[Historia] Rozwadów w połowie lat 70

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70

Post autor: Mariusz »

Co do zestawień pociągów to mam ciekawszy przykład:
w 1998 roku jechałem nocnym pociągiem z Salonik do Aten i z powrotem do Salonik, który miał koło 20 wagonów różnej maści. W pociągu były nawet wagony z PaFaWagu, a rodzynkiem był belgijski wagon restauracyjny z lat 30-tych, a cały pociąg ciągnęła nowoczesna lokomotywa spalinowa serii A 483 przypominająca Herkulesa. Żeby było ciekawiej, to w pociągu był jeszcze jeden wagon towarowy-kryty.
Pociąg dojeżdżał do Pireusu (coś w rodzaju naszego Świnoujścia Portu) tylko widok mniej ciekawy.
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 509
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70

Post autor: wojtek_ »

Hmm...SP30+ boczniaki na rozkładowym pociągu to dla mnie kontrastowe zestawienie, "budzące zastrzeżenia natury estetycznej" :) Ale jak widać na zdjęciach wszystko sie mogło zdarzyć i podwójne gagariny z bipa i pięćdziesięcioletnie wagony ze spalinówką. Pamiętam, że w drugiej połowie lat '80 z Rozwadowa na stację towarową jeździł pociąg służbowy w składzie SP42 + 1 doner /wagon ten jest teraz w zbiorach PSMK w Skierniewicach/.
Z racji swojego wieku, świadomym obserwatorem kolejowych szlaków zostałem na początku lat osiemdziesiątych. Dlatego wszelkie materiały archeologii kolejowej powodują u mnie opad szczęki; a te które dotyczą rodzinnych stron to już w szczególności. Chętnie pogłębiłbym wiedzę na temat Rozwadowa, Skarżyska, Dęblina, Chełma.
oelka pisze:Wszytkie zdjecia wagonow, EW90, czy odstawionego tendra i plugu odsnieznego sa wartosciowym materialem dokumentacyjnym, szczegolnie z czasow gdy zrobienie zdjecia na terenie kolejowym moglo oznaczac narazenie sie na bardzo konkretne szykany ze strony SOK.
Wielkie podziękowania i szacunek dla odwagi przy robieniu zdjęć! Pamiętam stres jaki mi towarzyszył kiedy szpiegowałem tajemnice PRL przy użyciu Smieny 8M made in USSR!

pozdrawiam
wojtek jaroszuk
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 11:27 przez wojtek_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70

Post autor: oelka »

wojtek_ pisze:Innym (kontrastowym) mixem taborowym jest zestawienie SM30 ze starymi boczniakami!
To wcale nie jest jakas wielka niespodzianka. Szkoda, ze nie mozna zobaczyc numerow tych wagonow i serii lokomotywy. W Przemyslu przez cale lata 70. i 80. pociag sluzbowy byl zestawiany z wagonow i lokomotywy przystosowanych do ogrzewania elektrycznego niskonapieciowego. Podobnie jak w Przemyslu, tak i w Warszawie tzw. "klasa odolanska" byla zestawiona z SP30 i dwoch lub trzech wagonow Donnerbuchsenow, lub boczniakow. Zreszta niektore z tych wagonow do dzis, choc bez ukladu ogrzewczego funkcjonuja w skansenach i w Wolsztynie. Natomiast bardzo ciekawy jest ten trzyosiowy Durchgangswagen (z przejsciem przez caly wagon), byc moze pochodzenia austriackiego.
Albo EW90(!!)na 10 lat przed elektryfikacją Rozwadowa
Przy EW90 troche pretensjonalny jest podpis. Bowiem zespoly ET/EB168 dosc trudno jest uznac za wzor do budowy naszych zespolow 91/92000 czyli pozniej EW51. Dlatego, ze w czesc elektryczna byla w pelni opracowaniem angielskim, a pomysl budowy EZT do ruchu aglomeracyjnego byl w juz w Polsce i w innych krajach europejskich, przedmiotem prac od lat 20. XX wieku. Niemniej zdjecia sa ciekawe bo pokazuja EW90 okolo 1976 roku, a wiec tuz po wycofaniu z planowego ruchu. W stanie niemal oryginalnym.
albo lubelskie Pt31
Prawie rzutem na tasme, byly wykonane te zdjecia. Lata od 1976 do ok. 1979-80 to koniec zyciorysu Pt31.
Warto spojrzec jeszcze na zdjecia z wagonem Di24 (protoplasta Donnerbuchsenow) jadacym na koncu skladu za ryflakiem, czy radziecki plug odsniezny typu SDP-M schowany za tendrem.

Wielkie podziekowania naleza sie autorowi zdjec, ze nie zajal sie fotografowaniem wylacznie lokomotyw. Wszytkie zdjecia wagonow, EW90, czy odstawionego tendra i plugu odsnieznego sa wartosciowym materialem dokumentacyjnym, szczegolnie z czasow gdy zrobienie zdjecia na terenie kolejowym moglo oznaczac narazenie sie na bardzo konkretne szykany ze strony SOK.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 sty 2008, 22:52 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 509
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70

Post autor: wojtek_ »

Innym (kontrastowym) mixem taborowym jest zestawienie SM30 ze starymi boczniakami!
Albo EW90(!!)na 10 lat przed elektryfikacją Rozwadowa, albo lubelskie Pt31. Czad! Rozwadowski tabor jaki pamietam z lat '80 nie był już tak interesujący - ot jakies dwóje z bipami na Lublin, petuchy na Karpatach, przeworskie oelki - jednym słowem nuda. :mrgreen: Ależ skarby ludzie trzymaja w domowych albumach...
pozdrawiam
wojtek jaroszuk
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70

Post autor: oelka »

wojtek_ pisze:Czad!
Warto zwrocic uwage na zestawienie skladu. I nie chodzi mi bynajmniej o dwa ST44 na czole, lecz o Bipe plus jakis bagazowy starszej konstrukcji (prawdopodobnie powojennej).

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 sty 2008, 22:46 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 509
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

[Historia] Rozwadów w połowie lat 70

Post autor: wojtek_ »

Czad!

Obrazek
wiecej: http://swr.podkarpackakolej.net/index.p ... storyczne2
pozdrawiam
wojtek jaroszuk
Ostatnio zmieniony 24 sty 2008, 14:43 przez wojtek_, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość