G10, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: G10, Tillig
Dzis widziałem taki wagon w Nasielsku, w składzie pociągu torowego, miał przebudowaną ścianę przednią nad zderzakami tak by można było wyciągać wprost na tory przewody spawalnicze. Po za tym oryginał w dobrym stanie.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: G10, Tillig
Wzmocnienia ścian bocznych to typowy element schyłkowego okresu eksploatacji tych wagonów. Występowały również w wagonach PKP i to nie budzi zastrzeżeń. Wzmocnień nie miał jednak wagon o takim a nie innym numerze bocznym co jest z resztą o tyle dziwne, że zdjęcie wagonu o takim numerze bocznym jest łatwo dostępne.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: G10, Tillig
Czytałem test w TT-Club i z początku lekko się zawiodłem informacją, że...
cytuję: "Jednak jest coś gorszego. Są to wzmocnienia burt końcowych (to pod kątem pod czarną tablicą i w poprzek), których to wagon PKP nie posiadał" (...)
No i tak szukałem po necie jakiegoś potwierdzenia tego faktu...
Zaciekawiła mnie jednak "grafika" wagonu pokazana na stronie EFC-Loko, pokazująca "rzut" boczny tego typu taboru, ze wzorcowym malowaniem PKP IV epoki. Przyglądałem sie i byłem zaskoczony, że wygląda całkiem podobnie jak wykonanie TILLIGA. Podobnie wspomniane boczne wzmocnienia - na grafice ze strony EFC występują. Owszem, są małe różnice w malowaniu (np. szerokość czarnego pola), ale suma-sumarum wygląda podobnie... Miłe zaskoczenie
A może rycina ze strony EFC tez jest błędna w stosunku do oryginału
Tego jednak nie jestem w stanie stwierdzić...
TILLIG:
Grafika "wagonu" ze strony EFC pokazująca rzut boczny i malowanie IV epoki:

cytuję: "Jednak jest coś gorszego. Są to wzmocnienia burt końcowych (to pod kątem pod czarną tablicą i w poprzek), których to wagon PKP nie posiadał" (...)
No i tak szukałem po necie jakiegoś potwierdzenia tego faktu...
Zaciekawiła mnie jednak "grafika" wagonu pokazana na stronie EFC-Loko, pokazująca "rzut" boczny tego typu taboru, ze wzorcowym malowaniem PKP IV epoki. Przyglądałem sie i byłem zaskoczony, że wygląda całkiem podobnie jak wykonanie TILLIGA. Podobnie wspomniane boczne wzmocnienia - na grafice ze strony EFC występują. Owszem, są małe różnice w malowaniu (np. szerokość czarnego pola), ale suma-sumarum wygląda podobnie... Miłe zaskoczenie




TILLIG:

Grafika "wagonu" ze strony EFC pokazująca rzut boczny i malowanie IV epoki:

-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
G10, Tillig
G10
Dokładna nazwa modelu
Gedeckter Güterwagen G10
Liczba osi
2
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy.
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
14130
Zarząd kolejowy
PKP
Epoka
IV
Elementy specyficzne
-
Wersje modelu
04131 - G10 o nr. 18902, ČSD, Ep. III (brązowy)
04132 - Xt 527, MÁV, Ep. III (zielony)
04133 - Lw 7490677, SNCF, Ep. III (czarny)
04137 - G 10 5728, DSB, Ep. II (błękitny, ORION)
04331 - Za 38 418, DSB, Ep. III (chłodnia)
04332 - Za 99 301, DSB, Ep. III (chłodnia, TUBORG OL)
04333 - Za 99 301, DSB, Ep. III (chłodnia, CARLSBERG)
14130 - Gklm 27 51 113 6215-6, PKP, Ep. IV (brązowy)
14134 - G 10, 85-67-80, DR, Ep. III (brązowy)
14137 - G 10, DB, Ep. III (żółty, Fritz Homann)
14138 - G 10 37 157, DRG, Ep. II (zielony, Chlorodont)
14140 - Gn Cassel 4802, DRG, Ep. II (zielony, Persil)
14141 - Gklm10 126 902, DB, Ep. III (brązowy)
14142 - G 10 Cöln 600241, KPEV, Ep. I (chłodnia, Amica Landbutter)
14143 - G 10 Münster 579 018 [P], DRG, Ep. II (żółty, Hohmann, z pomostem)
14144 - G 10, SNCF, Ep. III (brązowy)
14145 - G 10, 21 50 110 5386-9, DR, Ep. IV (brązowy)
14146 - Kassel G 37726, DRG, Ep. II (brązowy)
95180 - G 10, ČSD, Ep. III (brązowy, z budką hamulcową)
95181 - G 10, ČSD, Ep. III (zielony, Krakonoš, z budką hamulcową)
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Uwagi
Model G10 jest produkowany od dawien dawna. Niedawno buda przeszła face lifting. Czyli jak Tillig chce to potrafi. Zmiana wyszła modelowi na dobre. Szczegóły są wyrażniejsze, nity i deski drobniejsze, schodek pod drzwiami mimo że nadal przeskalowany wygląda dużo lepiej niż w Kasselu/Oppelnie. Szwy są niewidoczne, napisy małe i czytelne, a wagon mimo że jest bardzo niewielki sprawia bardzo dobre wrażenie. Podwozie uzyskało standartowy KKS i dziurę po środku. W wagonie Daa -65- na miejscu tej dziury znajduje się skrzynia, a tutaj pozostawiono to tak. Wpływa to na jeszcze gorszy wygląd podwozia- duże mechanizmy KKS i dziura robią swoje- całość wygląda mizernie. Koła na metalowych łożyskach- mimo to wagonowi zdarza się czasem wykoleić na rozjeździe w dużym składzie. G10 to kultowy wagon, niska cena i ogrom malowań w tym PKP to ogromne zalety tego wagonu- warto mieć choć jedną sztukę.


Gedeckter Güterwagen G10

2

Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy.

Model gotowy

Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

Model wielkoseryjny

14130

PKP

IV

-

04131 - G10 o nr. 18902, ČSD, Ep. III (brązowy)
04132 - Xt 527, MÁV, Ep. III (zielony)
04133 - Lw 7490677, SNCF, Ep. III (czarny)
04137 - G 10 5728, DSB, Ep. II (błękitny, ORION)
04331 - Za 38 418, DSB, Ep. III (chłodnia)
04332 - Za 99 301, DSB, Ep. III (chłodnia, TUBORG OL)
04333 - Za 99 301, DSB, Ep. III (chłodnia, CARLSBERG)
14130 - Gklm 27 51 113 6215-6, PKP, Ep. IV (brązowy)
14134 - G 10, 85-67-80, DR, Ep. III (brązowy)
14137 - G 10, DB, Ep. III (żółty, Fritz Homann)
14138 - G 10 37 157, DRG, Ep. II (zielony, Chlorodont)
14140 - Gn Cassel 4802, DRG, Ep. II (zielony, Persil)
14141 - Gklm10 126 902, DB, Ep. III (brązowy)
14142 - G 10 Cöln 600241, KPEV, Ep. I (chłodnia, Amica Landbutter)
14143 - G 10 Münster 579 018 [P], DRG, Ep. II (żółty, Hohmann, z pomostem)
14144 - G 10, SNCF, Ep. III (brązowy)
14145 - G 10, 21 50 110 5386-9, DR, Ep. IV (brązowy)
14146 - Kassel G 37726, DRG, Ep. II (brązowy)
95180 - G 10, ČSD, Ep. III (brązowy, z budką hamulcową)
95181 - G 10, ČSD, Ep. III (zielony, Krakonoš, z budką hamulcową)

Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.

Model G10 jest produkowany od dawien dawna. Niedawno buda przeszła face lifting. Czyli jak Tillig chce to potrafi. Zmiana wyszła modelowi na dobre. Szczegóły są wyrażniejsze, nity i deski drobniejsze, schodek pod drzwiami mimo że nadal przeskalowany wygląda dużo lepiej niż w Kasselu/Oppelnie. Szwy są niewidoczne, napisy małe i czytelne, a wagon mimo że jest bardzo niewielki sprawia bardzo dobre wrażenie. Podwozie uzyskało standartowy KKS i dziurę po środku. W wagonie Daa -65- na miejscu tej dziury znajduje się skrzynia, a tutaj pozostawiono to tak. Wpływa to na jeszcze gorszy wygląd podwozia- duże mechanizmy KKS i dziura robią swoje- całość wygląda mizernie. Koła na metalowych łożyskach- mimo to wagonowi zdarza się czasem wykoleić na rozjeździe w dużym składzie. G10 to kultowy wagon, niska cena i ogrom malowań w tym PKP to ogromne zalety tego wagonu- warto mieć choć jedną sztukę.



Ostatnio zmieniony 27 sty 2008, 10:17 przez BarTTek, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość