Euro 2012

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Re; Euro 2012

Post autor: Maciej »

Mechanik TS pisze:pracuję na kolei tyle lat ile niektórzy z was mają, proszę tylko nie odebrać tego jako tzw. prztyczek. Jak czytam te wszystkie wypociny prasowe i o zgrozo! liczne wypowiedzi tzw. kolejowych fachowców, czy to z PKP, czy z różnych samozwańczych zespołów doradczych, to nie wiem śmiać się czy płakać ?
Chyba jednak płakać - mój optymizm co do możliwości remontowych PKP upadł po tym co zobaczyłem w lipcu na tym odcinku(W-wa - Nasielsk). Od mojej wizyty tu minęło pare miesięcy - nic się nie zmieniło. Tam potrzeba prężnej firmy prywatnej (niekoniecznie polskiej)a nie papudraków (czyt. PKP). Pociągi "łapią" opóźnienia a chłopcy dłubia przy śrubkach i szynach 8 godzin. Po co pracować na zmiany. :lol: Jak by UE wiedziała co się tu dzieje - strach pomyśleć.
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lip 2008, 06:54 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
xdamian
Posty: 74
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Euro 2012

Post autor: xdamian »

Ja robie w budowlance, trochę przy remontach obiektów PKP. Ostatnie kilka przetargów musiało zostać odwołane bo nikt nawet nie wziął specyfikacji.
Chińczyki przyjdą do nas robić ale nie za miskę ryżu tylko za grube $$$.
O linii dużych prędkości już gdzieś(inny wątek) pisałem. Bezsens totalny. Nie wygeneruje sie potoku podróżnych, który pozwoli utrzymać infrastrukturę. Co innego gdyby zaplanować te linie trochę inaczej, Integrując z innymi szybkimi trasami (Niemcy, Francja, Austria). I nie wprowadzać linii szybkich kolei do miast, tylko pod miastami budować nowe dworce, łącząc je z centrami dobrze skomunikowanymi pociągami podmiejskimi (koszt przebudowy jest średnio 1,5 do 2 razy większy niż koszt nowej inwestycji). Jak ktoś jest zainteresowany to mam koncepcje dla wro już zrobioną.
Kolejny kwiatek z mojego podwórka to konkurs na "Koncepcja architektoniczno - urbanistyczna rewitalizacji Dworca Głównego we Wrocławiu wraz z otoczeniem". Już na etapie koncepcji daje się d... .zamiast inwestycji z rozmachem planuje sie jak udać że coś sie robi nie robiąc za wiele. Co by było śmieszniej w marcu podają że rusza on za miesiąc http://www.pkpp.ostbahn.net/aktualnosci ... ernizowany
mamy maj i co ?? znowu za miesiąc ma sie on rozpocząć http://www.pkpp.ostbahn.net/aktualnosci ... -wroclawiu
Nawet jakieś porozumienie podpisali i zdjęcia sobie porobili:
http://www.pkp.pl/node/1406.
Żeby nie być gołosłownym to mam pytanie czemu nie zagospodarować całego terenu przy dworcu? jak na załączonym obrazku. (Jak załączyć obrazek? -> Jak To Zrobić ? [dop. admin])
tak na marginesie ostatnio byłem w Chorwacji. I mam jedno spostrzeżenie: wszyscy zapierdzielają, nikt nie ogląda sie za siebie tylko wszyscy patrzą w przyszłość i planują na co najmniej 10 lat do przodu jak nie 20-50. A u nas pan Premier chce zamiast autostrady drogi "szybkiego" pełzania budować, to już przestało być śmieszne!!
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 16:00 przez xdamian, łącznie zmieniany 2 razy.
Mechanik TS
Posty: 10
Rejestracja: 04 maja 2008, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re; Euro 2012

Post autor: Mechanik TS »

Ech Koledzy,

pracuję na kolei tyle lat ile niektórzy z was mają, proszę tylko nie odebrać tego jako tzw. prztyczek. Jak czytam te wszystkie wypociny prasowe i o zgrozo! liczne wypowiedzi tzw. kolejowych fachowców, czy to z PKP, czy z różnych samozwańczych zespołów doradczych, to nie wiem śmiać się czy płakać ?
Proszę Was, podchodźcie do tych monologów z rezerwą, aby nie było potem rozczarowań.

Jest to totalne bujanie w świecie wirtualnym !

Obserwuję od lat plany, pomysły i projekty.
Konfrontuję je z możliwościami, rzeczywistością i postępami prac.
Dla wielu pomysłów zbieram wycinki prasowe, aby nie zapomnieć i móc po latach porównać.
I co ?? ano wielkie nic !!
Proszę nie posądźcie mnie tylko o sarkazm i niewiarę. Ja po prostu obserwuję realia.

W możliwość Euro 2012 w Polsce nie wierzę od początku.
Jak tylko przeczytałem, co ma być wykonane w tych kilka lat, to stwierdziłem i nadal to podtrzymuję, że nic z tego nie będzie.
Niestety, ale nadal nie widzę firm, które miałyby podołać wykonaniu zakładanych prac.
Tempo dotychczasowych prac jest ŻADNE !!
Pierwsza lepsza firma zachodnia wyrugowałaby każdą naszą, którą do tej pory widuję.
Praca na 8 godzin na dobę - to czysta kpina przy takim ogromie inwestycyjnym !
Na tzw. frontach robót widuję pojedynczych pracowników a prawie zawsze mam wrażenie, że trafiłem akurat na przerwę. Ludzie stoją, maszyny też !
A plany są cudowne !! - papier wszystko przyjmie.
Nowa linia superszybkich pociągów: Warszawa-Wrocław przez Łódź z odgałęzieniem do Poznania, 350 km/h ! Super - prawda, tylko pytam się którędy przez Łódź? ano tunelem pod całym miastem, 11 km !! nie wierzycie, plany można obejrzeć w Muzeum Kolejnictwa.
I tam jest chyba ich właściwe miejsce. Porównajcie ile lat buduje się w Warszawie metro.
Owszem pod kanałem La Manche 33 km zbudowano, chyba razem sześć tuneli w trzy, tak trzy lata i nawet pod ziemią z przeciwnych kierunków trafili na siebie, ale my żyjemy tu !!
A kiedy usłyszałem pomysł z niby poważnych ust, że Chińczycy do nas przyjadą za miskę ryżu budować... tak Chińczycy to mogą, ale nas u siebie za parobków zatrudnić na ich nie śniących się nawet niektórym ichnich inwestycjach ! A tak dla tego właściciela tych złotych ust: nie wiem, czy wie, że w takiej Japonii, to po ulicach samuraje a mieczami biegają ? katanami zwanymi... Takie pojęcie o dzisiejszym świecie.

Tu dodam po kolei swe trzy grosze do wypowiedzi Kolegów :

- tak, lokomotywa z tego zestawu pasowałaby... i chyba takim zestawem, oczywiście nie pijąc do modelarzy, sam zresztą zbieram modele, powinni się zająć ci co snują te wspaniałe plany.

- nowe szlaki ? o jednym powyżej napisałem, reszta od czasu Gierkowskiego CMK i LHS, tylko na papierze. Przez okres 1980 - 2000 zero inwestycji i zero kasy od czasu jak pewien uzdrowiciel kolei, dyrektorem generalnym PKP zwanym, rzucił hasło, że kolej może się sama finansować. No i wyszło to co mamy.

- duch piłki nożnej? ano czasami dzieci rzucą coś w kierunku torów, nie zawsze miękką piłkę... a w takim tempie jak na wspomnianym odcinku, to do Gdańska zajadą gdzieś koło 3000 roku. Polecam obserwacji przy kolejnej wędrówce na "wieś" - dojazd do nowego lotniska dla stolicy w Modlinie. Tak, tak, tam gdzie ta brukowana droga, rozpadająca się rampa i ten tor w lewo pod górkę to już niedługo śmigać będą pociągi klasy TGV, a górą lądować Jambo-Jety /chyba tak się pisze?/ z tysiącami kibiców i jeszcze przekąska w budynku dworcowym, jak tylko uwolnią okna z pustaków i w 20 min, no może 22 do m.Warszawa, na narodowy! Jak tylko kupcy się usuną, no i wpierw wbiją te 3500 pali w koronę.
Sam to wszystko czytałem w newsach.
Czyli nadal tam, gdzie dziś ściernisko - będzie...

- na Gdańskim póki co spokojnie rośnie trawa a pociągi suną majestatycznie 20km/h. Wystarczy dodać zero na końcu, czyli tyle co nic i już będzie po europejsku...

