Br 23

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: Karol »

W ten sposób powinny być ustawione - kąt miedzy linią poziomą a pionową od osi kola powinien mieć 45 stopni
Obrazek
Awatar użytkownika
sebano79
Posty: 129
Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: sebano79 »

mam jeszcze jedno pytani. Czy zakładając nowe kółka z wiązarami muszę je odpowiednio ustawić? Jeżeli tak, to jak to zrobić?
Awatar użytkownika
sebano79
Posty: 129
Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: sebano79 »

Myślałem jeszcze nad mocowaniem budy. Podejrzewam, że ciężarek, którego mi brakuje i do którego zamierzałem przykręcić budę leży luzem, więc mój plan jest do d... Podpowiedzcie mi proszę, jak to było rozwiązane w modelach, gdzie obudowa była mocowana na śrubkę?
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: Charakterek »

No to budę masz od Zeuke, reszta BTTB...
Awatar użytkownika
sebano79
Posty: 129
Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: sebano79 »

Charakterek pisze:Ponadto jak Ci pisałem wcześniej NIE MASZ zaczepów na ramie loki. I dlatego najlepiej jakbyś na giełdzie wyczaił ramę od loki z kołami, wiązarami, ślimakiem ale bez silnika.
Zgadza się, zaczepów nie ma, ale pisałem wcześniej, że w budzie loki nie ma otworów na te zaczepy. Buda ma otwór na śrubę od góry. Jak kupię nawą ramę z zaczepami to i tak buda nie będzie pasowała.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, 20:03 przez sebano79, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: Charakterek »

sebano79 pisze:I jeszcze jedno. W sieci wyczytałem, że taki luźne mocowanie tendra jak u mnie było stosowane w niektórych wersjach BR23. W reszcie było na sztywno. I tak też nazwał moją loko sprzedający. Jednak na allegro pojawiła się taka sama BR z numerem 35. Co ja właściwie mam? (pomijając budę)...?
Coś nie tak. Albo masz zeukowskie rozwiązanie tendra z blaszkami pobierającymi prąd z dwóch kół od góry i mocowanie na śrubę, albo jak u Ciebie rozwiązanie BTTB z osiami osadzonymi w blachach zbierających prąd z mocowaniem tendra za pomocą zatrzasków imitujących światła tylne (u Ciebie ewidentnie urawnych). Ty zamiast zatrzasków masz pewnie dwustronną taśmę, by tender nie odleciał. Ja miałem i taką i taką lokę, więc raczej znam dość dobrze rozwiązania obu. Ponadto jak Ci pisałem wcześniej NIE MASZ zaczepów na ramie loki. I dlatego najlepiej jakbyś na giełdzie wyczaił ramę od loki z kołami, wiązarami, ślimakiem ale bez silnika.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, 20:02 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trojan
Posty: 345
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: Trojan »

Ty chyba masz bude od BR23 a reszte od 35, choć mogę sie mylić.

Pzdr
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: DBv »

http://www.zeuke.nl/index.php?option=co ... Itemid=106

(w górnym menu nalezy wybrac polska wersje jezykowa)
Awatar użytkownika
sebano79
Posty: 129
Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: sebano79 »

Udało mi się nawiązać kontakt z bardzo życzliwym modelarzem, który przesłał mi pomocne serwisówki do BR23. W ramach wdzięczności za udzieloną mi pomoc, chętnie podzielę się nimi z "potrzebującymi". Chętnych proszę o maile. Ewentualnie mogę zamieścić je na forum, tylko powiedzcie gdzie, tak żeby inni mogli je łatwo odnaleźć.
Wracając jeszcze do mojej lokomotywy. Doszedłem do wniosku, że jest to składak. Jak zauważyliście zaczepy w podwoziu są wyłamane, ale w budzie nie ma na nie otworów. Jest za to dziurka na górze, co potwierdza, że buda pochodzi od wcześniejszego modelu w którym mocowana ona była na śrubkę, podobnie jak buda tendra. Pomyślałem, że gdy dokupię ciężarek wywiercę w nim otwór, nagwintuję i będę mocował budę na śrubkę.
Powiedzcie mi też, czym czyścić lokomotywę (na zewnątrz), żeby nie uszkodzić powłoki lakierniczej.

I jeszcze jedno. W sieci wyczytałem, że taki luźne mocowanie tendra jak u mnie było stosowane w niektórych wersjach BR23. W reszcie było na sztywno. I tak też nazwał moją loko sprzedający. Jednak na allegro pojawiła się taka sama BR z numerem 35. Co ja właściwie mam? (pomijając budę)...?
Awatar użytkownika
sebano79
Posty: 129
Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: sebano79 »

Fantomas pisze:3 obrazki za 100 słów...
święte słowa - dzięki!!
Ostatnio zmieniony 23 gru 2007, 14:28 przez sebano79, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: Fantomas »

sebano79 pisze:Nie bardzo rozumiem.
3 obrazki za 100 słów:
Obrazek Obrazek Obrazek

Są to fotki oryginału, więc mam nadzieję, że przybliżą wystarczająco problem. Zauważ którędy idą kabelki od dławików do silnika.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2007, 14:27 przez Fantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sebano79
Posty: 129
Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: sebano79 »

Nie bardzo rozumiem. Żadnych kabli do silnika nie doprowadzałem, chyba że masz na myśli kondensator. Przylutowałem tylko kondensator i tender. I oda te połączenia znajdują się przed dławikami. Wnioskuję, że mam zrobić na odwrót, tak? Kondensator tam gdzie tender a tender tam gdzie kondensator?
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1743
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: krzysztof »

witam,
no w oryginale jest to trochę inaczej, ale konkretnie:
- kondensator właściwy (103, czyli 10nF),
- podłączenie kabli z tendra powinno być tam, skąd doprowadziłeś do silnika,
- podłączenie kabli silnika powinno być tam, gdzie teraz masz podłączony tender.
zapytasz dlaczego?
no bo w obecnym układzie dławik nie ma sensu, ta metalowa listwa w podwoziu loka też zbiera prąd. i daj przewodom silnika lekki luz.
a ciężarek powinien być, ma podobny wygląd do tego pod osią: oba nakłada się na siebie niczym klocki.
pozdrawiam: krzysztof
Awatar użytkownika
sebano79
Posty: 129
Rejestracja: 11 lis 2007, 10:04
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Br 23

Post autor: sebano79 »

Wygląda na to, że udało mi się uporać z instalacją i jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Teraz wygląda to tak:
Obrazek
Jeżeli coś sknociłem, to krzyczcie. Jak na razie to loko przejechała parenaście okrążeń a silnik reaguje na niskie napięcia. Jeszcze troszkę "mielą" koła ale myślę że ich wymiana i założenie wiązarów i ten problem rozwiąże.
A co z ciężarkiem nad osią? Powinien być w tym modelu, czy nie? Jeden jest , ale pod osią...
Ostatnio zmieniony 23 gru 2007, 10:49 przez sebano79, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości