BR 80
 Dokładna nazwa modelu
Dampflokomotive BR 80 der DR/Tendrzak BR80 kolei DR
 
 Liczba osi
3
 
 Dokładna nazwa producenta modelu
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria
 
 Forma
Model gotowy
 
 Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
 
 Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
 
 Numer katalogowy modelu
36000
 
 Zarząd kolejowy
DR
 
 Epoka
III
 
 Oznaczenie modelu
BR80 019 lub 001
 
 Stacjonowanie/Data
Rbd Halle, Hw Leipzig-West / 24.6.62
 
 Elementy specyficzne
Brak
 
 Wersje modelu
36000 - BR 80 019 lub 001 (w zależności od okresu produkcji) DR, Ep. III
36001 - BR 80 015 DB ep.III
36002 - BR 80 018 DRG ep.II (stara produkcja)
36003 - BR 80 018 DRG ep.II (nowa produkcja)
36026 - BR 80 022 DRG ep.II, Fotolack
 
 Sprzęg
Model nie posiada KKS, ale posiada gniazdo NEM 358
 
 Napęd
Silnik 5-polowy; 1 mała masa kinetyczna; napęd na jedną oś, pozostałe napędzane przez wiązary
 
 Oświetlenie
Oświetlenie żarówkowe (białe) tylko w kierunku jazdy (zmienne w zależności od kierunku jazdy)
 
 Uwagi
Na makiecie BR 80 czuje się dobrze na bocznicach. Tam, gdzie trzeba przetaczać składy, zestawiać w nowe. Jest jeden warunek. Tory muszą być w nienagannym stanie. Z racji krótkich wymiarów lokomotywa zatrzymuje się na każdej nierówności czy brudzie na torze. Nie pomaga tu nawet koło zamachowe, bo lokomotywa zachowuje się tak, jakby takiego elementu nie miała. Z tego względu lokomotywę polecam tylko i wyłącznie posiadaczom torów modelowych. Lokomotywka jest trochę za szybka jak na swoje nominalne 45 km/h, choć i tak jest wolniejsza, niż BR 81/92. 
 
 DCC:
Posiada gniazdo NEM 651. Włożenie dekodera do modelu Roco to kwestia sekund. 
Jak w zasilaniu analogowym lokomotywa była kapryśna, tak w DCC jest źle. Nie chcę tu przesądzać, bo być może tylko mi trafił się taki egzemplarz, ale by moja lokomotywa łaskawie ruszyła z miejsca trzeba ją obstukać niczym zardzewiałe stertówki BTTB.
Podsumowanie:
Bardzo udany model tendrzaka. Wart polecenia. Cena - poniżej 400 złoty wydaje się raczej nie za wysoka w porównaniu do tego, co proponuje nam model. Jeśli ktoś chce mieć nowoczesną parową lokomotywę manewrową - może śmiało rozważyć zakup BR 80! 
Autor materiału i zdjęć Charakterek, zaczerpnięto ze strony i więcej na : TT-Klub.PL.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 