Dzięki za odpowiedź...
...Tak też myślałem. Szukam tylko potwierdzenia, bo prawdę mówiąc nie lubię badziewia na makiecie - w sensie pchania na nią czegoś, co nie ma uzasadnienia.
Pytanie tylko o "dodawanie popychów" na linii 

 Ale tego tez się raczej od lat 70-tych nie stosowało...
Prawdę mówiąc, bardzo kusi (budując makietę małej stacji) zainstalowanie takiej małej klimatycznej lokomotywowni z nawęglaniem - jak to co pokazałem poniżej, stąd moje pytanie...
 
 
Patrząc na to - można by bez przeróbek zastosować bo dosyć polskie - więc kusi 

 ). 
...ale rzeczywiście - obserwowałem wiele tego typu małych stacji (rzeczywistość i schematy) i nie znalazłem tam lokomotywowni. Ostatnio przejeżdżałem przez Nałęczów. Tam mają przeładunek na wąskie i jakoś lokomotywowni nie widać. A Nałęczów jest nieco większą stacją przelotową na linii dwutorowej...
Za to są krany wodne dla parowozów (jeszcze). 
Rozumiem, że w pokazanym wcześniej przykładzie schematu małej stacyjki nie ma przeciwwskazań, by zainstalować takowe "nawadniacze parowozów" (+ wieża wodna) 
 
PS. Czyżby lokomotywownia na stacji Lewin Leski Leszka Lewińskiego była nieporozumieniem (1968 r.)?