G10, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: G10, Tillig

Post autor: Maciej »

Dzis widziałem taki wagon w Nasielsku, w składzie pociągu torowego, miał przebudowaną ścianę przednią nad zderzakami tak by można było wyciągać wprost na tory przewody spawalnicze. Po za tym oryginał w dobrym stanie.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: G10, Tillig

Post autor: DBv »

Wzmocnienia ścian bocznych to typowy element schyłkowego okresu eksploatacji tych wagonów. Występowały również w wagonach PKP i to nie budzi zastrzeżeń. Wzmocnień nie miał jednak wagon o takim a nie innym numerze bocznym co jest z resztą o tyle dziwne, że zdjęcie wagonu o takim numerze bocznym jest łatwo dostępne.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: G10, Tillig

Post autor: tete »

Czytałem test w TT-Club i z początku lekko się zawiodłem informacją, że...
cytuję: "Jednak jest coś gorszego. Są to wzmocnienia burt końcowych (to pod kątem pod czarną tablicą i w poprzek), których to wagon PKP nie posiadał" (...)
No i tak szukałem po necie jakiegoś potwierdzenia tego faktu...

Zaciekawiła mnie jednak "grafika" wagonu pokazana na stronie EFC-Loko, pokazująca "rzut" boczny tego typu taboru, ze wzorcowym malowaniem PKP IV epoki. Przyglądałem sie i byłem zaskoczony, że wygląda całkiem podobnie jak wykonanie TILLIGA. Podobnie wspomniane boczne wzmocnienia - na grafice ze strony EFC występują. Owszem, są małe różnice w malowaniu (np. szerokość czarnego pola), ale suma-sumarum wygląda podobnie... Miłe zaskoczenie ?? A może rycina ze strony EFC tez jest błędna w stosunku do oryginału ?? :D Tego jednak nie jestem w stanie stwierdzić... ;)

TILLIG:
Obrazek

Grafika "wagonu" ze strony EFC pokazująca rzut boczny i malowanie IV epoki:
Obrazek
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

G10, Tillig

Post autor: BarTTek »

G10

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Gedeckter Güterwagen G10

:arrow: Liczba osi
2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy.

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
14130

:arrow: Zarząd kolejowy
PKP

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Elementy specyficzne
-

:arrow: Wersje modelu
04131 - G10 o nr. 18902, ČSD, Ep. III (brązowy)
04132 - Xt 527, MÁV, Ep. III (zielony)
04133 - Lw 7490677, SNCF, Ep. III (czarny)
04137 - G 10 5728, DSB, Ep. II (błękitny, ORION)
04331 - Za 38 418, DSB, Ep. III (chłodnia)
04332 - Za 99 301, DSB, Ep. III (chłodnia, TUBORG OL)
04333 - Za 99 301, DSB, Ep. III (chłodnia, CARLSBERG)
14130 - Gklm 27 51 113 6215-6, PKP, Ep. IV (brązowy)
14134 - G 10, 85-67-80, DR, Ep. III (brązowy)
14137 - G 10, DB, Ep. III (żółty, Fritz Homann)
14138 - G 10 37 157, DRG, Ep. II (zielony, Chlorodont)
14140 - Gn Cassel 4802, DRG, Ep. II (zielony, Persil)
14141 - Gklm10 126 902, DB, Ep. III (brązowy)
14142 - G 10 Cöln 600241, KPEV, Ep. I (chłodnia, Amica Landbutter)
14143 - G 10 Münster 579 018 [P], DRG, Ep. II (żółty, Hohmann, z pomostem)
14144 - G 10, SNCF, Ep. III (brązowy)
14145 - G 10, 21 50 110 5386-9, DR, Ep. IV (brązowy)
14146 - Kassel G 37726, DRG, Ep. II (brązowy)
95180 - G 10, ČSD, Ep. III (brązowy, z budką hamulcową)
95181 - G 10, ČSD, Ep. III (zielony, Krakonoš, z budką hamulcową)

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.

:arrow: Uwagi
Model G10 jest produkowany od dawien dawna. Niedawno buda przeszła face lifting. Czyli jak Tillig chce to potrafi. Zmiana wyszła modelowi na dobre. Szczegóły są wyrażniejsze, nity i deski drobniejsze, schodek pod drzwiami mimo że nadal przeskalowany wygląda dużo lepiej niż w Kasselu/Oppelnie. Szwy są niewidoczne, napisy małe i czytelne, a wagon mimo że jest bardzo niewielki sprawia bardzo dobre wrażenie. Podwozie uzyskało standartowy KKS i dziurę po środku. W wagonie Daa -65- na miejscu tej dziury znajduje się skrzynia, a tutaj pozostawiono to tak. Wpływa to na jeszcze gorszy wygląd podwozia- duże mechanizmy KKS i dziura robią swoje- całość wygląda mizernie. Koła na metalowych łożyskach- mimo to wagonowi zdarza się czasem wykoleić na rozjeździe w dużym składzie. G10 to kultowy wagon, niska cena i ogrom malowań w tym PKP to ogromne zalety tego wagonu- warto mieć choć jedną sztukę.

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 sty 2008, 10:17 przez BarTTek, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość