Co do zestawień pociągów to mam ciekawszy przykład:
w 1998 roku jechałem nocnym pociągiem z Salonik do Aten i z powrotem do Salonik, który miał koło 20 wagonów różnej maści. W pociągu były nawet wagony z PaFaWagu, a rodzynkiem był belgijski wagon restauracyjny z lat 30-tych, a cały pociąg ciągnęła nowoczesna lokomotywa spalinowa serii A 483 przypominająca Herkulesa. Żeby było ciekawiej, to w pociągu był jeszcze jeden wagon towarowy-kryty.
Pociąg dojeżdżał do Pireusu (coś w rodzaju naszego Świnoujścia Portu) tylko widok mniej ciekawy.
[Historia] Rozwadów w połowie lat 70
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
- wojtek_
- Posty: 509
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70
Hmm...SP30+ boczniaki na rozkładowym pociągu to dla mnie kontrastowe zestawienie, "budzące zastrzeżenia natury estetycznej"
Ale jak widać na zdjęciach wszystko sie mogło zdarzyć i podwójne gagariny z bipa i pięćdziesięcioletnie wagony ze spalinówką. Pamiętam, że w drugiej połowie lat '80 z Rozwadowa na stację towarową jeździł pociąg służbowy w składzie SP42 + 1 doner /wagon ten jest teraz w zbiorach PSMK w Skierniewicach/.
Z racji swojego wieku, świadomym obserwatorem kolejowych szlaków zostałem na początku lat osiemdziesiątych. Dlatego wszelkie materiały archeologii kolejowej powodują u mnie opad szczęki; a te które dotyczą rodzinnych stron to już w szczególności. Chętnie pogłębiłbym wiedzę na temat Rozwadowa, Skarżyska, Dęblina, Chełma.
pozdrawiam
wojtek jaroszuk

Z racji swojego wieku, świadomym obserwatorem kolejowych szlaków zostałem na początku lat osiemdziesiątych. Dlatego wszelkie materiały archeologii kolejowej powodują u mnie opad szczęki; a te które dotyczą rodzinnych stron to już w szczególności. Chętnie pogłębiłbym wiedzę na temat Rozwadowa, Skarżyska, Dęblina, Chełma.
Wielkie podziękowania i szacunek dla odwagi przy robieniu zdjęć! Pamiętam stres jaki mi towarzyszył kiedy szpiegowałem tajemnice PRL przy użyciu Smieny 8M made in USSR!oelka pisze:Wszytkie zdjecia wagonow, EW90, czy odstawionego tendra i plugu odsnieznego sa wartosciowym materialem dokumentacyjnym, szczegolnie z czasow gdy zrobienie zdjecia na terenie kolejowym moglo oznaczac narazenie sie na bardzo konkretne szykany ze strony SOK.
pozdrawiam
wojtek jaroszuk
Ostatnio zmieniony 25 sty 2008, 11:27 przez wojtek_, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70
To wcale nie jest jakas wielka niespodzianka. Szkoda, ze nie mozna zobaczyc numerow tych wagonow i serii lokomotywy. W Przemyslu przez cale lata 70. i 80. pociag sluzbowy byl zestawiany z wagonow i lokomotywy przystosowanych do ogrzewania elektrycznego niskonapieciowego. Podobnie jak w Przemyslu, tak i w Warszawie tzw. "klasa odolanska" byla zestawiona z SP30 i dwoch lub trzech wagonow Donnerbuchsenow, lub boczniakow. Zreszta niektore z tych wagonow do dzis, choc bez ukladu ogrzewczego funkcjonuja w skansenach i w Wolsztynie. Natomiast bardzo ciekawy jest ten trzyosiowy Durchgangswagen (z przejsciem przez caly wagon), byc moze pochodzenia austriackiego.wojtek_ pisze:Innym (kontrastowym) mixem taborowym jest zestawienie SM30 ze starymi boczniakami!
Przy EW90 troche pretensjonalny jest podpis. Bowiem zespoly ET/EB168 dosc trudno jest uznac za wzor do budowy naszych zespolow 91/92000 czyli pozniej EW51. Dlatego, ze w czesc elektryczna byla w pelni opracowaniem angielskim, a pomysl budowy EZT do ruchu aglomeracyjnego byl w juz w Polsce i w innych krajach europejskich, przedmiotem prac od lat 20. XX wieku. Niemniej zdjecia sa ciekawe bo pokazuja EW90 okolo 1976 roku, a wiec tuz po wycofaniu z planowego ruchu. W stanie niemal oryginalnym.Albo EW90(!!)na 10 lat przed elektryfikacją Rozwadowa
Prawie rzutem na tasme, byly wykonane te zdjecia. Lata od 1976 do ok. 1979-80 to koniec zyciorysu Pt31.albo lubelskie Pt31
Warto spojrzec jeszcze na zdjecia z wagonem Di24 (protoplasta Donnerbuchsenow) jadacym na koncu skladu za ryflakiem, czy radziecki plug odsniezny typu SDP-M schowany za tendrem.
Wielkie podziekowania naleza sie autorowi zdjec, ze nie zajal sie fotografowaniem wylacznie lokomotyw. Wszytkie zdjecia wagonow, EW90, czy odstawionego tendra i plugu odsnieznego sa wartosciowym materialem dokumentacyjnym, szczegolnie z czasow gdy zrobienie zdjecia na terenie kolejowym moglo oznaczac narazenie sie na bardzo konkretne szykany ze strony SOK.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 sty 2008, 22:52 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
- wojtek_
- Posty: 509
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70
Innym (kontrastowym) mixem taborowym jest zestawienie SM30 ze starymi boczniakami!
Albo EW90(!!)na 10 lat przed elektryfikacją Rozwadowa, albo lubelskie Pt31. Czad! Rozwadowski tabor jaki pamietam z lat '80 nie był już tak interesujący - ot jakies dwóje z bipami na Lublin, petuchy na Karpatach, przeworskie oelki - jednym słowem nuda.
Ależ skarby ludzie trzymaja w domowych albumach...
pozdrawiam
wojtek jaroszuk
Albo EW90(!!)na 10 lat przed elektryfikacją Rozwadowa, albo lubelskie Pt31. Czad! Rozwadowski tabor jaki pamietam z lat '80 nie był już tak interesujący - ot jakies dwóje z bipami na Lublin, petuchy na Karpatach, przeworskie oelki - jednym słowem nuda.

pozdrawiam
wojtek jaroszuk
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: [Historia] Rozwadów w połowie lat 70
Warto zwrocic uwage na zestawienie skladu. I nie chodzi mi bynajmniej o dwa ST44 na czole, lecz o Bipe plus jakis bagazowy starszej konstrukcji (prawdopodobnie powojennej).wojtek_ pisze:Czad!
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 sty 2008, 22:46 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- wojtek_
- Posty: 509
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
[Historia] Rozwadów w połowie lat 70
Ostatnio zmieniony 24 sty 2008, 14:43 przez wojtek_, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość