Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Moderator: mod-Tabor
- Leszek tt
 - Posty: 102
 - Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
 - Lokalizacja: Katowice
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Już nie . 
  
  
			
			
									
																
						- 
				eg_ptmkż
 - Posty: 1691
 - Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
 - Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
 - Kontakt:
 
- 
				Arek
 - Posty: 261
 - Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
 - Lokalizacja: Olecko
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Witam.
To było pisane przed obejrzeniem obrazków
 
Pozdrawiam.
			
			
									
																
						To było pisane przed obejrzeniem obrazków
Pozdrawiam.
- Witek M.
 - Posty: 976
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
 - Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
To wykupujcie...Arek pisze:Wykupicie ?
- Wykupimy.
Jak grzecznie wykupicie, to dostaniecie jeszcze SU16 do kompletu...
					Ostatnio zmieniony 23 cze 2008, 12:13 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- Alteo
 - Posty: 637
 - Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
 - Lokalizacja: Rawicz
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
12 czerwca byłem w AMC i Pan Ćwieczkowski potwierdził dostawę Y/300 szt./ na II poł. czerwca.Mam zamówione 3 szt.
			
			
									
																
						- 
				BarTTek
 - Posty: 826
 - Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
 - Lokalizacja: Częstochowa
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
E tam, lepsze wrogiem dobregotillig boi się zmian
					Ostatnio zmieniony 22 cze 2008, 21:19 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
																
						- 
				eg_ptmkż
 - Posty: 1691
 - Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
 - Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
to dalej zostaje przy swoich ...Y
			
			
									
																
						- Ranger
 - Posty: 3965
 - Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Paweł, zgadza się, to sa się robić. Ale zobacz jak ten pasek wygląda na końcach. Właśnie dzięki skretopyskom pasek ma schodki na końcach. Drzwi wyglądają jakby je coś ucięło.
Poza tym o ile dobrze pamiętam to wagon Y ma szere czoła zgodne z linią dachu.
			
			
									
																
						Poza tym o ile dobrze pamiętam to wagon Y ma szere czoła zgodne z linią dachu.
- DBv
 - Administrator
 - Posty: 1951
 - Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
 - Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Dałoby się, dało... Forma modelu ze względu na wiek nie jest ideałem, ale można jeszcze z niej wiele wycisnąć. Wystarczyło zrobić to tak, jak 30 lat temu wykombinowało BTTB i do dziś z resztą kontynuuje to z powodzeniem sam Tillig w odniesieniu do modeli wagonów Y w wersji węgierskiej MAV (fotka poniżej)

Najwyraźniej jednak jakiś "spec" z Sebnitz kopiując oryginał (czy też model H0) nie uwzględnił, że w TT (ze względu na owiane legendą skrętopyski) dolna krawędź drzwi jest znacznie podcięta do góry.
W oryginale dolna krawędź pasa kremowego sięga dolnej krawędzi drzwi? Tak też będzie i w TT i nic to, że w modelu TT postępowanie takie (ze względu na wspomniane już "podcięcie" drzwi) sukcesu nie wróży.
Powiem szczerze, że takie postępowanie mnie przeraża, bo podcina jakąkolwiek chęć realizacji (czy to przez importera, czy poszczególnych handlowców) takich indywidualnych projektów. Czy na prawdę przed ostatecznym rozpoczęciem produkcji nikt tego nie opiniował? Przecież na to wystarczyło tylko spojrzeć...
			
			
									
																
						
Najwyraźniej jednak jakiś "spec" z Sebnitz kopiując oryginał (czy też model H0) nie uwzględnił, że w TT (ze względu na owiane legendą skrętopyski) dolna krawędź drzwi jest znacznie podcięta do góry.
W oryginale dolna krawędź pasa kremowego sięga dolnej krawędzi drzwi? Tak też będzie i w TT i nic to, że w modelu TT postępowanie takie (ze względu na wspomniane już "podcięcie" drzwi) sukcesu nie wróży.
Powiem szczerze, że takie postępowanie mnie przeraża, bo podcina jakąkolwiek chęć realizacji (czy to przez importera, czy poszczególnych handlowców) takich indywidualnych projektów. Czy na prawdę przed ostatecznym rozpoczęciem produkcji nikt tego nie opiniował? Przecież na to wystarczyło tylko spojrzeć...
- Adamczewski
 - Posty: 585
 - Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
 - Lokalizacja: Pomorskie/UK
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Dokładnie. Dziwię się, dlaczego Tillig już wcześniej nie zrehabilitował tego modelu. Przecież to jest jeden z najpopularniejszych typów wagonów, i to nie tylko u nas. Wystarczy przecież raz opracować formę i zmieniać tylko malowania - tak na zdrowy chłopski rozum, ale może ja się nie znam. Patrząc jednak na przypadek ubota, tillig boi się zmian, ciągle jeszcze akceptowalne są skrętne czoła wagonów jak i lokomotyw, że o wymiarach nie wspomnę.
			
			
									
																
						- Ranger
 - Posty: 3965
 - Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Przecież od razu było wiadomo,że tak bedzie. Wystrczy spojżeć na konstrukcję wagonu i od razu nasuwa się myśl,że nia da się go pomalować tak jak to jest o oryginale właśnie dzięki tym skrętopyskom. "Modelik" pewnie zostanie wykupiony i stanie się druga pocztą na allegro o którą ludzie się bedą zabijać. Ja sosbiście wole go nie mieć,zeby mnie nie korciło aby go nie pociąć i nie spróbować zrobić tego co Tillig powinien już dawno temu.
Zwłaszcza biorąc pod uwage dzisiejszą technologię w wykonywaniu modeli myślę,że dla tak dużego producenta nie był by to straszliwy problem.
Konrad
			
			
									
																
						Zwłaszcza biorąc pod uwage dzisiejszą technologię w wykonywaniu modeli myślę,że dla tak dużego producenta nie był by to straszliwy problem.
Konrad
- Leszek tt
 - Posty: 102
 - Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
 - Lokalizacja: Katowice
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Bardzo chciałem mieć skład tych wagonów (planowałem 4 szt.).Kiedy 
jednak zobaczyłem ten kremowy pasek
  
  
 .
Na wiele rzeczy w modelach mogę przymykać oko (szczególnie PKP)
lecz to .... kolejna ''Izba pamięci''?
 
Pozdrowienia dla AMC
			
			
									
																
						jednak zobaczyłem ten kremowy pasek
Na wiele rzeczy w modelach mogę przymykać oko (szczególnie PKP)
lecz to .... kolejna ''Izba pamięci''?
Pozdrowienia dla AMC
- DBv
 - Administrator
 - Posty: 1951
 - Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
 - Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Notka dla niecierpliwych (oczywiście wraz z foto)  jest w dziale strony TTClubu -> Nowości TT
			
			
									
																
						- DBv
 - Administrator
 - Posty: 1951
 - Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
 - Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Model ciekawie opisany - ma również elementy oznaczeń (w 3 kolorach!) na ścianach czołowych. Oprócz tego, że to wiekowa forma modelu (więc za wiele oczekiwać nie można) jest jeszcze (niestety) jedno ale, które wpływa na ogólny widok modelu: szerokość kremowego pasa podokiennego...  
Zdjęcia wrzucę jeszcze dziś na www.TTClub.pl
			
			
									
																
						Zdjęcia wrzucę jeszcze dziś na www.TTClub.pl
- 
				tete
 - Posty: 805
 - Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
 - Lokalizacja: Polska
 - Kontakt:
 
Re: Wagon typ Y Tillig w wersji PKP
Zamówienia już czekają w T-H w kolejce. Moje tyż   
			
			
									
																
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość