
Br 23
Moderator: mod-Tabor
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Br 23
Myślałem jeszcze nad mocowaniem budy. Podejrzewam, że ciężarek, którego mi brakuje i do którego zamierzałem przykręcić budę leży luzem, więc mój plan jest do d... Podpowiedzcie mi proszę, jak to było rozwiązane w modelach, gdzie obudowa była mocowana na śrubkę?
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Br 23
No to budę masz od Zeuke, reszta BTTB...
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Br 23
Zgadza się, zaczepów nie ma, ale pisałem wcześniej, że w budzie loki nie ma otworów na te zaczepy. Buda ma otwór na śrubę od góry. Jak kupię nawą ramę z zaczepami to i tak buda nie będzie pasowała.Charakterek pisze:Ponadto jak Ci pisałem wcześniej NIE MASZ zaczepów na ramie loki. I dlatego najlepiej jakbyś na giełdzie wyczaił ramę od loki z kołami, wiązarami, ślimakiem ale bez silnika.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, 20:03 przez sebano79, łącznie zmieniany 1 raz.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Br 23
Coś nie tak. Albo masz zeukowskie rozwiązanie tendra z blaszkami pobierającymi prąd z dwóch kół od góry i mocowanie na śrubę, albo jak u Ciebie rozwiązanie BTTB z osiami osadzonymi w blachach zbierających prąd z mocowaniem tendra za pomocą zatrzasków imitujących światła tylne (u Ciebie ewidentnie urawnych). Ty zamiast zatrzasków masz pewnie dwustronną taśmę, by tender nie odleciał. Ja miałem i taką i taką lokę, więc raczej znam dość dobrze rozwiązania obu. Ponadto jak Ci pisałem wcześniej NIE MASZ zaczepów na ramie loki. I dlatego najlepiej jakbyś na giełdzie wyczaił ramę od loki z kołami, wiązarami, ślimakiem ale bez silnika.sebano79 pisze:I jeszcze jedno. W sieci wyczytałem, że taki luźne mocowanie tendra jak u mnie było stosowane w niektórych wersjach BR23. W reszcie było na sztywno. I tak też nazwał moją loko sprzedający. Jednak na allegro pojawiła się taka sama BR z numerem 35. Co ja właściwie mam? (pomijając budę)...?
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, 20:02 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Br 23
http://www.zeuke.nl/index.php?option=co ... Itemid=106
(w górnym menu nalezy wybrac polska wersje jezykowa)
(w górnym menu nalezy wybrac polska wersje jezykowa)
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Br 23
Udało mi się nawiązać kontakt z bardzo życzliwym modelarzem, który przesłał mi pomocne serwisówki do BR23. W ramach wdzięczności za udzieloną mi pomoc, chętnie podzielę się nimi z "potrzebującymi". Chętnych proszę o maile. Ewentualnie mogę zamieścić je na forum, tylko powiedzcie gdzie, tak żeby inni mogli je łatwo odnaleźć.
Wracając jeszcze do mojej lokomotywy. Doszedłem do wniosku, że jest to składak. Jak zauważyliście zaczepy w podwoziu są wyłamane, ale w budzie nie ma na nie otworów. Jest za to dziurka na górze, co potwierdza, że buda pochodzi od wcześniejszego modelu w którym mocowana ona była na śrubkę, podobnie jak buda tendra. Pomyślałem, że gdy dokupię ciężarek wywiercę w nim otwór, nagwintuję i będę mocował budę na śrubkę.
Powiedzcie mi też, czym czyścić lokomotywę (na zewnątrz), żeby nie uszkodzić powłoki lakierniczej.
I jeszcze jedno. W sieci wyczytałem, że taki luźne mocowanie tendra jak u mnie było stosowane w niektórych wersjach BR23. W reszcie było na sztywno. I tak też nazwał moją loko sprzedający. Jednak na allegro pojawiła się taka sama BR z numerem 35. Co ja właściwie mam? (pomijając budę)...?
Wracając jeszcze do mojej lokomotywy. Doszedłem do wniosku, że jest to składak. Jak zauważyliście zaczepy w podwoziu są wyłamane, ale w budzie nie ma na nie otworów. Jest za to dziurka na górze, co potwierdza, że buda pochodzi od wcześniejszego modelu w którym mocowana ona była na śrubkę, podobnie jak buda tendra. Pomyślałem, że gdy dokupię ciężarek wywiercę w nim otwór, nagwintuję i będę mocował budę na śrubkę.
Powiedzcie mi też, czym czyścić lokomotywę (na zewnątrz), żeby nie uszkodzić powłoki lakierniczej.
I jeszcze jedno. W sieci wyczytałem, że taki luźne mocowanie tendra jak u mnie było stosowane w niektórych wersjach BR23. W reszcie było na sztywno. I tak też nazwał moją loko sprzedający. Jednak na allegro pojawiła się taka sama BR z numerem 35. Co ja właściwie mam? (pomijając budę)...?
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Br 23
Nie bardzo rozumiem. Żadnych kabli do silnika nie doprowadzałem, chyba że masz na myśli kondensator. Przylutowałem tylko kondensator i tender. I oda te połączenia znajdują się przed dławikami. Wnioskuję, że mam zrobić na odwrót, tak? Kondensator tam gdzie tender a tender tam gdzie kondensator?
- krzysztof
- Posty: 1743
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Br 23
witam,
no w oryginale jest to trochę inaczej, ale konkretnie:
- kondensator właściwy (103, czyli 10nF),
- podłączenie kabli z tendra powinno być tam, skąd doprowadziłeś do silnika,
- podłączenie kabli silnika powinno być tam, gdzie teraz masz podłączony tender.
zapytasz dlaczego?
no bo w obecnym układzie dławik nie ma sensu, ta metalowa listwa w podwoziu loka też zbiera prąd. i daj przewodom silnika lekki luz.
a ciężarek powinien być, ma podobny wygląd do tego pod osią: oba nakłada się na siebie niczym klocki.
pozdrawiam: krzysztof
no w oryginale jest to trochę inaczej, ale konkretnie:
- kondensator właściwy (103, czyli 10nF),
- podłączenie kabli z tendra powinno być tam, skąd doprowadziłeś do silnika,
- podłączenie kabli silnika powinno być tam, gdzie teraz masz podłączony tender.
zapytasz dlaczego?
no bo w obecnym układzie dławik nie ma sensu, ta metalowa listwa w podwoziu loka też zbiera prąd. i daj przewodom silnika lekki luz.
a ciężarek powinien być, ma podobny wygląd do tego pod osią: oba nakłada się na siebie niczym klocki.
pozdrawiam: krzysztof
- sebano79
- Posty: 129
- Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Br 23
Wygląda na to, że udało mi się uporać z instalacją i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Teraz wygląda to tak:

Jeżeli coś sknociłem, to krzyczcie. Jak na razie to loko przejechała parenaście okrążeń a silnik reaguje na niskie napięcia. Jeszcze troszkę "mielą" koła ale myślę że ich wymiana i założenie wiązarów i ten problem rozwiąże.
A co z ciężarkiem nad osią? Powinien być w tym modelu, czy nie? Jeden jest , ale pod osią...

Jeżeli coś sknociłem, to krzyczcie. Jak na razie to loko przejechała parenaście okrążeń a silnik reaguje na niskie napięcia. Jeszcze troszkę "mielą" koła ale myślę że ich wymiana i założenie wiązarów i ten problem rozwiąże.
A co z ciężarkiem nad osią? Powinien być w tym modelu, czy nie? Jeden jest , ale pod osią...
Ostatnio zmieniony 23 gru 2007, 10:49 przez sebano79, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


