Spalinowy zespół trakcyjny VT137/VS145 kolei DRG
2 x 4
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy
Model gotowy
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Model wielkoseryjny
02853
DRG
II
137 204 / 145 136 Dresden
Zestaw : wagon motorowy (137) + wagon doczepny (145)
02850 - VT 137/VS 145, DR, Ep. III
02851 - VT 137/VS 145, DB, Ep. III
02852 - BR 185/BR 195, DR, Ep. IV
02853 - VT 137/VS 145, DRG, Ep. II
Pięciopolowy silnik z jednym kołem zamachowym, napęd na jeden wózek - 2 osie, prąd pobieramy również ze wszystkich osi, na dwóch skrajnych kołach wózka napędowego gumki przyczepnościowe
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Białe/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy oraz oświetlenie wnętrza
Model wykazuje bardzo dobre właściwości jezdne zarówno pchany jak i ciągnięty. Każdy wagon stanowi oddzielną całość połączone tylko sprzęgiem. Atrakcyjna konstrukcja (oryginału) w połączeniu z nowoczesną technologią stanowią o bardzo atrakcyjnym wyglądzie, dużo szczegółów, standardowe ultraczytelne napisy, miłe jest oświetlenie wnętrza. Jedyną wadą modelu jest stosunkowo wysoka cena.
Posiada gniazdo NEM 651 w każdym wagonie (!). Włożenie dekodera do modelu to kwestia sekund - jeśli uporasz się ze zdjęciem dachu, a że przy pierwszym razie trochę ciężko schodzi więc operacja ta przyprawia niewprawionego użytkownika o przyspieszone bicie serca.
O ile instalacja dekodera (z serii mini) do wagonu motorowego jest konieczna, o tyle wagon doczepny bez dekodera też pojedzie i świeci (oczywiście białe i czerwone lampy na raz) jednak jeśli chcemy by nasz zestaw był w pełni DCC musimy zainstalować 2 szt dekoderów (drugi może być dekoderem funkcyjnym/akcesoriów, tzn. bez wyjścia na silnik)
Po instalacji dekodera oświetlenie wnętrza zapalamy i gasimy F0 czyli tak samo jak światła czołowe (białe/czerwone).
Model bardzo udany, możemy go polecić każdemu miłośnikowi zespołów trakcyjnych.