Ten typ tak często miał, ja swoją 14103 reklamowałem bo stopień był całkiem ułamany. Na szczęście w wymienionej było OK.krzysztof pisze:- chłodnię berlin z podgiętym stopniem wejściowym który wymagał kleju.
Dokładność by Tillig ....
Moderator: mod-Tabor
-
MarcinSz
- Posty: 352
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Ostatnio zmieniony 24 mar 2008, 16:57 przez MarcinSz, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Szwanenfeld
- krzysztof
- Posty: 1743
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Ostatnio na wewnętrznej stronie pudełka tilliga pojawiła się pieczątka, coś jakby kontrolka jakości, z "ptaszkiem" zapewniającym o najwyższym jej poziomie.
i tak, z moich ostatnich zakupów (w tym miesiącu!) mam w takich pudełkach:
- platformę budowlaną z brakującym napisem DR i oznaczeniem cyfrowym z jednej strony,
- chłodnię berlin z podgiętym stopniem wejściowym który wymagał kleju.
zaczyna mnie to wkurzać, już nawet myślę, że chińczycy są dokładniejsi.
i tak, z moich ostatnich zakupów (w tym miesiącu!) mam w takich pudełkach:
- platformę budowlaną z brakującym napisem DR i oznaczeniem cyfrowym z jednej strony,
- chłodnię berlin z podgiętym stopniem wejściowym który wymagał kleju.
zaczyna mnie to wkurzać, już nawet myślę, że chińczycy są dokładniejsi.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2008, 19:20 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
wkocierz
- Posty: 132
- Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Mam pytanie odnośnie właściwości przejezdnych tego rozjadu. Mam zamontowany taki rozjazd i niestety muszę powiedzieć, że gdy loka przejeżdża przez niego, dziwnie zaczyna trząś nią na boki (są to małe wahania ale widoczne i nie cieszą zbyt oka). Czy zaobserwowaliście może ten sam efekt na swoim angliku? Dodam, że z poziomem u mnie wszystko w porządkuKrzyszTTof pisze: rozjazd krzyżowy (83300)
Ostatnio zmieniony 22 mar 2008, 16:59 przez wkocierz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Również preferuję tory cięte z metra. Im mniej złączy tym lepsza przewodnośc prądu.
Pomijając fakt, że taniej
Pomijając fakt, że taniej
-
PiotrK
- Posty: 75
- Rejestracja: 07 lis 2006, 12:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
..od "wujka Staszka, mistrza ciętej riposty"?hugwa pisze:Uczyć się trzeba, a nie przepraszać....
Ostatnio zmieniony 20 lut 2008, 12:07 przez PiotrK, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Ja praktykuję na makiecie obcążki i pilniczek diamentowyPiotrK pisze:W TT-CAD jest jeszcze inaczej - ani kombinacja G2/G3 ani G2/G4 nie wyrównują torów w takim układzie. Ma ktoś może praktykę w tej dziedzinie?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2008, 12:07 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- hugwa
- Posty: 160
- Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
- Lokalizacja: mentalne zadupie
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Uczyć się trzeba, a nie przepraszać....PiotrK pisze:wybacznie niefachowe słownictwo
Ostatnio zmieniony 20 lut 2008, 10:43 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
PiotrK
- Posty: 75
- Rejestracja: 07 lis 2006, 12:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
To jeszcze kwiatuszek w katalogach 2006 i 2007/2008 w sekcji schematów torowisk z torów modelowych.
Mamy dwa rozjazdy EW-1 z tą sama orientacją i łączymy je ze sobą tymi odchodzącymi w bok końcami (wybacznie niefachowe słownictwo
). Powstaje torowisko równoległe z łącznikiem. Teraz chcemy wyrównać długości torów równoległych minimalną ilością odcinków prostych. Katalog w kilku miejscach na schematach proponuje tory G2 i G3, ale w jednym przypadku G2 i G4.
Np.
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 4&kat=2007 (schemat w prawym/górnym rogu)
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=2007 (schemat w lewym/górnym rogu)
P.S. W TT-CAD jest jeszcze inaczej - ani kombinacja G2/G3 ani G2/G4 nie wyrównują torów w takim układzie. Ma ktoś może praktykę w tej dziedzinie?
Mamy dwa rozjazdy EW-1 z tą sama orientacją i łączymy je ze sobą tymi odchodzącymi w bok końcami (wybacznie niefachowe słownictwo
Np.
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 4&kat=2007 (schemat w prawym/górnym rogu)
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 5&kat=2007 (schemat w lewym/górnym rogu)
P.S. W TT-CAD jest jeszcze inaczej - ani kombinacja G2/G3 ani G2/G4 nie wyrównują torów w takim układzie. Ma ktoś może praktykę w tej dziedzinie?
- krzysztof
- Posty: 1743
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
witam,
to ja dodam swoje:
po wymianie wszystkich kół w wagonach jestem na etapie wymianykół na tilligowskie w lokach.
na pierwszy ogień poszła trzyosiowa v36. nic prostszego? nieprawda!
na 3 zakupione nowe (kadmowane?) koła dwa były równe, trzecie nie.
traf chciał, że najpierw połączyłem "sztangą" te nierówne - no kurcze! ile można patrzeć dlaczego loko się zacina!!!
w końcu tą "czarną owcę" włożyłem jako środkowe - w modelu niezwiązane. dopiero teraz zagrało! loko chodzi, chociaż widać, że środkowe przeciwwagi koła są lekko inaczej.
czyżbym powinien kupić 6 kół i dobierać?
to ja dodam swoje:
po wymianie wszystkich kół w wagonach jestem na etapie wymianykół na tilligowskie w lokach.
na pierwszy ogień poszła trzyosiowa v36. nic prostszego? nieprawda!
na 3 zakupione nowe (kadmowane?) koła dwa były równe, trzecie nie.
traf chciał, że najpierw połączyłem "sztangą" te nierówne - no kurcze! ile można patrzeć dlaczego loko się zacina!!!
w końcu tą "czarną owcę" włożyłem jako środkowe - w modelu niezwiązane. dopiero teraz zagrało! loko chodzi, chociaż widać, że środkowe przeciwwagi koła są lekko inaczej.
czyżbym powinien kupić 6 kół i dobierać?
- Trojan
- Posty: 345
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
A może to siła Coriolisa, która "objawia się zakrzywieniem TORU"
źródło - wikipedia http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Coriolisa 
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
A tak... zapomniałem że to horyzont zniekształca, bo jest w łukMariusz pisze:Nie wiedziałeś o tym, że nie ma linii prostej na świecie![]()
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 23:32 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Nie wiedziałeś o tym, że nie ma linii prostej na świecie

- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Jedziemy dalej....
Podkłady proste G1 nie są wcale proste, tylko są delikatnie wygięte w łuk (przejrzałem cały posiadany zapas z 2 dostaw z różnych miejsc).

Podkłady proste G1 nie są wcale proste, tylko są delikatnie wygięte w łuk (przejrzałem cały posiadany zapas z 2 dostaw z różnych miejsc).
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 23:32 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
Hehe... prześwit na szczęście jest git. Ale jak składam stację to czuję się jak hazerowiec, który ma zbieraninę torowisk z różnych firmMariusz pisze:A prześwit sprawdziłeś![]()
Może to tor szeroki
![]()
Ostatnio zmieniony 19 lut 2008, 23:31 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Dokładność by Tillig ....
A prześwit sprawdziłeś
Może to tor szeroki

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: kuzynsamozlo i 4 gości