- mnie to też cieszy, że coś wreszcie drgnęło, ale bez przesady. Z Euro będą nici a zakupy nowego taboru wreszcie po latach jakieś są, bo niedługo trzeba by pieszo. Kiedyś czytałem artykuł w "Sygnałach", że w latach 20-tych to tylko 10% parowozów na PKP była młodsza niż 10 lat, 20% że... a czy wiecie, że dzisiaj nie licząc tych kilku ostatnio pozyskanych elektrowozów jest na PKP ZERO % lokomotyw młodszych niż 15 lat !! Ostatnie zakupy EP09 były w 1995 roku ! Tak samo zresztą EN57 i potem NIC !

- pewni wojacy z bożym imieniem na paskach od portek też w pewnym momencie mówili : jeszcze tylko parę kroków i jesteśmy w Stalingradzie...
Wyczuwam, że Kolega podobnie jak ja ma lekki dystans do tych fantastycznych wizji bonzów z PKP.

- a woda sobie płynie...
a tym mostem spod Opalenia to Kolega mnie ujął!
trafiony, zatopiony!!
I ten podjazd, i ta cała historia - razem z tym drewnianym.
No i ten przepust dołem dla Marienwerder Kleinbahn. I granica. Co za kawał historii !!
A mam "Drogowy Atlas Polski", Wydawnictwo Kartograficzne GEOIDA sp. z o.o. Warszawa z 2003 roku, skala 1:250 000 i w nim jak byk biegnie sobie linia kolejowa przez Wisłę na drugi brzeg /arkusz nr 26/ - Chyba z jakąś bardzo o.o. to wydawnictwo!
Pytanko: a czy w ex porcie w Korzeniewie, tam gdzie zbiegał wąski tor, to jeszcze te barki ze składaną przeprawą na czas "W' kotwiczą ?

I to by było na tyle, jak zwykł mawiać klasyk..

Pozdrawiam serdecznie

Tadeusz
Awatar użytkownika
Garinol
Posty: 121
Rejestracja: 31 paź 2006, 11:08
Lokalizacja: Smętowo
Kontakt:

Re: Euro 2012

Post autor: Garinol »

Mariusz pisze:Oby tylko mosty tczewskie znowu nie padły.
Cóż... na temat ich remontu upłynęło już wiele wody, nie tylko tej w Wiśle. Byłem raz na konferencji o tczewskich mostach. Jak zawsze woda i slogany powtarzane za każdym razem. A jak "padną" tak bardziej fizycznie, to mogliby to przewieźc w moje strony od Opalenia...
Ostatnio zmieniony 08 maja 2008, 09:33 przez Garinol, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Euro 2012

Post autor: Mariusz »

Jak pokonają Malbork, to Wybrzeże będzie w ich zasięgu. Oby tylko mosty tczewskie znowu nie padły.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Euro 2012

Post autor: Maciej »

Osobiście mnie to cieszy - coś drgnęło i to ostro. Oby tak do Gdyni doszli....
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Euro 2012

Post autor: oelka »

Na jesieni mozna sie spodziewac nawet 10 odcinkow jednotorowych na calej linii numer 9. Jak bedzie ulozony rozklad jazdy jeszcze sie okaze. Na razie sprawa rozkladu jest dyskutowana.
Teoretycznie latem powinna sie rozpoczac modernizacja stacji Warszawa Gdanska. Mozna sie jednak spodziewac opoznien.

Krzysztof
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Euro 2012

Post autor: Maciej »

Chyba coś się ruszyło bo dziś jadąc do "wsi" Warszawa dało się odczuć ducha piłki nożnej na torach. Od Nasielaska do samej Warszawy Wschodniej prace na każdym odcinku. Przebudowa układów stacyjnych i kapotalna wymiana nawierzchni na szlaku. Prace robią wrażenie, nowe podtorza, podsypki i inne bajery włączając w to słupy i bramki (nie mylić z piłkarskimi) do sieci elektrycznej. Czasu mało. Z plakatów informujących jest to część prac remontowych na linii W-wa - Gdynia.
Bogdan
Posty: 17
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:51
Lokalizacja: Pogrzebień (Górny Śląsk)
Kontakt:

Re: Euro 2012

Post autor: Bogdan »

Ja mam jeszcze jedno pytanie. Jakie będą nowe szlaki?
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Euro 2012

Post autor: Mariusz »

Podejrzewam, że taka jak w tym zestawie:
http://www.techno-hobby.pl/96957+Pocig+ ... p5841.html
Awatar użytkownika
mencin
Posty: 210
Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Euro 2012

Post autor: mencin »

Ciekawe jakie beda te nowe lokomotywy? :) Zapowiada sie pysznie :)

News z wp.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość