Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
gemol
Posty: 1055
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: gemol »

Właśnie o te. Dystans skracają. Jedyne wagony, w których nie można było ich założyć, bo na łukach haczyły zderzakami, to 3-osiowe REKO. W pozostałych wagonach nie miałem z nimi problemu.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: krzysztof »

witajcie,
chodzi o te sprzęgi:
http://www.aukro.cz/item359119873_tt_pe ... _12ks.html
chociaż nie jestem pewien na ile skracają one dystans pomiędzy wagonami.
ja z kolei zamierzam pokombinować z umieszczeniem w gniazdach Y i reko sztywnych sprzęgów tilliga starego typu.
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=4636
myślę spiłować do grubości gniazda i pokombinować z istniejącą tam sprężynką.
ale dla mnie to nie jest robota na dziś...
gemol
Posty: 1055
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: gemol »

Arek pisze:A Kolega Gemol mógłby zamieścić jakąś fotkę.
Fotki nie posiadam. Sprzęgi te są produktem czeskiej firmy oWo, nr kat. 22 - 12 szt. kosztuje 19 koron - ok. 3 zł.
Sprzęgi odlane są z plastiku. Jest to imitacja połączenia wagonów sprzęgiem śrubowym i dwoma przewodami hamulcowymi.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2008, 12:52 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: Ciamosław »

KamilW pisze:zresztą u mnie odpada bo cały tabor mam na starych sprzęgach.
Jeśli chodzi o standardowe sprzęgi to są też takie do kks-u z gniazdem NEM.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2008, 09:15 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: KamilW »

Nie zauważyłem tamtego tematu. Przeróbka na KKS jest ok, ale jak to ktoś ujął do "małych modyfikacji" nie należy :), zresztą u mnie odpada bo cały tabor mam na starych sprzęgach, sztywne łącza też mi nie podchodzą bo wagony musze rozłączać. Będę jeszcze próbował zmodernizować to rozwiązanie ze skracaniem sprzęgów żeby jeszcze bardziej zbliżyć do siebie wagony.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: DBv »

KamilW pisze:... temat był poruszany bo chyba nie tylko mnie irytował 12 mm odstęp między wagonami Y produkcji BTTB.
Oczywiście, że był poruszany... Jest nawet i temat temu poświęcony - wystarczy użyć opcji "szukaj"

http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=1887
Ostatnio zmieniony 07 maja 2008, 09:12 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: KamilW »

Sam po przyjrzeniu się wózkom i wagonom stwierdzam, że dałoby się jeszcze skrócić odległości. Ale wymagało by to niewielkiej ingerencji w wózek i skrócenie buforów. Ja wczoraj zająłem się składem REKO, oto efekt.
Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek
Cała operacja polega na skróceniu ogonka (mocowania) oryginalnego sprzęgu. Ja skracam w miejscu gdzie oryginalnie blokuje go sprężynka, oraz na wycięciu trójkącika usztywniającego (nie wiem jak to dokładniej wyjaśnić, mam nadzieje, że wynika to ze zdjęcia). Następnie sprzęg wklejam do wózka (można oczywiście na zatrzask go zamontowac ale to wymaga zrobienia w sprzęgu zamka. Oto przerobiony sprzęg:
Obrazek
A to widok składów po przeróbce:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Arek
Posty: 261
Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: Arek »

Witam.
A Kolega Gemol mógłby zamieścić jakąś fotkę. Nie wiem o jakie sprzęgi chodzi.
Ja do tej pory skracałem trochę bufory i używałem sprzęgów blaszkowych od 'FERKEL TAXI" -
BR-172.
Pozdrawiam.
gemol
Posty: 1055
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: gemol »

Prostszym rozwiązaniem jest założenie czeskich sztywnych sprzęgów. Ich zaletą jest to, że imitują sprzęg śrubowy i skracają odległość między wagonami /podobnie jak przy kinematyce/. Wadą niestety brak możliwości rozłączenia wagonów stojących na torach.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: KamilW »

Faktycznie, mój błąd. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak wagony wyglądają nie przy pchaniu (bo przy pchaniu faktycznie dotykają się zderzakami), przy ciągnięciu odległość między zderzakami wynosi ok. 2 mm
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 maja 2008, 08:59 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 828
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: BarTTek »

No ale to drugie zdjęcie jest chyba troszkę oszukane bo nawet kks nie powoduje że wagony stykają sie zderzakami :P Skład musiał być lekko ściśnięty skoro na łuku nic się nie wykoleiło ;) Sama idea owszem słuszna, każdy sposób żeby pozbyć się tych odstępów jest godny uwagi :idea:
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Skrócenie odległości między Y-kami BTTB

Post autor: KamilW »

Witam, pewnie temat był poruszany bo chyba nie tylko mnie irytował 12 mm odstęp między wagonami Y produkcji BTTB. Mi dzięki prostej przeróbce udało się go skrócić z czegoś takiego:
Obrazek
do takiego:
Obrazek
Wszystko jeździ prawidłowo nawet na łukach R286.
Obrazek
A cały zabieg polega na skróceniu sprzęgu i zamocowaniu go głebiej. KKS to to nie jest :) ameryki pewnie też nie odkryłem ale wydaje mi się, że efekt wart jest kilku minut pracy. Będe przerabiał tak też czteroosiowe REKO więc jeśli ktoś sobie tego życzy to mogę opisać obrazkowo całą operacje.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 05 maja 2008, 18:30 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości