
Dokładne wiadomości o rekordzie TGV po polsku można znaleźć na Wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/TGV
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rekord_TGV_Atlantique
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
Tak nie do końca - rekord ustanowiono 18 maja 1990 roku pociągiem TGV - A nr 325 na torze próbnym włączonym do sieci SNCV na odcinku Paryż - Tours, dla pociągów dużych prędkości. Odcinek ten jest oczywiście dwutorowy a znajduje się 166,8 km od Paryża. Odcinek "odizolowany jest murem betonowym ochronnym z wiadomych przyczyn, o wysokości ok 3 metrów. Pociąg rozpędzono na odcinku 5-6 km, a w końcowej fazie rozpędzania wykorzystano 25 promilowy spadek przy zjeżdzie na most nad Loarą. Punkt krytyczny prędkości uzyskano tuz przed mostem gdzie dziś stoi tablica pamiątkowa. Sład do bicia rekordu był specjalnie przygotowany. Złożóno go z 5 wagonów (dwie głowice napędowe i trzy wagony doczepne - pomiarowe o łacznej masie 250 ton). Skład miał zwiększone średnice kół z 920 mm do 1090 mm. Podwyższono na odcinku prób również napięcie w sieci trakcyjnej z 25 do 29,5 KV. Na 3/4 trasy znajduje się stacja Vendome gdzie zakończono bicie rekordu. Hamowanie pociągu nastąpiło na 30 km odcinku. Obecnie przeszkodą w zwiększeniu prędkosci dla seryjnych pociągów są czynniki fizyczne. Po próbach stwierdzono że pomiędzy pantografem a przewodem wytwarza się przy tak dużej prędkości łuk elektryczny, który topi okładziny na pantografie. Zwiększenie średnicy kół zmniejsza komfort jazdy, hałas również daje się we znaki (mieszkańcy przez które przebiegają nitki TGV) i wreszcie zużycie prądu.et22 pisze:TGV ustanowił rekord światowy na torze klasycznym (515 km/h o ile mnie pamięć nie myli). I to ten właśnie gościł kilka lat temu w Polsce. Ale czy u nas ustanowił jakiś rekord to nie słyszałem.
Rekord ten wynosi 331km/hDla pociągów ciągniętych lokomotywą rekord ustanowiono 29 marca 1955, również we Francji. Rekord pobiła lokomotywa BB9004 ze składem 3 wagonów
Zgadza się. Trzeba tylko pamiętać, że napięcie w sieci trakcyjnej na czas tego przejazdu zostało podniesione powyżej nominalnego, koła TGV również były większe niż nominalne, wymieniono transformatory w lokomotywach (na większą moc) i jeszcze kilka modyfikacji. Zresztą wszystkie informacje są tu: http://www.trainweb.org/tgvpages/rec-intro.htmlet22 pisze:TGV ustanowił rekord światowy na torze klasycznym (515 km/h o ile mnie pamięć nie myli). I to ten właśnie gościł kilka lat temu w Polsce. Ale czy u nas ustanowił jakiś rekord to nie słyszałem.
Oczywiście, że tak.Papcio pisze:Widocznie kiepsko, ale po to jest forum zeby zapytac![]()
Fotki jak fotki, ani nie świetne, ani nie beznadziejne...ArturSch pisze:Fantastyczne fotki
Fantastyczne fotkidrlukasz pisze:Fotki z szopy PCC Szczakowa ("Ludmiły", Tamary, T448p, M62, "Szestikolak" czyli Czeska seria 181) masz tu
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości