Omu, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2189
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Omu, Tillig

Post autor: oelka »

ArturSch pisze:O węglarkę ....
Tylko z dwoch roznych grup (Gattunsbezirk) wagonow. Bo wagony z grupy Breslau dosc znacznie roznia sie od weglarek z grupy Königsberg mimo podobnej ladownosci.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 mar 2008, 23:09 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10350
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Omu, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

DBv pisze:To może trzeba by sprecyzować czy chodzi o ....
O węglarkę ....
:lol:
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1942
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Omu, Tillig

Post autor: DBv »

To może trzeba by sprecyzować czy chodzi o Omu "Breslau" (Tillig) czy o Omu "Koenigsberg" (ex Zeuke/BTTB).
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Omu, Tillig

Post autor: krzysztof »

witam,
prawda, jak zwykle, leży pośrodku:
TEN konkretny kształt wagonu zaczął być w TT od ok. 1993 r. za sprawą BTTB Zeuke - to fakt.
ale węglarka Omu drewnianej budowy (chyba nawet dokładniej wykonana - te haki, poręcze i inne szczegóły... - mam kilka z obu źródeł i w różnych wersjach i mogę porównać) jest "od zawsze", bo już Zeuke, a potem BTTB ją produkowała.
zapewne w katalogach ArturSch znajdziemy ostatni rok produkcji tego wzoru wagonu...
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1942
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Omu, Tillig

Post autor: DBv »

ArturSch pisze:Klasyka w TeTetce - był "od zawsze".
Jeżeli przyjąć, że "od zawsze" zaczęło się w 1993 roku...
ArturSch pisze:Może trochę drażnią przeskalowane poręcze przy budce hamulcowej ale to zapewne pozostałość po BTTB.
...model nigdy nie był w ofercie BTTB - co najwyżej w ofercie BTTBZeuke
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 23:02 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10350
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Omu, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Omu

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Offener Güterwagen mit Bremserhaus / węglarka z budką hamulcową

:arrow: Liczba osi
2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy.

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
14280

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
Omu 37-86-32

:arrow: Elementy specyficzne
budka hamulcowa

:arrow: Wersje modelu
14270 - Omu 35-35-45, DR, Ep. III
14271 - Ommk 710 761, DB, Ep. III
14273 - Omu Nr 7, VEB Feuerfest Webro, Ep. IV (błekitno-szary)
14280 - Omu 37-86-32, DR, Ep. III (z budką hamulcową)
14281 - Ommk 716 312, DB, Ep. III (z budką hamulcową)
01335 - Om 42761 Breslau, DRG, Ep. II, (w secie, z budką hamulcową)
01379 - O-Breslau, DR, Ep. III, (w secie, z budką hamulcową)

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.

:arrow: Uwagi
Piękny model drewnianej węglarki. Klasyka w TeTetce - był "od zawsze". Teraz po przejęciu przez Tilliga prezentuje się jeszcze fajniej. Idelane napisy, klasyczny wyglad. Jazda bez zarzutu. Trochę zastanawia, widoczna na zdjeciu, różna wysokość gniazd sprzęgów, ale z porównania wynika, że odchyłki mieszczą się w granicach tolerancji. Może trochę drażnią przeskalowane poręcze przy budce hamulcowej ale to zapewne pozostałość po BTTB. Nie umniejsza to w niczym atrakcyjności wagonu - jest to żelazny element składowy taboru z III Epoki.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość