyść: dla Zeuke dewizy, dla Rokala zwiększenie asortymentu o stosunkowo dobre jak na swoje czasy modele.

Poniżej załączam ulotkę z 1969 roku przedstawiającą "nowości" firmy Rokal. Widać wyraźnie, że są to artykuły z asortymentu Zeuke.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 lip 2008, 19:40 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 559
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: et22 »

O ile wiem, to Rokal tych chłodni nie robił, nie ma ich w każdym bądź razie w katalogach dostępnych na stronie naszego Admina, poza tym to jest NRD-owski model chłodni i pierwszy jej katalogowy rysunek znalazłem w katalogu Zeuke-go z 1969 r., ale to nie jest ta co w tym katalogu. Poza tym, w tej mojej na ramie jest także typ Ttnhh, więc to raczej podwozie od niej.
Awatar użytkownika
Trojan
Posty: 345
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: Trojan »

A to nie jest czasami przerobiony Rokal na sprzęgi BTTB (albo inaczej, buda Rokala na podwoziu BTTB) ? http://cgi.ebay.de/1-Konvolut-Waggons-v ... dZViewItem Rozkład napisów i charakterystyczne koła na to wskazują.

Pzdr
et22
Posty: 559
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: et22 »

Dopiszę się do tego tematu, żeby nie zakładać nowego.

Zakupiłem na Allegro taką chłodnię:

Obrazek

Zna ktoś jej nr katalogowy? Jakoś nie mogę jej znaleźć.

Jest do chłodnia DB w opisie epIII.
cichonęk
Posty: 521
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: cichonęk »

Bardzo dziękuję za udzielone odpowiedzi i pozdrawiam
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10999
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: ArturSchŁ »

MarcinSz pisze:Wymiana przebiega inaczej niż w taborze Tilliga.
TU, Str. 5 instrukcji, Fig. 2.
MarcinSz
Posty: 352
Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: MarcinSz »

cichonek pisze:Czy można zastosować sprzęgi krótkie do gniazd NEM (Tillig 08840) - pozdrawiam
Jak najbardziej - ten rodzaj sprzęgu Tilliga pasuje do BR80.
Wymiana przebiega inaczej niż w taborze Tilliga. Musisz z dolnej części gniazda wycisnąć płaski kwadrat plastiku zamykający sprzęg w gnieździe (przydaje się ostry nożyk lub dłuższy paznokieć).
Po wyjęciu sprzęgu i włożeniu (w odpowiedniej pozycji) nowego "kwadracik" ten należy wcisnąć. Jest to trochę uciążliwe ale do zrobienia. Jak się przyjrzysz to zobaczysz, że zaczepki w "kwadraciku" są umieszczone tak, że można go wcisnąć tylko w jednej pozycji.
Niektórzy pisali, że po zmianie sprzęgu "kwadracik" lubi wypadać. Może jednak wystarczy dokładnie włożyć sprzęg i odpowiednio docisnąć mocowanie.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 lip 2008, 19:57 przez MarcinSz, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Szwanenfeld
cichonęk
Posty: 521
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: cichonęk »

Witam, a ja znowu o BR 80 Roco. Właśnie się wziąłem za unifikację sprzęgów w swoim taborze i chciałbym również zunifikować sprzęgi w mojej BR 80 ale nie wiem, czy można tam wsadzić tilligowski sprzęg NEM 358 czy zostawić stary "koszyczek". Nie chciałbym inwestować w jeszcze jeden typ sprzęgów, bo już zakupiłem sprzęgi krótkie szczelinowe (Tillig 08847) do modernizacji starych wyrobów BTTB, a co zrobić z BR 80? Czy można zastosować sprzęgi krótkie do gniazd NEM (Tillig 08840) - pozdrawiam
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2219
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: oelka »

Ciamek pisze:Pytanie raczej nietaborowe ale nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem.
Czy ktoś produkuje w naszej skali cuś takiego na czterech kołach do załadunku kontenerów na wagony, jak na zdjęciu niżej?
Obrazek
Tak. Peresvet
Obrazek Obrazek
DBv pisze:Coś podobnego, chociaż o nieco innej konstrukcji, produkuje TT-Model (nr kat.8640)
TT-model tylko sprzedaje niektore produkty Peresveta. Ale sam podnosnikow nie produkuje.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 lip 2008, 13:14 przez oelka, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: DBv »

Coś podobnego, chociaż o nieco innej konstrukcji, produkuje TT-Model (nr kat.8640)
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: Ciamosław »

Pytanie raczej nietaborowe ale nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem.
Czy ktoś produkuje w naszej skali cuś takiego na czterech kołach do załadunku kontenerów na wagony, jak na zdjęciu niżej?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 maja 2007, 18:49 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: DBv »

To jest model sprzedawany przez Siggis-Exclusivemodelle. Model tej lokomotywy został zaprojektowany i przez pierwszy rok (mniej więcej) był sprzedawany przez tą firmę. To cały czas była produkcja Tilliga ale pod innym szyldem. Dopiero później Tillig sam postanowil zająć się sprzedażą tego modelu.
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: Ciamosław »

Niedawno widziałem czerwoną E42/BR242 w oznaczeniu chyba DR, ale zaciekawiło mnie jej pudełko (Tilligowe) ponieważ zamiast tej kolorowej "wstążki" nadrukowanej zaraz po prawej stronie szybki była niemiecka flaga. Czy ktos wie coś na temat modelu w takim pudełku? To jest jakiś Sonder/Exclusivmodell?
cichonęk
Posty: 521
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: cichonęk »

Witam, od dwóch miesięcy jestem posiadaczem sympatycznego tendrzaka BR 80 (Roco) :D i po początkowym zachwycie nadszedł okres refleksji. Moje wątpliwości budzi głównie praca przekładni no i samo przeniesienie napędu. W testach opisujących tę lokomotywę krytykowane są głównie właściwości trakcyjne modelu. Spotkałem się również z negatywnymi opiniami dotyczącymi precyzji wykonania przekładni. W moim modelu niepokój budzi właśnie praca przekładni - w jednym kierunku (do przodu) lokomotywa porusza się płynnie i prawie bezszelestnie, w drugim - do tyłu jej pracy towarzyszy podejrzany chrobot, a na bardzo niskich napięciach widoczne jest lekkie drżenia modelu jakby momentami wstrzymywanego przej jakieś wewnętrzne opory. Oczywiście gdyby opisana sytuacja miała miejsce w wypadku modelu produkcji BTTB czy nawet tańszego egzemplarza Tilliga nie zwróciłbym na nią uwagi. Jednak to przecież wyrób Roco. Jeśli ktoś z posiadaczy tego modelu mógłby się podzielić ze mną swoimi uwagami z jego eksploatacji byłbym wdzięczny - pozdrawiam cichonek
cichonęk
Posty: 521
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Informacji szukam.

Post autor: cichonęk »

Witam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi oraz sugestie. Niestety w moim zapytaniu nie podałem swojego głównego powodu dla którego jestem akurat zainteresowany właśnie tą (V36) a nie inną lokomotywą. No cóż, tworzę swój kolejowy świat opierając się na wizji nebenbahnu z epoki III umiejscowionego w pagórkowatym terenie enerdowskiej Turyngii. Wg zdobytych informacji na tym obszarze występowały właśnie wspomniana V36 i m.in. BR 92 (patrz strona ModelarzeTT "ciekawostki" i inne materiały w internecie) oczywiście dosyć trudno obiektywnie udowodnić, że obydwie lokomotywy spotykał się na szlaku w ulubionej przeze mnie epoce na tym samym obszarze. Tak więc, dopuszczając pewną dowolność interpretacji czasu i miejsca, do swoich zbiorów poszukuję głównie taboru "małego" (krótkich tendrzaków, małych spalinówek), chociaż częściowo spełniającego założenia historyczno-geograficzne i korespondującego z krętymi torowiskami pagórkowatego krajobrazu.
Oczywiście byłbym wdzięczny za wszelkie informacje dotyczące opisanych preferencji - a więc np. sugerowane modele innych producentów TT spełniające powyższe warunki, czy informacje historyczne- pozdrawiam cichonek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości