Moj Tabor - Kestrel

Nasz tabor TT i galeria jego zdjęć

Moderator: mod-Moja TT

kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

Also I feeded my BR80, BR50 and BR52 locos with the real coal... :D

Obrazek Obrazek Obrazek
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

Today my collection has been completed by the Tillig`s BR52 (02271) and a few vagons.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

Obrazek

Here You can see my loco inside.
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

No. It`s Loksound v3.5. So to mount it it was necessery tu rebuilt completely the light system of the loco and to take off the internal electronic boardplate. The loudspeaker is placed in the hool in the cooler sectionof loco.
I will try to make tommorow some pics jr may be some draws. Finally i must to note that is possible to mount a big speaker in the TT loco.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10835
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: ArturSchŁ »

kestrel pisze:Today i have installed a Loksound decoder into my BR142.
Can You show us how You did it ??
:P
Loksound micro I suppose ?? Where You put the loudspeaker ??
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

Today i have installed a Loksound decoder into my BR142.
Here is a little video. http://scaletrainsclub.com/uploads/BR142.wmv (20 Mb)

Obrazek
Also my Cat has a big interes to the sound loco. Now we are both a Railway Modelists :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

Thanks for translation! :D
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

If the review if the Tillig`s BR50 is no need, that I will place here some photoes. Take a look at the third front fog-light inside the body. I think the three-light version will be available soon... Also there is too small place for decoder in the tender. There are one more ballast part, placed above the motor in the coil part of the tender hool (You can see it in the part manual). Or You must to place it (decoder) in the loco-section. So the gabarites of the decoder must be no bigger than the service-plate (decoder immitator? I don`t know how to call it...), installed in the tender. Manual recomends the Lenz Silver-mini... The third variant is to get rid complett of the additional ballast... Also, I must to note the very quiet work of the engine.
With the all additional parts installed, the minimal curve radius must be no less then 400-450 mm (R310 without them). The modell with all installed additional parts weights 164 gramms exactly. Also I must to note, that the amount of the additional parts was too much in the box. Why I don`t know. May be for spare?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[TRANSLATE]
Jeżeli przegląd BR50 Tillig'a nie jest niezbędny, to umieszczę tu tylko kilka fotografi. Zerknijcie na trzecie światło wewnątrz kotła. Sądzę, że wkrótce będzie dostępna wersja z trzema światłami ... W tendrze jest też za mało miejsca na dekoder. Jest jeszcze dodatkowy ciężarek (balast), umieszczany na silniku (można go zobaczyć w spisie części zamiennych). Albo trzeba umieścić dekoder w części z kotłem. Tak więc wymiary dekodera nie mogą być większe niż zaślepka analogowa (Nie wiem jak prawidłowo to nazwać...), zainstalowana w tendrze. Ulotka zaleca Lenz Silver-mini... Trzeci wariant to zrezygnować całkowicie z dodatkowego balastu... Poza tym muszę zaznaczać bardzo cichą pracę silnika.
Z zainstalowanymi dodatkowymi detalami, minimalny promień łuku nie może być mniejszy niż 400-450 mm (a nie R310 jak na ulotce). Model ze wszystkimi zainstalowanymi detalami waży dokładnie 164 gramów. Muszę także zaznaczyć, że ilość dodatkowych części jest zbyt wielka. Dlaczego ? Nie wiem. Może jest na zapas ?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, 13:48 przez kestrel, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10835
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: ArturSchŁ »

kestrel pisze:... test-drive of the BR50 with a lot of pictures.
Take a look HERE and HERE.
:P
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

In a 2-3days I will made a big test-drive of the BR50 with a lot of pictures.
Awatar użytkownika
SU46-046
Posty: 196
Rejestracja: 30 sie 2007, 16:20
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: SU46-046 »

Welcome. Wagen type - 12-753 is beautyfull. Other loks and wagen is beautyfull. Please more photo of BR50. Sorry for my English. Thanks!
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

My new element of my collection. Tillig BR50. In a days I will try to wrote for You a test-review of this modell.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lut 2008, 17:24 przez kestrel, łącznie zmieniany 1 raz.
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

Here it is. Yes it`s type - 12-753. Please take attention on the number on the board 67825318. It`s a mistake. The last letter in number is a control number it must be 5. In the second edition this mistake was corrected and the number is 67813576. Also i`d like to note that the prototype of this vagon has only two bars on the end face of the coal car. But a few amount of this coal car was strengthened on the reparation factory and they has three bars. So this model show us a such type of coal car after reparation.

The modell has a carriage and the couplers, used from Peresvet`s models. Modell has an excellent dynamic features.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 sty 2008, 17:52 przez kestrel, łącznie zmieniany 1 raz.
kestrel
Posty: 34
Rejestracja: 23 gru 2007, 22:41
Lokalizacja: Chisinau (Moldova)
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: kestrel »

It`s a resin model made by the Ukrainian modelist Yuriy Goncharenko. Was made only 50 exemplares of this coal car in first edition. Two of them are in my collection. The second edition differs by the another registration number on the board and was made in two variants: with the immitation of load and without, like the first edition. The second edition consists of aproximative 100-120 exemplares. Now Yuriy made the one more variation of this car: with the wooden boards (early production version of the prototype).
Also Yuriy Goncharenko (Gonchar-TT) produce the models of the TT scale trucks and tractors.

Now its too dark to make a good picture. Tomorrow I will post here more pictures of this coal.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Moj Tabor - Kestrel

Post autor: oelka »

kestrel pisze:Wagon ciezarowy (Gonchar-TT) Obrazek
This is a interesting model of coal car 12-753 type (gondola), or symilar types.
If possible, please you write more about this model and Gonchar-TT.

Jest to interesujacy model weglarki (gondola) typu 12-753 lub innego podobnego typu.
Jesli mozesz napisz wiecej o tym modelu i producencie firmie Gonchar-TT.


Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 sty 2008, 09:39 przez oelka, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moja TT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości