Dokładność by Tillig ....

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
MarcinSz
Posty: 352
Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: MarcinSz »

krzysztof pisze:- chłodnię berlin z podgiętym stopniem wejściowym który wymagał kleju.
Ten typ tak często miał, ja swoją 14103 reklamowałem bo stopień był całkiem ułamany. Na szczęście w wymienionej było OK.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2008, 16:57 przez MarcinSz, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Szwanenfeld
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: krzysztof »

Ostatnio na wewnętrznej stronie pudełka tilliga pojawiła się pieczątka, coś jakby kontrolka jakości, z "ptaszkiem" zapewniającym o najwyższym jej poziomie.

i tak, z moich ostatnich zakupów (w tym miesiącu!) mam w takich pudełkach:
- platformę budowlaną z brakującym napisem DR i oznaczeniem cyfrowym z jednej strony,
- chłodnię berlin z podgiętym stopniem wejściowym który wymagał kleju.

zaczyna mnie to wkurzać, już nawet myślę, że chińczycy są dokładniejsi.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2008, 19:20 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: wkocierz »

KrzyszTTof pisze: rozjazd krzyżowy (83300)
Mam pytanie odnośnie właściwości przejezdnych tego rozjadu. Mam zamontowany taki rozjazd i niestety muszę powiedzieć, że gdy loka przejeżdża przez niego, dziwnie zaczyna trząś nią na boki (są to małe wahania ale widoczne i nie cieszą zbyt oka). Czy zaobserwowaliście może ten sam efekt na swoim angliku? Dodam, że z poziomem u mnie wszystko w porządku :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 22 mar 2008, 16:59 przez wkocierz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: Mariusz »

Również preferuję tory cięte z metra. Im mniej złączy tym lepsza przewodnośc prądu.
Pomijając fakt, że taniej !!
PiotrK
Posty: 75
Rejestracja: 07 lis 2006, 12:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: PiotrK »

hugwa pisze:Uczyć się trzeba, a nie przepraszać....
..od "wujka Staszka, mistrza ciętej riposty"?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2008, 12:07 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: KrzyszTTof »

PiotrK pisze:W TT-CAD jest jeszcze inaczej - ani kombinacja G2/G3 ani G2/G4 nie wyrównują torów w takim układzie. Ma ktoś może praktykę w tej dziedzinie?
Ja praktykuję na makiecie obcążki i pilniczek diamentowy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 20 lut 2008, 12:07 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hugwa
Posty: 160
Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
Lokalizacja: mentalne zadupie
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: hugwa »

PiotrK pisze:wybacznie niefachowe słownictwo
Uczyć się trzeba, a nie przepraszać....
Ostatnio zmieniony 20 lut 2008, 10:43 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
PiotrK
Posty: 75
Rejestracja: 07 lis 2006, 12:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: PiotrK »

To jeszcze kwiatuszek w katalogach 2006 i 2007/2008 w sekcji schematów torowisk z torów modelowych.

Mamy dwa rozjazdy EW-1 z tą sama orientacją i łączymy je ze sobą tymi odchodzącymi w bok końcami (wybacznie niefachowe słownictwo ;) ). Powstaje torowisko równoległe z łącznikiem. Teraz chcemy wyrównać długości torów równoległych minimalną ilością odcinków prostych. Katalog w kilku miejscach na schematach proponuje tory G2 i G3, ale w jednym przypadku G2 i G4. :shock:

Np.
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 4&kat=2007 (schemat w prawym/górnym rogu)

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=2007 (schemat w lewym/górnym rogu)


P.S. W TT-CAD jest jeszcze inaczej - ani kombinacja G2/G3 ani G2/G4 nie wyrównują torów w takim układzie. Ma ktoś może praktykę w tej dziedzinie?
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: krzysztof »

witam,
to ja dodam swoje:
po wymianie wszystkich kół w wagonach jestem na etapie wymianykół na tilligowskie w lokach.
na pierwszy ogień poszła trzyosiowa v36. nic prostszego? nieprawda!
na 3 zakupione nowe (kadmowane?) koła dwa były równe, trzecie nie.
traf chciał, że najpierw połączyłem "sztangą" te nierówne - no kurcze! ile można patrzeć dlaczego loko się zacina!!!
w końcu tą "czarną owcę" włożyłem jako środkowe - w modelu niezwiązane. dopiero teraz zagrało! loko chodzi, chociaż widać, że środkowe przeciwwagi koła są lekko inaczej.
czyżbym powinien kupić 6 kół i dobierać?
Awatar użytkownika
Trojan
Posty: 345
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: Trojan »

A może to siła Coriolisa, która "objawia się zakrzywieniem TORU" :lol: źródło - wikipedia http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Coriolisa :)
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: KrzyszTTof »

Mariusz pisze:Nie wiedziałeś o tym, że nie ma linii prostej na świecie ?? 8)
A tak... zapomniałem że to horyzont zniekształca, bo jest w łuk :D
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 23:32 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: Mariusz »

Nie wiedziałeś o tym, że nie ma linii prostej na świecie ?? 8)
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: KrzyszTTof »

Jedziemy dalej....

Podkłady proste G1 nie są wcale proste, tylko są delikatnie wygięte w łuk (przejrzałem cały posiadany zapas z 2 dostaw z różnych miejsc).

:? :evil:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 23:32 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: KrzyszTTof »

Mariusz pisze:A prześwit sprawdziłeś ?? !! Może to tor szeroki !! :mrgreen:
Hehe... prześwit na szczęście jest git. Ale jak składam stację to czuję się jak hazerowiec, który ma zbieraninę torowisk z różnych firm :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 23:31 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Dokładność by Tillig ....

Post autor: Mariusz »

A prześwit sprawdziłeś ?? !! Może to tor szeroki !! :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kuzynsamozlo i 4 gości