http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34880,1798680.html
http://www.stalus.iq.pl/show.php/idc/104
http://www.trasbus.com/kolejkagrojecka.htm

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
Juz nie ma tej bramy, tak jak i calego betonowego ogrodzenia po poludniowej stronie torow na most przy Cytadeli. Wlasnie stawiaja na jego miejscu badziewny plotek z drutu...oelka pisze: [...] A to byla normalnotorowa bocznica z Warszawy Gdanskiej. [...] Do dzis przy nastawni WGB (na przeciwko Miedzyparkowej) jest brama przez ktora byl wyprowadzony tor kolejowy. [...]
Miałem 4 lata i jeszcze coś z tamtych czasów pamiętam...oelka pisze:do 1974 roku
Ze względu na "pochodzenie" byłbym ciekaw ustaleń.oelka pisze:......moj ostatni obiekt zainteresowan w Komorowie i Pruszkowie, skasowana przed 1927 rokiem, przed uruchomieniem EKD.....
A takie typowo cukrownicze tez byly: Jozefow kolo Ozarowa, czy Leszno na trasie do Sochaczewa. Waskotorowki to temat rzeka, poza tymi publicznymi i najbardziej znanymi: W mrokach dziejow gina powoli rozne koleje konne: te lepiej poznane jak miedzy Wawrem a Stara Milosna, czy w Mrozach za Minskiem Maz. funkcjonujaca z trakcja konna do lat 60. XX wieku, ale tez moj ostatni obiekt zainteresowan w Komorowie i Pruszkowie, skasowana przed 1927 rokiem, przed uruchomieniem EKD.ArturSch pisze:Dla mnie zawsze kojarzyły się one z "głęboką prowincją" i ...kampanią buraczaną.
Fakt, o moscie zapomnialem wspomniec.miki pisze:Chyba najciekawszą pozostałością po kolejce jabłonowskiej (oprócz budynków dworców, m.in. w Otwocku) jest most na Świdrze na granicy Józefowa i Otwocka. Obecnie służy głównie do popisowych skoków do rzeki. W tym roku były dwa przypadki - na "dynię" i na nogi. Efekty : tetraplegia i otwarte złamanie obu kończyn dolnych. Dla niewtajemniczonych: most ma parę ładnych metrów wysokości a Świder też parę ale cm głębokości.
A to byla normalnotorowa bocznica z Warszawy Gdanskiej. Istniala gdzies od lat poczatku lat 20. XX wieku do 1974 roku. Do dzis przy nastawni WGB (na przeciwko Miedzyparkowej) jest brama przez ktora byl wyprowadzony tor kolejowy. Przecinal po skosie skrzyzowanie Buczka (ob. Slonimskiego) i Miedzyparkowej, dalej wzdluz Szymanowskiej schodzil na dol kolo fortu Traugutta przecinal Wybrzeze Gdanskie, przy skrzyzowaniu z Sanguszki i dalej schodzil nad Wisle tak, jak jest poprowadzona obecnie sciezka rowerowa.gbbsoft pisze:A ja pamiętam z (wczesnego) dzieciństwa kolejkę wożącą węgiel z nad brzegu Wisły do elektrociepłowni Powiśle. Czy może jakieś wieści na ten temat?
To już jest kwestia dyskusyjna, bo zębatkę miała też Kolej Sowiogórska, która znajdowała się na obecnych ziemiach polskich.oelka pisze: W okresie przed I wojna swiatowa, na odcineku od Belwederskiej do Klonowej, ze wzgledu na dosc stromy podjazd w 1902 roku zabudowano w torze zembatke systemu Abta i odcinek ten obslugiwano lokomotywa parowa z napedem zebatym zakupiona w SLM Winterthur. Byla to jedyna kolej z napedem zebatkowym w Polsce.
Punkt przyznanyArturSch pisze:Autora wątku proszę o przyznanie punktu ...
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość