
Oczywiście napisy nie są kompletne (odwinąłem mały numer z nimi

Moderator: mod-Tabor
No własnie, to już troszkę trudniejsze. Ale życzę powodzenia i pochwal się efektem końcowym.odlew złożony z dwóch form, a wstrzykanie żywicy poprzez kanały.
oelka pisze:W przypadku zespolow tego typu nie bylo zespolow zlozonych z wiekszej ilosci wagonow niz 4. A wiec dwa skrajne i dwa srodkowe.BarTTek pisze:PS ile bip, wagonów środkowych, może być maksymalnie między końcowymi członami
Zacznijmy od tego, ze to nie jest guma. Przejsce miedzywagonowe w wagonach Bipa(Bhp) jest pokryte brezentem, ktory nawet nie ma ksztaltu gumowej harmonii takiej jak w Ikarusie 280. Kolor materialu byl najczesciej szary, ewenetualnie szaro-zielony, lub w jakims dosc jasnym i zlamanym odcieniu zieleni.jaki powinien być kolor gumy miedzy wagonami
Krzysztof
J.R. pisze:Bipy z prostymi ścianami miały przeprojektowane rynienki - właśnie brak ich na dole a nad górnymi oknami nie zakręcają ale ciągną się prosto. Tak samo inny był układ siedzeń 2+2 a w członach środkowych masz na dolnej kondygnacji dodatkowe przedziały WC. W świecie kolei jest szczegółowy opis różnic oraz dokładne plany - polecam tam zaglądnąćW końcu modele buduje się nie tylko w oparciu o zdjęcia
oelka pisze:Uklad siedzen 2+2, oraz dodatkowe toalety w dolnym poziomie wagonow srodkowych pojawil sie jeszcze w Bipach ze scietym przodem z drugiej serii produkcyjnej sprowadzonej od 1963 roku. Stary ulad 2+3 posiadalo tylko 65 zespolow z lat 1959-61. Byc moze, ze juz jeden ze sprowadzonych w 1961 roku mial uklad 2+2.
Natomiast wagony czolowe z wysoka sciana zamiast scietego dachu pojawily sie w dostawach od 1974 do 1977 roku, kiedy to import tych zespolow zostal zakonczony.
Jeszcze moze powroce do zestawiania zespolow. Fabrycznie zespoly byly czterowagonowe. Jednak ze wzgledu na uszkodzienia sprowadzono tez 57 wagonow czolowych w latach 1967, 1971-73, oraz 1976. Czesc wagonow uzupelniajacych do czasu wykorzystania ich zamiast wagonow uszkodzonych byla zestawiona w zespoly dwowagonowe. W pozniejszym czasie zaczeto zestawiac wagony w zespoly trzywagonowe.
Dokladnie to: Krzysztof Koj. Wagony piętrowe na PKP Swiat Kolei 5/2001, str. 12-17.W świecie kolei jest szczegółowy opis różnic oraz dokładne plany - polecam tam zaglądnąćW końcu modele buduje się nie tylko w oparciu o zdjęcia
Krzysztof
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości